• Anonym (Lina)

Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?

För ca 1år sedan så fick jag i mig cannabis av misstag. Ja det är sant! Jag var jättefull och trodde jag fick en vanlig rullad cigg. Jag varken kände nåt rus eller lukt. Men var utomhus med några bekanta och civilpolis kom. Var på rättegång nyligen och nu fick jag domen, jag får betala för pisseprov och analys. 

Men nu till min fråga. Jag har barn och jag har försörjningsstöd. Kommer sociala få veta detta och vad händer då? Livrädd att jag inte kommer få träffa mina barn :( Eller tvingas gå på pisseprov. Men det sista av ren lathet.

Någon som vet?

• Svar på tråden Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:46:48 följande:
    Ja det låter ju väldigt sorgligt hela situationen. Men som jag sa tidigare, antar att det bara är att bita ihop, acceptera att man är skyldig och betala böterna. Exet vet inget ännu? Det kanske kan vara läge att berätta detta så han får reda på det. Det är ändå allvarligt.

Men snälla du. Civil olydnad för att få det lagligt att röka på? Så tänkte jag också när jag var 15.. Men det är kanske dags att växa upp och inse att det inte är den rätta vägen att gå.

Ja självklart ska jag betala mina böter! Nej gud nej jag berättar inte för honom. Om det finns en chans att han inte får reda på detta så tar jag den chansen. Han kommer bli gristokig oavsett hur eller när han får veta och han kommer INTE tro på att det var ett misstag, eller jo han borde förstå då han känner mig..MEN han kommer använda det emot mig ändå. För allt han gör går ut på att förstöra för mig :( Denna människa är en riktigt elak människa. Grym på att manipulera folk!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Lina) skrev 2014-04-19 10:54:37 följande:
    Ja självklart ska jag betala mina böter! Nej gud nej jag berättar inte för honom. Om det finns en chans att han inte får reda på detta så tar jag den chansen. Han kommer bli gristokig oavsett hur eller när han får veta och han kommer INTE tro på att det var ett misstag, eller jo han borde förstå då han känner mig..MEN han kommer använda det emot mig ändå. För allt han gör går ut på att förstöra för mig :( Denna människa är en riktigt elak människa. Grym på att manipulera folk!
    Hur hade du reagerat på om det var tvärtom? Hade du trott på honom att det var ett misstag?
  • Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:54:35 följande:
    Men det finns ju uppenbarligen väldigt många som inte följer lagen, och det är ni som kostar pengar.. Hade alla följt den så hade det inte kostat mycket. Tycker hellre i så fall att alkohol ska vara olagligt, då det i många fall är värre, men då ska man inte legalisera maja i stället..

så det finns nån mening i att ha lagar som uppenbarligen inte fungerar kostar miljarder och förstör människor på löpande band?

Tycker det är ganska barbarisk och inhuman syn på det hela med tanke poå dom praktiska resultat lagen levererar, död och misär.

Även om folk hade korkat nog följt lagar blint utan att tänka sig för det minsta så skulle fortfarande det kosta multum med propaganda och kontroller för att försäkra sig att folk verkligen gör det som ägaren säger till dom.

Alla droger ska vara lagliga då man inte kan rent praktiskt förbjuda nån av dom och se till att den inte konsumeras.
    Jag ser även med glädje legala skattebetalande butiker med anställda framför att handeln sköts av organisationer som hels angels, tycker miljarder i vinst ska investeras i vård och inte göda avskum.
    Man har redan försökt förbjuda alkohol med exakt samma miserabla resultat som vid andra drogförbud, bara det istället för mexikanska karteller så skapade man mafia med al capone i spetsen.

• Anonym (hmm)

Man kan inte garantera att människor inte dödar, rånar, våldtar etc varandra så det kan likaväl vara lagligt.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:06:44 följande:
    Man kan inte garantera att människor inte dödar, rånar, våldtar etc varandra så det kan likaväl vara lagligt.

Vi ska ha lagar i samhället som ska skydda människan från den andra samt sträva att skapa ordning och trygghet i samhället.

Då lagar mot riktiga brott med med förövare och offer, vi ska däremot INTE ha moraliska lagar som skapar kaos och förödelse i samhället och där offer skapas först när lagen tillämpas.
    Anser du att ts förtjänade att bli våldtagen av lagen för sitt ohyggliga brott som bestod av att sitta på en bänk och röka torkade växtdelar?

• Anonym (E)

Vill bara ge dig lite kärlek. Det är alltid tråkigt med intoleranta människor som inte förstår att vi inte är robotar som aldrig begår misstag. Vi gör dem på olika sätt. Kanske är de som varit hårda här på forumet extra känsliga för just drogfrågan, men ofta är den här typen av dömande personer människor som inte har så stor personlig mognad och blundar för sina egna brister.
    Även föräldrar är människor och människor reagerar inte alltid perfekt på livets utmaningar. Att supa sig redigt full kanske inte är det bästa sättet att hantera en förlust i kombination med en depression, men helt förståeligt. Ingenting att slå sig på fingrarna för. Du hade otur med umgänget och polisen. Du har sonat ditt brott mer än nog!

Hoppas du kommer över det som hände hos polisen och hoppas att du inte behöver lida mer av det här. Om soc och/eller ditt ex får reda på det är mitt råd att skippa försvarstalet. Var bara helt ärlig med vad som hänt och hur du känner inför det. Det blir jobbigt ett tag, men kommer gå över.

Hur tror du ditt ex kommer vända det emot dig menar du? Vad kan han göra?

• Anonym (hmm)

Droger kan göra människor förvridna och orsaka skada på dom själva och andra. Tycker inte det handlar om en moralisk lag. Ta har inte blivit våldtagen av någon/något. Hon har brutit mot lagen och blivit straffad för det.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:15:08 följande:
    Droger kan göra människor förvridna och orsaka skada på dom själva och andra. Tycker inte det handlar om en moralisk lag. Ta har inte blivit våldtagen av någon/något. Hon har brutit mot lagen och blivit straffad för det.

Denna drogen, då cannabis och inte nån generaliserande uttryck har knappt kapacitet att skada användare och är verkligen inte känd för att få användaren att göra ogenomtänkta saker.

Det är alkoholens egenskaper, dels som nervgift, skadar alla organ den kommer i kontakt med och dels i att det är en aggressionsskapande hämningsradrerande bilbränsle/rengöringsmedel.

Etanol då som står bakom 80-90 av alla våldsbrott i samhället, i motsatsen till cannabis som står bakom noll.

Ts har blivit mot sin vilja strippad näck ocj fortfarande mot sin vilja har fått sin kropp använt av andra, hur menar du att det inte är våldtäkt?

Personligen anser jag att moraliska lagar som i princip gör oss, fria människor till statligt ägda föremål har ingen existensrätt i ett modernt samhälle, det är även nått som förändras nu världen över.

• Anonym (hmm)

Så alla droger förutom cannabis ska förbjudas tycker du?

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:24:52 följande:
    Så alla droger förutom cannabis ska förbjudas tycker du?

Jag har skrivit i detalj att alla droger ska vara legala för folk att köpa och konsumera.

Drogval är inget annat än smaksak, ettrus/upplevelse kan inte passa alla och det är inget annat än idiotiskt att försöka lagstifta smaksak eller natur för den delen.

Man kan inte förbjuda ogräs ellerstraffa folk som plockar det, det håller inte nånstans.

Svar på tråden Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?