• jessi84

Gravid efter piller?

Hej.
    Det är så att jag tog mitt sista piller 15/4, åt zoely. Är dock bara inne på dag 8 men när kan mensen tänkas komma igång?
    Åt upp den kartan jag hade (åt ej sockerpillrena).

• Svar på tråden Gravid efter piller?
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-29 17:12:01 följande:
    Har du haft blödning efter sista tabletten?
    Nej, det har jag ej haft än. Tog som sagt sista 15/4 och är nu inne på dag 14 sedan pillerstoppet och ingen mens. Får hoppas det kommer igång snart. Sambon vill inte att jag ska gå runt och fundera en massa kring detta, det blir när det blir. Jag åt upp sista kartan jag hade (ej sockertabletter).
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-29 20:18:02 följande:
    Jag råder dig ta ett gtest.
    Men det har ju inte gått så lång tid sedan jag sluta med p-piller. Senast jag hade mens "pillermens" var runt 20/3. Har inga känningar för något. Bara att jag hade lite humörsvängningar torsdag den 17/4, 2 dagar efter pillerstopp och det brukar jag ha ibland ca 1 vecka innan mens, men inte dykt upp något än.
    Det kan väl inte ha hänt något med kroppen än då jag bara sluta med piller för 14 dagar sen och inte haft några känningar. Det har väl inte hunnit komma igång?
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-29 20:18:02 följande:
    Jag råder dig ta ett gtest.
    Dumt att ta det redan nu kanske??
  • jessi84

Jag hade dock oregelbunden mens innan jag börja med piller om jag minns det rätt men var ju ca 12 år sen så är orolig att jag kanske ska ha det nu också =(

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-30 08:50:29 följande:
    Jag tycker ändå att du ska ta ett
    Men kan det inte vara för tidigt ändå?
    Har inga känningar och allt har väl inte kommit igång?
    Har beställt något test från tradera (vet ej vad de heter) och tog det igår kväll som visa negativt.
    Hoppas mensen kommer snart.
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-04 21:41:23 följande:
    Då är det troligtvis din kropp som håller på att återhämta sig efter hormonerna. Lycka till

Mmm, säkerligen. Är inne på dag 19 nu utan mens. Hade mensvärk imorse och tog en tampong för att vara på säkra sidan ifall det skulle bli något och nu ikväll när jag tog bort den så var det lite rosa på den. Mensen som är på g? Jag kan väl inte räkna med den då jag fyller i "womanlog" som jag har för att veta när jag har ÄL?
Svar på tråden Gravid efter piller?