• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Miss A

Nu i v 30 har jag gått upp 15 kg :/. med första sonen gick jag upp 32 kg. Så jag hoppas att jag inte går upp 17 kg på 10 veckor nu :/
    Jag hoppas jag hittar något som passar eller att jag kanske kommer igång med promenaden igen :)

Vad äter ni under dagen nu när ni går hemma och har tillgång till typ allt :)

• Dasha
    Miss A skrev 2014-06-12 10:43:23 följande:
    Vad äter ni under dagen nu när ni går hemma och har tillgång till typ allt :)
    Jag är i v.28.
    Sjukskriven på grund av vattkoppor.

Har ätit upp all glass som fanns hemma, på en dag!  Förvånad

(och det fanns mycket!)

Jag får inte handla pga risken att smitta andra, så det är lättare när min man handlar och köper bara nyttiga saker....
  • BjörkW

Jag är i v 26 och har gått upp runt 3 kg. Jag har varit sjukskriven i 11 veckor nu till helgen och det är mestadels ryggläge som gäller, pga fogarna. Jag har alltid varit lite smårund av mig men efter en knäskada så började jag träna ordentligt och när jag desutom skaffade mig ett aktivit jobb så försvann alla extrakilon. Jag var lite nojig över att bli tung nu under graviditeten eftersom jag ändrade livsstil så drastiskt. Men det händer inte mycket. Min kropp måste ta väligt mycket energi till barnet för jag skulle inte påstå att jag äter så kalorisnål mat precis :P

• Miss A
    Dasha skrev 2014-06-12 10:50:36 följande:
    Jag är i v.28.

(och det fanns mycket!)

Jag får inte handla pga risken att smitta andra, så det är lättare när min man handlar och köper bara nyttiga saker....
    Men usch vad jobbigt :( Hur länge har du haft vattkoppor?
    Jag har också fått cravings på glass, o det är inte precis piggelin utan det ska vara gräddglass o sånt.. Blir tokig plus att jag vissa dagar inte orkar motionera så känner jag mig som en flodhäst efteråt :(

Jobbigt du har det, men skönt att få vila o slippa handla ;)
  • Miss A
    BjörkW skrev 2014-06-12 11:09:37 följande:
    Jag är i v 26 och har gått upp runt 3 kg. Jag har varit sjukskriven i 11 veckor nu till helgen och det är mestadels ryggläge som gäller, pga fogarna. Jag har alltid varit lite smårund av mig men efter en knäskada så började jag träna ordentligt och när jag desutom skaffade mig ett aktivit jobb så försvann alla extrakilon. Jag var lite nojig över att bli tung nu under graviditeten eftersom jag ändrade livsstil så drastiskt. Men det händer inte mycket. Min kropp måste ta väligt mycket energi till barnet för jag skulle inte påstå att jag äter så kalorisnål mat precis :P
    Då har du tur får jag lov o säga. Min lille på 2 år är ganska så livlig han också, o jag får jaga o "springa" efter honom men lägger på mig massa ändå :(
    Det jag tycker är konstigt är att när jag var gravid med min första son så gick jag absolut INGENTING. Blev skitförbannad på min man när han frågade ifall vi skulle ut o gå. Jag hade dessutom ett stillasittande jobb vilket innebär att jag knappt rörde mig på jobbet heller. Då gick jag upp 32 kg.
    I denna graviditeten jobbade jag fram till slutet på mars o då har jag ett jobb där man hela tiden springer fram och tillbaka och så har jag ändå gått upp 15 kg redan.. Jag fattar ingenting men får ta tag i hårdträningen efter graviditeten :)
    Då är det nämligen Beach 2015 som gäller. Tänker inte vara gravid eller nyförlöst en sommar till :P
  • BjörkW
    Dasha skrev 2014-06-12 10:50:36 följande:
    Jag är i v.28.

(och det fanns mycket!)

Miss A skrev 2014-06-12 12:39:05 följande:
    Då har du tur får jag lov o säga. Min lille på 2 år är ganska så livlig han också, o jag får jaga o "springa" efter honom men lägger på mig massa ändå :(
    Det jag tycker är konstigt är att när jag var gravid med min första son så gick jag absolut INGENTING. Blev skitförbannad på min man när han frågade ifall vi skulle ut o gå. Jag hade dessutom ett stillasittande jobb vilket innebär att jag knappt rörde mig på jobbet heller. Då gick jag upp 32 kg.
    I denna graviditeten jobbade jag fram till slutet på mars o då har jag ett jobb där man hela tiden springer fram och tillbaka och så har jag ändå gått upp 15 kg redan.. Jag fattar ingenting men får ta tag i hårdträningen efter graviditeten :)
    Då är det nämligen Beach 2015 som gäller. Tänker inte vara gravid eller nyförlöst en sommar till :P

Jag har alltid varit ett galssmonster och det är ingen skilland nu ;) Men som tur är så kan jag inte handla själv för då skulle jag inte göra något annat än att gå till affären och köpa glass! Sambon har så mycketmer självbehärskning än mig när det gäller gosaker så det är faktskt bra :)

Jag blev lite mer nervös över att jag knappt går upp i vikt alls. Gick upp 4 kg sen gick jag ner 2 igen, sen upp ett. Det är så små marginaler så det kan ju ha med om jag ätit nydligen eller inte. Men ungen lever rövare så det verkar inte gå någon nöd på henne :P

Jag längtar sååååå mycket efter att "få bli ig själv" igen och vara ute i skogen och träna av mig lite aggrition jag byggt upp ;) Jag bryr mig väl inte så hårt hur kroppen ser ut men jag har så mycket aktiva timmar att ta igen nu när jag varit stillasittande så läge. Det får bli en riktig barnvagnsunge oavsett om det vill det eller inte ;)

• Miss A
    BjörkW skrev 2014-06-12 12:51:17 följande:

Jag har alltid varit ett galssmonster och det är ingen skilland nu ;) Men som tur är så kan jag inte handla själv för då skulle jag inte göra något annat än att gå till affären och köpa glass! Sambon har så mycketmer självbehärskning än mig när det gäller gosaker så det är faktskt bra :)

Jag blev lite mer nervös över att jag knappt går upp i vikt alls. Gick upp 4 kg sen gick jag ner 2 igen, sen upp ett. Det är så små marginaler så det kan ju ha med om jag ätit nydligen eller inte. Men ungen lever rövare så det verkar inte gå någon nöd på henne :P

Jag längtar sååååå mycket efter att "få bli ig själv" igen och vara ute i skogen och träna av mig lite aggrition jag byggt upp ;) Jag bryr mig väl inte så hårt hur kroppen ser ut men jag har så mycket aktiva timmar att ta igen nu när jag varit stillasittande så läge. Det får bli en riktig barnvagnsunge oavsett om det vill det eller inte ;)

Nee men det är väl fördelen. Men jag hade nog fått sån jäkla abstinens ifall jag inte hade haft något hemma och inte fått gå o handla. Förra söndagen fick min man cykla iväg till affären vid 19 för att köpa choklad till mig o han kommer hem med 2 marabou o snickers glass :)

jaa det är klart, men så länge bebis mår bra så kan vi väl hålla oss lugna, men det jobbiga för min del är att jag alltid har varit överviktig o förra året gick jag ner till min målvikt och nu känns det som om jag har kämpat 1 helt år o i aug får jag börja om på ruta 1 igen :( visst bebis är absolut värd varenda kilo o varenda bristning men det känns lite jobbigt ändå :(

jag har även sagt att efter förlossningen så kommer jag köpa mig ett gymkort och hoppas att jag iaf kan gå dit 2-3 gånger i veckan :)
  • Eda83

Jag är 31 och väntar mitt tredje barn. BF 16e september, så jag är alltså i v.26.
    Jag bor i Hudiksvall med min man och barn, jag har 2 sen tidigare och likaså han, så det
    här blir vårt gemensamma.
    I de tidigare graviditeterna har jag mått jätte illa och inte tålt viss mat, men har faktiskt mått toppen
    den här gången och har kunnat äta allt.
    Men det känns tyngre denna gång, blir snabbt andfådd och har nu i dagarna fått fruktansvärt ont i benen.
    Från höften neröver lårens utsida och in mot baksida lår, och vader.
    foglossning så det heter duga så det är nästan omöjligt att ligga på rygg.
    Värken är värst nattetid och ger mig sömnlösa nätter. det värker för mycket för att jag ska kunna sova.
    När min man masserar mig där känns det som knivar som skär i mig.
    Och då är det bara juni nu....
    Jag vill bara få en natts bra sömn..

jag har hundar så jag är ute och rör mig flera ggr om dan, ibland långpromenader vid fint väder.
    annars är jag arbetslös, och tur är väl det på sätt och vis för jag skulle nog inte kunna jobba när jag har så här ont.

• Gulört

Oj, hur lyckas ni gå upp så mycket? Jag började på nästan 60 kg till mina 1,7m och är uppe i 65 nu i vecka 32. Har gått upp runt 10 med båda de andra, och gått ner alltihop på en gång efter några dagar efter förlossningen. Har fått försöka äta mer än jag egentligen vill ha sedan för att kunna hålla vikten över 55 - men nu under graviditeten mår jag bara illa och dessutom rör jag på mig konstant både på fritiden och på jobb, har liksom inte så mycket val. :P

• Evelinawahlstrom

Kul att se att alla går upp så olika. Jag är i vecka 33 nu och har gått från 60 kg till 74 så 14 kg+.
    Är helt galen efter glass också! Nästan för galen har fått min man att promenera mitt i natten för gräddglass och då ska det vara glass med chokladsås och jordgubbar. Har aldrig vart en glass människa förr. Tur är väl att pappa min säljer jordgubbar på fritiden! så han kommer med en kartong om dagen. 

Har inte ont alls i ryggen om det inte är att jag suttit dåligt men jag har rensat landet och vart ute och gått och gjort allt möjligt. Var hos BM för 3 dagar sen och hon ligger fortfarande fixerad redan nere i bäckenet. Duktig flicka. 
    Men sparkar så jag är helt öm i bröstet. Trodde aldrig att det skulle göra så ont av fötterna upp i bröstkorgen. 

Har ni också fått rejäla onda sparkar?

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!