• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-12-26 18:01:43 följande:

Ja det går väl lite upp och ned för mig med. Men har haft en svacka de sista dagarna. Förra gången var jag nog mer förväntansfull och liksom nyfiken. Men nu när man redan gjort det så känns själva förlossningen mest som en transportsträcka som jag vill ha avklarad. Helst med så lite smärta som möjligt!

Kunde inte uttryckt det bättre själv!!
  • Isola88

Åh så känner jag med nu, 13 dagar kvar å vill bara ha de överstökat, men är grymt less nu. Samtidigt som ja verkligen vill att de ska hinna bli 2015 först.

haft en del känningar men inget som skulle tyda att de är på gång.

• Sunnan

Bara 3 dagar kvar till BF för mig så det är lite spänt varje kväll när sammandragningarna tilltar. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer över årsskiftet. Från och med 00.01 1/1 får den väldigt gärna komma ut dock för jag är trött på att vara såhär otymplig.

• Waimea
    Sunnan skrev 2014-12-27 10:31:58 följande:

Bara 3 dagar kvar till BF för mig så det är lite spänt varje kväll när sammandragningarna tilltar. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer över årsskiftet. Från och med 00.01 1/1 får den väldigt gärna komma ut dock för jag är trött på att vara såhär otymplig.

Instämmer.. Är så trött och öm i magen nu. Sov 10 timmar inatt men vill ändå bara vila. Vet inte riktigt vad som är sammandragningar och vad som gör ont för att bebisen rör sig, men det molar mest hela tiden. Har dåligt samvete för att maken får sköta hela ruljansen hemma nu, men han bara skrattar och skickar mig i sängen. Tur jag ställde in nyårsfirandet, i det här skicket får jag vara glad om jag håller mig på benen till nio. Känner mig faktiskt rätt låg.
  • LängtansBlåaBlomma

Jag fick ont i magen igår kväll/natt, liksom övre delen av ryggen och magen. Den blir alldeles hård och spänd. Tänker att det är tarmarna som hamnar i kläm och är tröga pga all julmat. Gjorde ont att vända sig om. Känner av det nu med, som att jag är jättehungrig eller stenhård i magen. Men det är koncentrerat över magen. Min mage är verkligen känslig nu.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-27 16:09:16 följande:

Jag fick ont i magen igår kväll/natt, liksom övre delen av ryggen och magen. Den blir alldeles hård och spänd. Tänker att det är tarmarna som hamnar i kläm och är tröga pga all julmat. Gjorde ont att vända sig om. Känner av det nu med, som att jag är jättehungrig eller stenhård i magen. Men det är koncentrerat över magen. Min mage är verkligen känslig nu.

Jag vet inte om du ligger i riskzonen för det men till mig som har högt blodtryck har de sagt att jag måste vara uppmärksam på symptom som ont i övre delen av magen då det kan var havandeskapsförgiftning. Du har inga andra tecken på något sådant? Typ svullnat mkt eller så? Annars kan det säkert vara julmaten också
  • SannaSanna

Väldigt lugnt i magen idag... Hur tänker ni gällande sånt? Tips på hur man får fart på bebben? Cola?

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-27 17:04:02 följande:

Jag vet inte om du ligger i riskzonen för det men till mig som har högt blodtryck har de sagt att jag måste vara uppmärksam på symptom som ont i övre delen av magen då det kan var havandeskapsförgiftning. Du har inga andra tecken på något sådant? Typ svullnat mkt eller så? Annars kan det säkert vara julmaten också

Jag hade ju ont i det revbenen tidigare (ca v 24-36) och fick diagnosen Tietzes syndrom. Sen nu när jag under en vecka hade svullna fötter och händer tog jag prover på gallvärdet vilket var normalt. Så jag tror inte det. Säkert julmat :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är redan uttråkad, fem dagar INNAN bf! Hur ska det då gå om jag går över tiden?!

• akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 01:15:27 följande:

Jag är redan uttråkad, fem dagar INNAN bf! Hur ska det då gå om jag går över tiden?!

Gör som jag, starta en massa småprojekt att fördriva tiden med. :)

Ska lära mig att sy muddar på en pyjamas jag köpte, stickar fortfarande på en babyfilt och planerar en babybok. Har tusen idéer till som jag skulle kunna sätta igång, men tror inte att tiden kommer räcka till med en vecka kvar till BF. :)
Svar på tråden BF Januari 2015