• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Isola88
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

åh grattis!

Ja här går man å väntar å längtar, är så himla less nu, å varje grej som gör de minsta ont så hoppas man ju att nu är det dags. Allt va bra när vi var till BM igår i alla fall vill gärna att bebis ska komma i helgen!
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-30 19:58:32 följande:

Hur upptäckte de din havandeskapsförgiftning?

Högt blodtryck som jag haft ett tag nu och sen hade jag fått äggvita i urinen. Det är de som bm kollar på den där stickan när man tar urinprov.
  • HeiHej

Är det någon annan som har sammandragningar VÄLDIGT ofta? jag har minst var 10:e minut och haft det de senaste 3 dagarna, dock ej smärtsamma (förutom några enstaka)
    Men ska man verkligen ha så ofta utan att det händer någonting alls?

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-30 21:55:33 följande:

Högt blodtryck som jag haft ett tag nu och sen hade jag fått äggvita i urinen. Det är de som bm kollar på den där stickan när man tar urinprov.

Min har bara tagit urinprov en gång, vid inskrivningen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Sunnan
    HeiHej skrev 2014-12-30 22:06:40 följande:

Är det någon annan som har sammandragningar VÄLDIGT ofta? jag har minst var 10:e minut och haft det de senaste 3 dagarna, dock ej smärtsamma (förutom några enstaka)

Det har jag haft hela december - intensiv styrketräning från livmodern, det är ju perfekt
  • LängtansBlåaBlomma
    HeiHej skrev 2014-12-30 22:06:40 följande:

Tyvärr inte.

Jag tror att latensfasen kan vara ganska lång.
  • HeiHej

det är bara det att det blir så obehagligt med så mycket sammandragningar så hon inte ännu heller är fixerad. Blir mycket tungt att andas, bf på söndag, känns bara det som en evighet och då går man säkert över iaf.

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-30 22:08:10 följande:

Jaha ok. Min gör det nästan varje gång. Kanske pga blodtrycket? Men det låter lite lite att bara ta det vid inskrivningen tycker jag...
  • SannaSanna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-30 22:08:10 följande:
    Samma här. bara tagit vid inskrivning.

Någon mer som mår illa? Jag har börjat må illa på kvällarna igen... Inte kul!
  • elilin

Tror de ska vara urinprov v25 eller v28 som rutin, jag har fått lämna varjegång då jag hade gbs förra graviditeten och nu sist hade ja även fått de igen :/ så mig har dem haft extra koll på.

Svar på tråden BF Januari 2015