• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Mamacitaa
    Miss A skrev 2014-06-12 10:43:23 följande:
    Nu i v 30 har jag gått upp 15 kg :/. med första sonen gick jag upp 32 kg. Så jag hoppas att jag inte går upp 17 kg på 10 veckor nu :/

Jag hoppas jag hittar något som passar eller att jag kanske kommer igång med promenaden igen :)

Vad äter ni under dagen nu när ni går hemma och har tillgång till typ allt :)

Äter så nyttigt jag kan men jordgubbar finns ju så klart i kylen och ibland slinker det ju ner någon bulle eller lagas en kladdkaka ;)

Jag rör mig varje såg då jag lämnar barn på förskolan och tror jag gått upp 10kg+ nu.

Ska på tul på onsdag så får se hur bebis mår.där inne. Här börjat få dagar då jag inte är hungrig alls.
    7 Maj/ 8 okt
  • myperfectlife

Vecka 25 här och de känns helt okej, har faktiskt inte gått upp så mycket bara 5kilo än så länge. Med förra har jag gått upp typ 13 kilo till slutet av graviditeten, så hoppas på detsamma nu också. Vi ska ut och resa nästa vecka , blir spännande första semester sedan Lillian var en månad och de var för nästan fyra år sen. Plus att vi är en fler i familjen också, så vi får se hur det här kommer att gå. Namnet har vi inte bestämt än, känns ganska sent och de blir nästan svårare att välja namn till barnet nummer fem.. Vart ska ni till sommar då?

• roja22

Jag har gått upp cirka 15kg.Kommer nog landa på 20 kg som jag gjorde förra gången.Då var jag duktigare med att träna, nu rör jag nästan inte på mig + äter godis varje dag.

• Livets under

Hej hej!
    Hoppar in här.
    31 år o väntar andra barnet med bf 16/8.
    Mådde fantastiskt första veckorna (sådär så jag inte trodde jag va gravid) sen slog illamåendet till med råge! Gick på ondansetron till v 20 ungefär innan jag lyckades slippa tabletterna. Mår små dåligt än, men det är hanterbart. Dock börjar det bli bra jobbigt med andningen o att orka stå o gå på jobbet hela dagarna! Har sökt gp, men fick bara 25% så ska skicka in överklagan nästa vecka. Jobbar i kassan i en matbutik.
    Hade fruktansvärd foglossning med första barnet, får såna känningar efter en dag på jobbet så förstår er som är sjukskrivna för det. Var sj det med första barnet, gick inte annat då jag inte ens sov om nätterna pga smärta. Är så tacksam om jag får slippa detta nu när man har ett barn redan o se efter!

• Helisa
    Mitt nya kvällsnöje är att ligga och titta på magen som rör sig för att bebisen rör sig. Glad Gravid
    Igår sa min man "Jag måste hämta filmkameran!"
    Nu är jag 29+3.
  • Livets under

Hihi roligt när man ser magen röra sig!
    Ibland undrar jag om hon hoppar eller vad som sker där inne för hela magen vibbrerar!
    ð??

• Gulört

Var hos barnmorskan idag igen och fick bekräftat att barnet nu ligger med huvudet neråt - och fötterna just under mina revben på högersidan. Det har jag nämligen känt av i flera dagar nu, med sparkar bara just där! Nu börjar min mage dessutom se rätt så rolig ut. Den står verkligen bara rakt ut! Längtar tills bebisen sjunker ner lite och gör mer plats för mig... ;)

• Miss A
    Helisa skrev 2014-06-15 23:26:28 följande:
    Mitt nya kvällsnöje är att ligga och titta på magen som rör sig för att bebisen rör sig. Glad Gravid
    Igår sa min man "Jag måste hämta filmkameran!"
    Nu är jag 29+3.
    Ohh vad mysigt :) Min bebis rör sig också mycket, men såfort min man tittar eller lägger handen på magen så vill han inte mer :P Men jag njuter av det hela dagarna. Tycker det är så skönt att få känna bebis så vet man att det är på riktigt :)
  • Mamacitaa
    Gulört skrev 2014-06-16 20:03:13 följande:
    Var hos barnmorskan idag igen och fick bekräftat att barnet nu ligger med huvudet neråt - och fötterna just under mina revben på högersidan. Det har jag nämligen känt av i flera dagar nu, med sparkar bara just där! Nu börjar min mage dessutom se rätt så rolig ut. Den står verkligen bara rakt ut! Längtar tills bebisen sjunker ner lite och gör mer plats för mig... ;)

Skönt att bebis ligger som den ska :).Min bebis har legat med huvudet neråt sen vecka 2 och fick bekräftat i torsdags att h*n ligger med huvudet snett neråt ä. Ska på Ul igen nu på onsdag o får se om h*n lagt sig mer till rätta :).
    7 Maj/ 8 okt
Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!