BjörkW skrev 2014-06-12 11:09:37 följande:
Jag är i v 26 och har gått upp runt 3 kg. Jag har varit sjukskriven i 11 veckor nu till helgen och det är mestadels ryggläge som gäller, pga fogarna. Jag har alltid varit lite smårund av mig men efter en knäskada så började jag träna ordentligt och när jag desutom skaffade mig ett aktivit
jobb
så försvann alla extrakilon. Jag var lite nojig över att bli tung nu under graviditeten eftersom jag ändrade livsstil så drastiskt. Men det händer inte mycket. Min kropp måste ta väligt mycket energi till barnet för jag skulle inte påstå att jag äter så kalorisnål mat precis :P
Då har du tur får jag lov o säga. Min lille på 2 år är ganska så livlig han också, o jag får jaga o "springa" efter honom men lägger på mig massa ändå :(
Det jag tycker är konstigt är att när jag var gravid med min första son så gick jag absolut INGENTING. Blev skitförbannad på min man när han frågade ifall vi skulle ut o gå. Jag hade dessutom ett stillasittande jobb vilket innebär att jag knappt rörde mig på jobbet heller. Då gick jag upp 32 kg.
I denna graviditeten jobbade jag fram till slutet på mars o då har jag ett jobb där man hela tiden springer fram och tillbaka och så har jag ändå gått upp 15 kg redan.. Jag fattar ingenting men får ta tag i hårdträningen efter graviditeten :)
Då är det nämligen Beach 2015 som gäller. Tänker inte vara gravid eller nyförlöst en sommar till :P