• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-22 20:18:40 följande:

I morgon börjar jag med Suprecur. Känner mig sjukt deppig. Hoppas jag inte blir ett monster av hormonerna...

Vad är Suprecur? Hoppas den är snäll mot dig!
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-22 12:11:30 följande:
    Ja man kan liksom inte ta i som man brukar om du förstår vad jag menar!

Idag skall jag även tillägga orgalutran sprutan, men hoppas att de fortsätter såhär som de gjort:)
    Haha ja jag förstår vad du menar :)

Du får berätta vad du tycker om den otäcka sprutan haha
  • Karriärskvinna
    Linda8110 skrev 2014-09-22 21:26:13 följande:
    Vad är Suprecur? Hoppas den är snäll mot dig!
    Tack :)

Det är nässpray för nedreglering
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-22 21:26:57 följande:
    Haha ja jag förstår vad du menar :)

Du får berätta vad du tycker om den otäcka sprutan haha
    Har precis tagit den!!

Den är faktiskt lite läskig i jämfört med gonal-f... Gonal f sprutans nål är mycket tunn och spetsig vilket gör att den är jätte lätt att sticka in i buken.. Medan denna orgalutran sprutan har en liten tjockare nål, vilket gör de lite svårare att sticka med, man får liksom trycka lite mer fast känns inget!!

Sen är de nog en vana me, nu vet jag hur de gör till o blir nog bättre imorgon:)

Känns inget annorlunda än så länge förutom att de svider lite, men de e inget o klaga på:))
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-22 22:51:22 följande:
    Har precis tagit den!!

Den är faktiskt lite läskig i jämfört med gonal-f... Gonal f sprutans nål är mycket tunn och spetsig vilket gör att den är jätte lätt att sticka in i buken.. Medan denna orgalutran sprutan har en liten tjockare nål, vilket gör de lite svårare att sticka med, man får liksom trycka lite mer fast känns inget!!

Sen är de nog en vana me, nu vet jag hur de gör till o blir nog bättre imorgon:)

Känns inget annorlunda än så länge förutom att de svider lite, men de e inget o klaga på:))
    Ja jag har hört att den är lite seg att få in i magen haha, men vi överlever :) Gonal-F är precis som Ovitrellen så den är jag inte nervös över att ta. Lätt som en plätt!
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-22 22:18:48 följande:
    Tack :)

Det är nässpray för nedreglering
    Visst ja du skulle köra med sådant först. Hur länge tror de att nedregleringen tar?
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-23 06:48:50 följande:
    Ja jag har hört att den är lite seg att få in i magen haha, men vi överlever :) Gonal-F är precis som Ovitrellen så den är jag inte nervös över att ta. Lätt som en plätt!
    Ja precis, fick även en rodnad o de kliades runt stället där jag injicera, men d e vanligt:) så du vet när du själv skall ta sprutan:)

Nu har jag stigit upp för att gå på de första ul o se hur kroppen reagerat på medicinerna, nervös är bara förnamnet:))

O du börjar med sprutorna idag va:))??
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-09-23 08:13:48 följande:
    Ja precis, fick även en rodnad o de kliades runt stället där jag injicera, men d e vanligt:) så du vet när du själv skall ta sprutan:)

Nu har jag stigit upp för att gå på de första ul o se hur kroppen reagerat på medicinerna, nervös är bara förnamnet:))

O du börjar med sprutorna idag va:))??
    Imorgon menar jag:))
  • karro 2014

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Svar på tråden IVF 2014