• jessi84

Gravid efter piller?

Hej.
    Det är så att jag tog mitt sista piller 15/4, åt zoely. Är dock bara inne på dag 8 men när kan mensen tänkas komma igång?
    Åt upp den kartan jag hade (åt ej sockerpillrena).

• Svar på tråden Gravid efter piller?
  • jessi84
    jessi84 skrev 2014-05-17 09:04:53 följande:

Tack =) Idag känns det som att mensen börjar avta så slut idag eller imorgon. Haft 3 dagar med riklig mens. Skönt ändå att det bara var 4-5 dagar med mens då jag inte visste hur länge jag skulle ha den.
    Nu blev det bara 3 dagar med mens, har inget alls idag så blev en kort period. Trodde jag ialla fall skulle ha upp mot 7 dagar mens.
  • jessi84

=( inte glad just nu.
    Hur ska jag tyda detta?
    Har varit ute och sprungit och nu när jag gick på toan hade det kommit en liten blödning (vet ej om detta är början på mens) mår illa idag som jag gjorde första dagen då jag sist fick mens men min mens avslutades i fredags så kan ju inte få mens igen så tätt inpå??
    Ska jag skriva in detta i womanlog som ny mens och räkna ÄL efter detta eller klassas detta inte som mens då det bara blir lite under en dag? Får se hur det går resten av dagen.
    Så besviken. Samma symtom med illamåendet =(

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-19 11:35:06 följande:
    Jag tycker att du ska räkna det som mens
    Det var bara ytterst lite och kom bara igår runt lunch sen inget mer så jag kan väl inte räkna detta som mens?
    En del trodde det kunde vara en mellanblödning från mensen. Kan det stämma?
    Jag hade ytterst lite mens i lördags (tog slut då) sen var jag ut och sprang igår och då kom det igång, kanske därför? Om jag ska räkna detta som mens flyttas min ÄL. Hade ju bara det lilla, inget ordentligt som sist.
  • jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-05-21 22:02:09 följande:
    skrev du inte att du hade mens i tre dagar?

Jo, mellan onsdag och fredag och bara ytterst lite i lördags (tog slut helt då), hade baralite på lördagen sen kom det en liten blödning på söndagen efter jag sprungit men kom bara lite och inget mer. En del trodde att det var blödning som låg kvar som behövde komma ut. Jag har ialla fall beräknat ÄL på mensen den 14/5
  • jessi84

Hej. Om jag nu har ÄL enligt uträkning här på fl (onsdag) så varför visa då stickorna negativt? Det var någon som sa att man kunde börja testa på dag 11 men ska nog testa på måndag och se. Någon speciell tid du rekomenderar som man ska ta dem? Lite svårt ibland då jag jobbar och måste ha mugg och test med mig till jobbet. Jag hoppas verkligen man kommer ha ÄL nu bara. Ska man se till att mysa ÄL dagen(om man får fullt utslag då) och sen kanske 1-2 dagar efter eller kan man ha det någon dag innan precis också?

• jessi84

En liten ändring hos mig. ÄNTLIGEN fick jag imorse vid 10 en hint om att även det andra strecket börja synas =) Jag som varit lite nere pga detta (hoppas det håller i sig, att man ser positivt). Jag ska försöka ha med saker till jobbet imorgon så jag kan ta vid 10 då också och se hur det är då. Ska man ta morgon och kväll eller räcker det morgon?

Svar på tråden Gravid efter piller?