• jessi84

Gravid efter piller?

Hej.
    Det är så att jag tog mitt sista piller 15/4, åt zoely. Är dock bara inne på dag 8 men när kan mensen tänkas komma igång?
    Åt upp den kartan jag hade (åt ej sockerpillrena).

• Svar på tråden Gravid efter piller?
  • jessi84

Nu är det så att när jag nyss var på toan så hade det kommit lite mensliknande på bindan och när jag torka mig. Ska jag ta detta och räkna detta som mensen (föra in i womanlog) eller ska jag vänta en dag kanske? Kanske därför det varit som det varit idag att man mått lite småilla och haft ont i magen till och från sedan i söndags? Fick ju en liten blödning i måndags.

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-14 17:21:12 följande:
    Det låter som din mens
    Ja, jag tycker det också.
    Är faktiskt lite lättad och "glad" över att den kommer för då vet jag att den kommit igång ordentligt sedan pillerstoppet (hade inte trott något annat). Och då kan man börja räkna ut ÄL och sen BIM =)
  • jessi84

Kan jag lägga in dagen (onsdag) som mensdag eller ska jag avvakta en dag? Tänkte om det blir fel att då veta när ÄL eller BIM blir??

• jessi84

Idag är det dag 29 då jag fick mens sedan pillerstoppet, är detta min menstruationscykel? (Om man räknar ut äl här på fl). Om jag räknar på idag från förra gången när jag hade mens så är det 54 dagar sen. Vad ska jag räkna på?

• jessi84

Fick mens igår (14/5) efter pillerstoppet 15/4, cykel på 28 dagar så ÄL 28/5 och BIM 11/6 =)

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-15 10:03:27 följande:
    Din uträkning stämmer

=)
    Så glad över att ha fått ett datum inte bara ha denna ovisshet om mensen ska komma och när.
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-16 13:50:46 följande:
    lycka till

Tack =) Idag känns det som att mensen börjar avta så slut idag eller imorgon. Haft 3 dagar med riklig mens. Skönt ändå att det bara var 4-5 dagar med mens då jag inte visste hur länge jag skulle ha den.
Svar på tråden Gravid efter piller?