• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-15 23:20:34 följande:
    Av okej, har tänkt mycket på de med..

Men jag känner de att jag redan vart sjuk vid ett tillfälle nu o hade nästan jobbat två veckor på de nya, om två veckor skulle jag behöva sjukanmäla mig igen pga äp, och sedan en dag till för ET om vi lyckas.. Känns att de blir rätt mycket, och om vi inte lyckas på första och inte får några embryon till frysen så är det ju samma visa igen.. Självklart gör alla hur dem vill, men i mitt läge så känner jag att jag måste säga de, inte bara dels för att dem skall ha en förklaring till varför jag måste vara borta utan för att st skall kännas bra för mig själv, blir stressad/orolig över sånt och det är de sista jag vill vara när man skall genomgå ivf:)
    Tycker det låter som ett bra förslag! Jag är likadan. Jag har hemska kollegor och vill egentligen inte alls dela något av mitt privata liv med dem, men det gör mig lugnare när jag vet att de inte spekulerar kring varför jag är borta om dagarna.
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-16 06:57:02 följande:
    Tycker det låter som ett bra förslag! Jag är likadan. Jag har hemska kollegor och vill egentligen inte alls dela något av mitt privata liv med dem, men det gör mig lugnare när jag vet att de inte spekulerar kring varför jag är borta om dagarna.
    Precis, de får bära el brista... Jag har ju ett fast jobb att gå tillbaka till om dem inte vill ha mig pga de.. Men vill innerligen jobba kvar på etta ställe.. :) tänkte att jag skulle prata med dem imorgon..
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-16 10:13:48 följande:
    Precis, de får bära el brista... Jag har ju ett fast jobb att gå tillbaka till om dem inte vill ha mig pga de.. Men vill innerligen jobba kvar på etta ställe.. :) tänkte att jag skulle prata med dem imorgon..
    Hur gick det?
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-18 07:11:44 följande:
    Hur gick det?
    Dem två jag skall prata med är inte här, dem hade gått när jag kom o skulle jobba kvällen. Igår, och idag är dem på möte.. Typiskt!! Har en dag imorgon med så:)) de e ju inget stress så, hoppas att dem har överseende med detta bara. Och tack för att du fråga:)). Gulligt av dig!
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-18 12:41:00 följande:
    Dem två jag skall prata med är inte här, dem hade gått när jag kom o skulle jobba kvällen. Igår, och idag är dem på möte.. Typiskt!! Har en dag imorgon med så:)) de e ju inget stress så, hoppas att dem har överseende med detta bara. Och tack för att du fråga:)). Gulligt av dig!
    Här håller vi ihop :)
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-18 17:21:30 följande:
    Här håller vi ihop :)
    Klart att vi gör=))
  • metda

Hur går det för er annars? Vad gör ni nu, sprayar eller är det nån som börjat på injektioner än? Jag ska börja med sprutor i början av oktober, är lite orolig för humörsvängningar då...

• Linda8110
    metda skrev 2014-09-18 20:57:21 följande:

Hur går det för er annars? Vad gör ni nu, sprayar eller är det nån som börjat på injektioner än? Jag ska börja med sprutor i början av oktober, är lite orolig för humörsvängningar då...

Jag börjar med sprutorna i nästa vecka! Jag är inställd på att påverkas så jag är beredd :)
  • karro 2014
    metda skrev 2014-09-18 20:57:21 följande:

Hej:)

Jag började med injektionerna igår:)
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-18 22:05:11 följande:
    Jag börjar med sprutorna i nästa vecka! Jag är inställd på att påverkas så jag är beredd :)
    Har pratat med henne nu, vet inte om. Var positivt el negativt!

Berättade iallafall hur d låg till och ledigt får jag, sen frågade jag om detta med behandlingen påverkar min tjänst, och då visste hon inte riktigt vad hon skulle säga!

Men som sagt har iallafall sagt de nu o gjort rätt för mig, nu ligger de i hennes händer!
Svar på tråden IVF 2014