• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Bettanspettan

Jag varhos Bm nyss, gått in i v 37. Det var inga stora förändringar. Lite ruckbar o alla prover va bra. Bt lite lågt. Och jag hade gått ner i vikt igen. Bara 0.8 kg up från inskrivnings vikten.

• Sunnan

Grattis 4lovea­ndlemo­ns!

Här är det BF idag men livmodertappen är helt omogen så ingen spontan förlossning i sikte. Däremot bestämdes det att det blir igångsättning på torsdag - så nu är det bara att ladda!

• mariaheterjag
    Sunnan skrev 2014-12-30 14:35:37 följande:

Grattis 4lovea­ndlemo­ns!

Här är det BF idag men livmodertappen är helt omogen så ingen spontan förlossning i sikte. Däremot bestämdes det att det blir igångsättning på torsdag - så nu är det bara att ladda!

Spännande! Då är det bara två dagar kvar för dig
  • Akinna 77
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • snerkan

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Åh vad härligt! Grattis!! :D
  • snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-12-30 10:39:15 följande:

Jag vill också att det ska sätta igång! Är så jobbigt med denna väntan. Har ju egentligen 2 veckor kvar till bf men fick lätt havandeskapsförgiftning konstaterad igår så nu oroar jag mig för det och vill bara att bebis ska komma ut....

Blev undersökt av läkare igår och hon sa att tappen var väldigt mjuk samt att jag var lite öppen. Men i natt var det extremt lugnt, inte en endaste värk.

Oj gör de något åt havandeskapsförgiftningen då? Då förstår jag verkligen att du vill att det ska komma igång!
  • mariaheterjag
    snerkan skrev 2014-12-30 17:40:52 följande:

Oj gör de något åt havandeskapsförgiftningen då? Då förstår jag verkligen att du vill att det ska komma igång!

Nä det verkar inte som det eftersom att jag ändå mår "bra". Vi var på Danderyd igår och då kollade de verkligen allt som går med mig och bebisen och sen tog de beslutet att jag fick åka hem. Ska komma tillbaks på fredag för likadan kontroll igen. Om jag blir sämre på någotvis ska de sätta igång mig men de vill helst att det ska starta av sig själv. Funderar på att försöka få igångsättning på fredag hursomhelst, läst att man på vissa ställen gör de vid havandeskapsförgiftning efter vecka 36 oavsett vilken grav just för att det ändå finns en risk även om de säger att den är inte är så stor.
  • akita

Grattis!
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-30 18:26:38 följande:

Nä det verkar inte som det eftersom att jag ändå mår "bra". Vi var på Danderyd igår och då kollade de verkligen allt som går med mig och bebisen och sen tog de beslutet att jag fick åka hem. Ska komma tillbaks på fredag för likadan kontroll igen. Om jag blir sämre på någotvis ska de sätta igång mig men de vill helst att det ska starta av sig själv. Funderar på att försöka få igångsättning på fredag hursomhelst, läst att man på vissa ställen gör de vid havandeskapsförgiftning efter vecka 36 oavsett vilken grav just för att det ändå finns en risk även om de säger att den är inte är så stor.

Hur upptäckte de din havandeskapsförgiftning?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Hedgehog

Grattis! Underbart :)
Svar på tråden BF Januari 2015