• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    akita skrev 2014-12-28 01:38:34 följande:

Gör som jag, starta en massa småprojekt att fördriva tiden med. :)

Ska lära mig att sy muddar på en pyjamas jag köpte, stickar fortfarande på en babyfilt och planerar en babybok. Har tusen idéer till som jag skulle kunna sätta igång, men tror inte att tiden kommer räcka till med en vecka kvar till BF. :)

Måste hitta på lite såntq. Göra i ordning kläderna och bädda spjälsängen är jag redan klar med. men nåt ska jag väl komma på. Lite tråkigt i längden bara att surfa på familjeliv och se serier.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • 4loveandlemons

Jag är inte så mobil för tillfället och har tröttnat på serier och filmer så nu har jag börjat lyssna på ljudböcker. Det och annat stillsammt pyssel som att sy barnkläder är mina tidsfördrivstips :)

• Lagotto

Akita: jag har skrivit i en baby bok sedan juli. Och det är ett jätteroligt minne! Perfekt till att minnas tillbaka själv också :)

• akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 02:39:11 följande:
    Måste hitta på lite såntq. Göra i ordning kläderna och bädda spjälsängen är jag redan klar med. men nåt ska jag väl komma på. Lite tråkigt i längden bara att surfa på familjeliv och se serier.
    Du kan prova att lära dig att virka amigurumis. Jättesöta och hyfsat enkla att göra. Finns massor av exempel och mönster på nätet. Det enda du behöver är virkgarn och en virknål. :)
  • akita
    Lagotto skrev 2014-12-28 11:01:43 följande:

Akita: jag har skrivit i en baby bok sedan juli. Och det är ett jätteroligt minne! Perfekt till att minnas tillbaka själv också :)

Vad roligt! Vad skriver du i din? Jag har mest samlat på mig bilder hittills och för en dagbok över vad som hänt under graviditeten (men också lite från innan) t ex första sparken, vad pappan sjunger för henne osv.
  • akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 11:40:34 följande:

Tack för tipset. Det var nog femton år sen jag virkade senast...

Då kommer du definitivt döda lite tid med att komma igång igen. ;)
  • LängtansBlåaBlomma
    Lagotto skrev 2014-12-28 11:01:43 följande:

Jag bloggar och det är roligt att gå tillbaka och dubbelkolla saker som man glömt.

Sen när bebisen kommer har jag tänkt skriva en dagbok i jagform åt bebisen, inspirerad av en kompis som gör samma sak.
  • Royalle

Inatt var jag nästan säker på att få åka in. Jag hade ordentligt ont från kl 23 till runt 3-4 tiden. Jag satte på min TENS och tänkte att jag ringer om det fortsätter till morgonen. Men så slutade det... Idag har jag haft några stycken starka onda värkar men inte regelbundna.

Kanske var det för att vi hade en väldigt intensiv dag igår med barnkalas på dagen och vuxenkalas på eftermiddagen och kvällen. Jag var rätt slut när jag gick till sängs.

Men jag tror att jag förbereder mig på att det snart kan vara dags.

Svar på tråden BF Januari 2015