Anonym (Oj då) skrev 2014-04-18 00:18:39 följande:
Jag tycker ju det är tvärtom - är det verkligen ett misstag så är man inte anonym, då står man för det. Det är ju inte så att hela Sverige får reda på vem du är bara för att du skriver under ditt vanliga användarnamn, du är hyfsat anonym då också. Det beror ju förstås på hur öppen du är med vem du är.
Nå ja. Jag blir alltid misstänksam när folk säger sig ta droger av misstag.Visst kan det hända, men vanligare är ju att man fullt medvetet intar dem avsiktligen. Just cannabis är svårt att missa, med dess mycket speciella doft (i alla fall har jag för mig att det luktar verkligt speciellt, har inte rökt det på över 20 år). Du måste ha varit bra dragen för att tro att en jolle var en vanlig cigg!
Och tänk att du blev tagen av Farbror Blå, det var ju en himla otur att just den enda gången du rökte på ,av misstag eller avsiktligt, så åkte du fast. Vilka är oddsen?
Jag förstår inte riktigt det här med ditt straff, fick du betala för urinprovet (du är vuxen och mor, använd inte det otrevliga ordet pisseprov. Vad slags föredöme är du för dina barn om du använder sådant språk?) du lämnade på polisstationen och analysen av det, inget annat? Då kom du ju hyfsat lindrigt undan.
Men jag säger inte att du ljuger, jag känner inte dig och vet inte huruvida du tar droger eller inte. Vad jag vet är att du drack du så full att du tog droger av misstag, om det du säger är sant. Det är ju ganska illa. Jag hoppas det inte är något som händer ofta. Och jag hoppas verkligen att du håller dig nykter när du är med barnen!
Polisen gör orosanmälan till soc om de omhändertar eller griper en förälder, de har anmälningsplikt och måste göra det. Men visste de att du har barn? Om inte kan det ju förklara varför du efter så lång tid inte hört något från soc.
Ja, slösa med våra skattepengar bara. Pucko.
Jag är anonym just för att mina barns far finns på denna sidan. Ja jag var mycket full. Dagen innan dog en familjemedlem så ja jag gick ut och drack massor. Mina barn var inte med mig utan hemma hos sin far. Är jag på riktigt ett dåligt föredöme för mina barn för att jag här på FL skriver pisseprov? Oj snacka om att många föräldrar är olämpliga då..
Ja jag kom kanske lindrigt undan. Men för mig är detta inte så lindrigt för jag vill inte finnas i brottsregistret för något jag inte medvetet gjort :( Du får självklart tro vad du vill. Men nej jag skulle aldrig medvetet ta droger. Jag trodde det var en vanlig rullad cigg, för jag trodde aldrig dom skulle ge mig droger. Dessutom rullar både min mor och far egna cigg så det var inget konstigt i min fulla hjärna.
Det var skithemskt när polisen kom. Jag bröt ihop och grät helt hysteriskt när jag fattade att det var cannabis jag hade rökt. Vi fick åka piketbil och jag var tvungen att klä av mig naken på polisstationen. Kunde knappt lämna nåt prov för det stod en kvinna och kollade på mig hela tiden, fick inte ens sätta på vattnet för att hjälpa mig. Mår fortfarande dåligt av detta.
Polisen fick veta att jag hade barn ja. Jag var ganska så snabb på att låta dom veta då jag bröt ihop och ringde min mor samtidigt som polisen stod där och grät för att jag var rädd att barnens far skulle få veta och använda detta emot mig.
Men varför har soc inte sagt något om detta till mig då? Kan det vara så att soc inte bryr sig eller att polisen inte anmält det? Eller väntade dom tills nu när domen kom?