• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-09 06:09:31 följande:
    Hur stora var äggblåsorna? Ja var uppmärksam. Jag går här hemma och är det jag också. Fått låna hem en våg och allt (hatar vågar haha).
    De var lite lagomt stora i tisdags, allt mellan 10-16mm, även ett gäng på 8mm men dom räknade han inte in i de femton st eftersom de kan vara "vilande". Är rätt nöjd med att vänta tills på måndag så kan de få ut fler ägg, känner inte nå särskilda symptom förutom att det trycker lite i äggstockarna, är tröttare än vanligt, och huvudvärk minst varannan dag, ibland flera dagar i rad.

Mmh, jag skulle också väga mig, men även kolla midjemåttet, exempelvis genom att hänföra hur byxorna sitter från dag till dag. Skulle även vara observant på att må riktigt dåligt om man blir överstimulerad, samt att man tydligen kan se ut att må väldigt dåligt.

Sista VULet imorgon innan äggplock :) få se hur många och stora som finns då.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 22:05:06 följande:
    De var lite lagomt stora i tisdags, allt mellan 10-16mm, även ett gäng på 8mm men dom räknade han inte in i de femton st eftersom de kan vara "vilande". Är rätt nöjd med att vänta tills på måndag så kan de få ut fler ägg, känner inte nå särskilda symptom förutom att det trycker lite i äggstockarna, är tröttare än vanligt, och huvudvärk minst varannan dag, ibland flera dagar i rad.

Mmh, jag skulle också väga mig, men även kolla midjemåttet, exempelvis genom att hänföra hur byxorna sitter från dag till dag. Skulle även vara observant på att må riktigt dåligt om man blir överstimulerad, samt att man tydligen kan se ut att må väldigt dåligt.

Sista VULet imorgon innan äggplock :) få se hur många och stora som finns då.
    Jag mår otroligt dåligt så jag ska ringa läkaren imorgon och rådfråga. Det kan vara biverkningar från medicinen han skrev ut men jag vet inte... Jobbigt att känna såhär.
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-09 22:09:27 följande:
    Jag mår otroligt dåligt så jag ska ringa läkaren imorgon och rådfråga. Det kan vara biverkningar från medicinen han skrev ut men jag vet inte... Jobbigt att känna såhär.
    Ojdå, på vilket vis mår du dåligt? Det är nog bra att ringa läkaren så du får veta om det är ok att må så dåligt...

När ska du ska göra gravtest?
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 07:55:36 följande:
    Ojdå, på vilket vis mår du dåligt? Det är nog bra att ringa läkaren så du får veta om det är ok att må så dåligt...

När ska du ska göra gravtest?
    Är helt slut, orkar knappt ur sängen, är tungandad, svullen, ont i magen, yrslig så snart jag reser mig upp och smått illamående hela tiden. Vissa saker beror säkert på Pravidel som jag fick utskrivet. Men det är otäckt!

Jag har testdag 24/10. Dagen innan min födelsedag :)
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-10 08:03:48 följande:
    Är helt slut, orkar knappt ur sängen, är tungandad, svullen, ont i magen, yrslig så snart jag reser mig upp och smått illamående hela tiden. Vissa saker beror säkert på Pravidel som jag fick utskrivet. Men det är otäckt!

Jag har testdag 24/10. Dagen innan min födelsedag :)
    Ojdå, ja att du andas tungt och mår illa är ju tecken... Har du fått tag i doktorn?

Själv har jag kanske fått för stor dos puregon sen i tisdags, fick 150 av ivf kliniken medan min läkare blev förvånad, han hade gett mig 50 på blodprovsdagen för att värdet var för högt... Hade 27 äggblåsor redan nu, så fick ta ytterligare blodprov för att kolla värdena och ska invänta samtal från ivf kliniken hur de vill fortsätta. Jag får eventuellt "surfa" på spray ett par dagar extra för att lugna ner värdena.
  • Linda8110

Påväg till Huddinge för provtagning. De kallade in mig snabbt när jag berättade hur dåligt jag mår. Tacksam för all deras hjälp hela tiden!

• karro 2014

Hej tjejer...

Nu kanske man kan ha lite tur efter alla motgångar.. Avbröt min behandling för 2,5 veckor sedan pga det hade bildats cystor. Skulle då invänta en liten blödning och sedan vänta till min mens skulle komma (skulle dröja 6 veckor ungefär).. Den lilla blödningen kom och försvann efter ett par dagar, sen efter tre dagar kom det en riklig blödning.. Blev väldigt fundersam o ringde till kliniken, dem ville att jag skulle komma in på ultraljud för o kolla.. Det visade sig att cystorna blivit mycket mindre och jag hade en tunn slemhinna.. Det var visade sig att det var mensen som hade kommit så nu har jag börjat med mina injektioner igen!! Hoppas innerligt att detta går vägen nu..

• veraicon

Hej,

Hoppar in här om det är ok?
    Tror att jag känner igen vissa av er från en annan tråd.

Vi gör vårt första IVF just nu och igår 9/10 hade vi ET på en tvådagars. Hade bara fått ut 4 ägg så vi var oroliga att ingen skulle ta sig men 3 blev befruktade varav 2 fortsatte dela sig. En är i mig och den andra hoppas vi kommer kunna gå att frysa.

Min killes spermier verkar vara i toppform medan jag dras med kort menstruationscykel, lite endometrios och lite allmänna hormonrubbningar i sköldkörteln. Det är alltså jag som är boven i dramat men jag hoppas så att IVF kan vara lösningen för oss. Vi har försökt sedan hösten 2012.

• Pluppen13

Linda8110, berätta hur det har gått idag och vad de har sagt hos läkaren. Håller tummarna för att allt gått bra!

Veralcon - välkommen och grattis! hoppas det lilla pyret stannar kvar och boar in sig :)

• Linda8110
    Äntligen hemma! Läkaren hittade vätska bakom min livmoder, tydligt tecken på överstimulering. Som tur var var det inte så pass mycket att han behövde tömma mig! Mina prover såg dessutom helt ok ut så det räddade mig från tömning haha. Dock så tyckte han att jag gjorde rätt i som kommit in. Fick sjukskrivning en vecka till med order om vila och massor med vätska att dricka. Ska dit på tisdag igen för nya prover samt VUL. Känns skönt att veta att jag är relativt ok om jag följer råden samt fortsätter med de där eländiga Parkinson tabletterna haha.
Svar på tråden IVF 2014