• Anonym (Lina)

Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?

För ca 1år sedan så fick jag i mig cannabis av misstag. Ja det är sant! Jag var jättefull och trodde jag fick en vanlig rullad cigg. Jag varken kände nåt rus eller lukt. Men var utomhus med några bekanta och civilpolis kom. Var på rättegång nyligen och nu fick jag domen, jag får betala för pisseprov och analys. 

Men nu till min fråga. Jag har barn och jag har försörjningsstöd. Kommer sociala få veta detta och vad händer då? Livrädd att jag inte kommer få träffa mina barn :( Eller tvingas gå på pisseprov. Men det sista av ren lathet.

Någon som vet?

• Svar på tråden Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?
  • Anonym (Lina)
    sextiotalist skrev 2014-04-18 06:33:33 följande:
    Jag har samma tankar jag också.
    Jag misstänker att det var så mycket mer än ett par bloss och att TS var mer än berusad, troligen knökfull och de var nog inte så städade direkt
    Jag hade nog också som förälder tvivlat på att den andra föräldern fixade sitt föräldraskap. Supa skallen av sig, dra i sig så mycket cannabis så att det syns på ett prov (och inte ens märka skillnaden)
    Jo vi var "städade". Förstår inte varför folk hela tiden ska anta en massa annat än det man skriver. Det går ju inte att föra en normal konversation då om man ska bli missbetrod hela tiden. Jag var väldigt full, men väldigt ledsen över dödsfallet så ingen av oss var på partyhumör. Vi satt ute på en trappa där det var massa folk. Dock blev mina vänner högljudda och otrevliga mot polisen när dom kom. jag satt bara med huvudet i händer och grät typ.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (skit) skrev 2014-04-18 17:38:12 följande:

Nej, det kan dom inte, dom kan tvinga fram blod, inte urin.

DU ska inte ha dålig samvete för det du utsattes för, verkligen inte, du gick genom grava övergrepp inte konstigt att det sätter spår.

Tvingas klä av naken framför andra och sedan användas av dom, det är för fan nästan våldtäkt.

DU har inte gjort några fel i detta!

Med lite tur så bryr inte soc sig, finns vettigt folk där också som inte skulle fortsätta övergrepp på grund av nått så banalt som lite cannabisrökning.

Tack! Jo ett fel jag gjorde var att umgås med personer jag vet tar droger och att jag litade på dom, speciellt en av dom :( Nu lät det som att jag dömer dom för att dom tar droger och det menar jag inte. Men jag hade kunnat ha lite mer vett i skallen än att gå ut med dom på en dag där jag vet att det cirkulerar mycket poliser. Trodde dock aldrig dom skulle ge mig något utan att säga vad det var, och inte ta mig till en plats som jag nu fått veta är en plats där många alltid sitter och röker och det vet tydligen polisen. 
  • Anonym (Lina)

Om jag hade haft problem med alkohol så skulle inte mina barn tittat förvånat på mig när jag en dag nyligen sa att vi skulle förbi systembolaget för att köpa öl. Jag hade barnvakt och skulle ut på helgen med min bästa vän, hör och häpna, det var ANDRA gången jag var ute sen den gången. Jag har aldrig druckit framför mina barn, och jag har inte ens ekonomin för att ha problem med alkohol. Det är ju fasen skitdyrt med alkohol. Nej jag lägger hellre mina pengar på mina döttrar!

• Anonym (Lina)
    Anonym (Oj då) skrev 2014-04-18 22:16:11 följande:
    Värst så kaxig man kan vara då. Det är du som är dömd för ringa narkotikabrott och inte jag, så lugna ner dig lite.

Nja, du frågade inte bara, du oroade dig för att barnens far skulle "använda det emot dig".

Det låter konstigt att du tvingades klä av dig naken, varför fick du det? Helkroppssvisitering?

Om du går ut och super dig asfull pga en familjemedlems död behöver du hjälp att tackla svåra situationer i livet. Jag har förlorat många familjemedlemmar, b.la min far, inte f*n söp jag skallen av mig för det.

Du har kanske inga problem med just droger, men alkohol verkar vara ett problem så det kunde ju vara bra om soc tog tag i det och hjälpte dig. Alternativt att dina barn får bo i en stabilare miljö hos någon som inte super vid motgångar.

Ja, man är ett dåligt föredöme om man använder sådana ord. Självklart kan de inte se att du skriver så här, men som man skriver pratar man så det är troligt att du använder ett olämpligt språk jämt.
    Märks att du bara är ute efter att provocera så jag tänker inte bemöda mig med att svara dig mer.
  • Anonym (vittne)
    Anonym (nja...) skrev 2014-04-18 00:19:17 följande:
    Och jo, polisen kan tvinga dig att lämna prov (urin och/eller blod) enligt RB 28:12 om de misstänker tex narkotikabrott
    Vill minnas att man får betala mer för blodprov än vad urinprov kostar -  i de fall man vägrar att lämna urinprov.
  • Anonym (vittne)
    Anonym (LG) skrev 2014-04-18 02:46:54 följande:

Vad märkligt att du behövde betala för provtagning och analyskostnad. Det har jag aldrig hört talas om förut. Det brukliga är att man får 30 dagsböter + 500 kr till brottsofferfonden om man döms för ringa narkotikabrott i form av eget brukande. Eftersom du saknar inkomst borde du fått lägsta beloppet på dagsböterna och därmed fått böter på totalt 2.000 kr.

Alla får betala för provtagning.   Det brukar röra sig om 2-300  kr.
  • Anonym (hmm)

Hmm.. Hänger inte riktigt med. Du har alltså rökt en hel cigg maja? Känner man inte att det är det då?
    Det låter himla konstigt, först var det för att nån i familjen gått bort, sen var det depression på grund av ditt ex, varför? samtidigt som det är din kompis fel att du åkt dit?
    Har det varit i tingsrätten så är man dömd, alltså har man rökt på med uppsåt. Så jag förstår inte varför du envisas med att det inte var meningen. Det är ju uteslutet antar jag.

I ett inlägg skriver du att du inte kommer våga gå ut på pubben och ta en öl igen, sen något inlägg senare skriver du att du var ute häromdagen. Ljuger du?

Är man städad så blir man inte gripen av polisen, det finns ingen anledning för det. Punkt slut.

• Anonym (skit)
    Anonym (Lina) skrev 2014-04-19 09:29:44 följande:
    Tack! Jo ett fel jag gjorde var att umgås med personer jag vet tar droger och att jag litade på dom, speciellt en av dom :( Nu lät det som att jag dömer dom för att dom tar droger och det menar jag inte. Men jag hade kunnat ha lite mer vett i skallen än att gå ut med dom på en dag där jag vet att det cirkulerar mycket poliser. Trodde dock aldrig dom skulle ge mig något utan att säga vad det var, och inte ta mig till en plats som jag nu fått veta är en plats där många alltid sitter och röker och det vet tydligen polisen. 

SLUTA, nu spelar du i samma liga som dom som utsatte dig för övergrepp, ingen av er gjorde nått fel, enda fel som man ser här är maktmisbruk från statens sida.

Seriöst, hur kan man vid sina sinnens fulla bruk anse att det är fel m,ed torkade växter man använder i ett syfte, då i likhet med örter och andra växter man slänger i mat?

Hur kan man i samma andetag anse att drogen staten förser oss med i dagsläge, då en dödlig nervgift som kostar tusentals livet om året är mer "okey".

Istället för att fördöma andra människor, acceptera din egen våldtäkt som nått du får skylla dig själv för, så börja jobba för att fler inte ska råka ut för samma öde, ingen människa på planeten förtjänar att bli utsatt för det du gick genom och det händer regelbundet!

• Anonym (hmm)

Skit: man kan tycka vad man vill om narkotika och alkohol, i många fall kan alkohol vara värre och det är lustigt att det är lagligt. Men nu är det så och man får rätta sig efter det. Alltså ta sitt straff.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 09:54:24 följande:
    Hmm.. Hänger inte riktigt med. Du har alltså rökt en hel cigg maja? Känner man inte att det är det då?
    Det låter himla konstigt, först var det för att nån i familjen gått bort, sen var det depression på grund av ditt ex, varför? samtidigt som det är din kompis fel att du åkt dit?
    Har det varit i tingsrätten så är man dömd, alltså har man rökt på med uppsåt. Så jag förstår inte varför du envisas med att det inte var meningen. Det är ju uteslutet antar jag.

I ett inlägg skriver du att du inte kommer våga gå ut på pubben och ta en öl igen, sen något inlägg senare skriver du att du var ute häromdagen. Ljuger du?

Är man städad så blir man inte gripen av polisen, det finns ingen anledning för det. Punkt slut.

Det gör det inte alls, inget ovanligt att man inte får effekt första gånger man konsumerar cannabis.

ts ska i alla fall vara fantastiskt glad för detta, lite tur i tragedin som beskrivs hittar man trots allt, ts var uppenbarligen så väck på etanol att hon inte ens märkte doft eller smakskilnad på ciggen.

I det tillståndet, om man får effekt från cannabis som en nybörjare så har man inte roligt, se det som att med några enkla bloss trippla och fyrdubla etanols effekt, slutar i regel i utslagen spya och man vaknar dagen efter utan nån som helst minne.

Är man städat när man har druckit så blir man inte tagen, däremot så pågår det en häxjakt på andra drogbrukare och man går inte ens säker nykter på gatan, man kan i dagens sverige bli bara ryckt från gatan, tolka fritt som kidnappad och tagen för "kontroll".

I ett så kallat fritt demokratiskt land...

Svar på tråden Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?