• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Miss A

God morgon alla fina mammor :)

Hoppas ni alla mår bra? Här är det okej men bebis pressar åt alla möjliga håll och kanter :) mysigt är det men lite jobbigt när jag böjer mig framåt.

Insåg igår när jag hade gått och lagt mig att jag inte har packat bb-väskan. Nu är jag i v 33 (32+3) idag så det är ändå 7 veckor kvar men det hade varit skönt att något är färdigt. Jag har inte kunnat inreda bebis rum pga att vi flyttar 1/8 så ingenting är egentligen färdigt :/

Hur ser det ut för er? Har ni packat väskan och inrett bebis rum? Har ni allt färdigt såsom vagnen, kläderna och alla andra tillbehör?

Ha det jättefint!

• BjörkW

Är i v 30 och vi har fixat vagn och säng + lite kläder. Nu har, äntligen, min sambo börjat förstå att det kan vara bra att ha saker och ting fixat innan ungen kommer. Den kan ju faktiskt få för sig att komma tidigt. Så vi sa att vi ska ha allt klart tills vi är i v 35 så kan vi bara lta oss tillbaka och inte känna någon stress :) Det är första barnet så är svårt att veta vad vi verkligen kommer behöva och vad som bara är onödigt. Men häldre överförberädd än att ha missat något ;)

• myperfectlife

Har någon utav er bestämde namn? Vi börjar sakta men säkert bestämma oss, men de är otroligt svårt att få ihop namn med syskonens namn. Vi har sen tidigare en Leonardo, Faith, Lillian och Francis. De är en flicka och namnet ska vara på L, kanske några förslag?

• Evelinawahlstrom

Vi hade bestämt Leonard om det va en pojke. Men det sägs vara en tjej så det blir kataleya först var vi inne på leandra. Ingen av oss är födda i Sverige utan namnen är plockade för Colombia o Albanien :)

• Miss A
    myperfectlife skrev 2014-07-06 10:45:35 följande:

Har någon utav er bestämde namn? Vi börjar sakta men säkert bestämma oss, men de är otroligt svårt att få ihop namn med syskonens namn. Vi har sen tidigare en Leonardo, Faith, Lillian och Francis. De är en flicka och namnet ska vara på L, kanske några förslag?

Jaa vi har prtat om namn ocj vi är nästan överens, men inte riktigt än :)
    Lizzie, Leah, Liv, Livia, Luna, Lara.
    Hoppas det blev till lite hjälp iaf :)
  • Mamacitaa
    Evelinawahlstrom skrev 2014-07-06 13:44:32 följande:

Vi hade bestämt Leonard om det va en pojke. Men det sägs vara en tjej så det blir kataleya först var vi inne på leandra. Ingen av oss är födda i Sverige utan namnen är plockade för Colombia o Albanien :)

Åh jag är oxå ifrån Colombia:)

Vi har klart allt här hemma..lite små saker ifrån Ikea bara.

Väntar en flicka Och det blir troligen en Cornelia=)
    7 Maj/ 8 okt
  • Evelinawahlstrom

Gud va kul! Adopterad?

Det är jag, från bogota. Väcker många tankar nu när jag själv väntar barn.

Går in i vecka 37 idag nu är det inte långt kvar. Längtar!

• roja22

Vi vill inte bestämma namn innan vi har sett barnet, men har pratat om lite olika namn, inte helt lätt att vara överens.
    Barnet får inget eget rum. Vi har en hel del kvar att fixa så det får gärna vänta lite till. Vecka 35 nu,

• myperfectlife
    Miss A skrev 2014-07-07 19:25:45 följande:
    Jaa vi har prtat om namn ocj vi är nästan överens, men inte riktigt än :)
    Lizzie, Leah, Liv, Livia, Luna, Lara.
    Hoppas det blev till lite hjälp iaf :)
    Tack för förslag, vi har Livia med på listan. Jag är inne på Leighton men de tycker inte manen om,han gillar där emot Lynn och Lorraine. Svårt de där när de gäller ens femte
  • Helisa

Jag kör med sommarvärme, gravidvärme och stödstrumpor. Det är sällan jag fryser nu för tiden. Flört

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!