Anonym (nja...) skrev 2014-04-18 00:19:17 följande:
Och jo, polisen kan tvinga dig att lämna prov (urin och/eller blod) enligt RB 28:12 om de misstänker tex narkotikabrott
Nej, det kan dom inte, dom kan tvinga fram blod, inte urin.
Anonym (Lina) skrev 2014-04-18 00:36:19 följande:
Jag är anonym just för att mina barns far finns på denna sidan. Ja jag var mycket full. Dagen innan dog en familjemedlem så ja jag gick ut och drack massor. Mina barn var inte med mig utan hemma hos sin far. Är jag på riktigt ett dåligt föredöme för mina barn för att jag här på FL skriver pisseprov? Oj snacka om att många föräldrar är olämpliga då..
Ja jag kom kanske lindrigt undan. Men för mig är detta inte så lindrigt för jag vill inte finnas i brottsregistret för något jag inte medvetet gjort :( Du får självklart tro vad du vill. Men nej jag skulle aldrig medvetet ta droger. Jag trodde det var en vanlig rullad cigg, för jag trodde aldrig dom skulle ge mig droger. Dessutom rullar både min mor och far egna cigg så det var inget konstigt i min fulla hjärna.
Det var skithemskt när polisen kom. Jag bröt ihop och grät helt hysteriskt när jag fattade att det var cannabis jag hade rökt. Vi fick åka piketbil och jag var tvungen att klä av mig naken på polisstationen. Kunde knappt lämna nåt prov för det stod en kvinna och kollade på mig hela tiden, fick inte ens sätta på vattnet för att hjälpa mig. Mår fortfarande dåligt av detta.
Polisen fick veta att jag hade barn ja. Jag var ganska så snabb på att låta dom veta då jag bröt ihop och ringde min mor samtidigt som polisen stod där och grät för att jag var rädd att barnens far skulle få veta och använda detta emot mig.
Men varför har soc inte sagt något om detta till mig då? Kan det vara så att soc inte bryr sig eller att polisen inte anmält det? Eller väntade dom tills nu när domen kom?
DU ska inte ha dålig samvete för det du utsattes för, verkligen inte, du gick genom grava övergrepp inte konstigt att det sätter spår.
Tvingas klä av naken framför andra och sedan användas av dom, det är för fan nästan våldtäkt.
DU har inte gjort några fel i detta!
Med lite tur så bryr inte soc sig, finns vettigt folk där också som inte skulle fortsätta övergrepp på grund av nått så banalt som lite cannabisrökning.