• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-23 10:02:44 följande:

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Åh nej va tråkigt! Förstår att du är besviken... Tycker de gör fel som inte tittar innan man börjar. Så gjorde de alltid på Sophiahemmet.
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-23 12:12:08 följande:
    Åh nej va tråkigt! Förstår att du är besviken... Tycker de gör fel som inte tittar innan man börjar. Så gjorde de alltid på Sophiahemmet.
    Jag gjorde ett ul 22 augusti innan behandlingen och då var de ingen cysta där.. Den har kommit nu under behandlingen..
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-23 12:43:35 följande:
    Jag gjorde ett ul 22 augusti innan behandlingen och då var de ingen cysta där.. Den har kommit nu under behandlingen..
    Oj vad konstigt! Jävla skit i alla fall....
  • Karriärskvinna

Pga. att det är fullt på Sahlgrenska blir det 4 veckor med nässpray innan två veckors sprutor och sen äggplock v 45 .

Hur går det för dig?

Linda8110 skrev 2014-09-23 06:49:21 följande:

Visst ja du skulle köra med sådant först. Hur länge tror de att nedregleringen tar?

• Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-23 20:14:00 följande:

Pga. att det är fullt på Sahlgrenska blir det 4 veckor med nässpray innan två veckors sprutor och sen äggplock v 45 .

Hur går det för dig?

Oj 4v med sprayen... Lider med dig! Jag hoppas allt går bra med bara sprutor för mig så jag slipper sprayen. Men vad gör man inte liksom? Jag börjar med Gonal-F imorgon kväll. Sprutor i ca 10 dagar tror jag.
  • Karriärskvinna
    Linda8110 skrev 2014-09-23 20:17:55 följande:
    Oj 4v med sprayen... Lider med dig! Jag hoppas allt går bra med bara sprutor för mig så jag slipper sprayen. Men vad gör man inte liksom? Jag börjar med Gonal-F imorgon kväll. Sprutor i ca 10 dagar tror jag.
    Ok. Spännande! När är det äggplock? Är det din första IVF?

Jag ska ringa och tjata lite på dem på Sahlgrenska, kanske de får ett återbud inom de närmsta veckorna så jag kan få en tidigare tid...
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-23 22:18:46 följande:
    Ok. Spännande! När är det äggplock? Är det din första IVF?

Jag ska ringa och tjata lite på dem på Sahlgrenska, kanske de får ett återbud inom de närmsta veckorna så jag kan få en tidigare tid...
    Japp första försöket! Livrädd och superglad i ett haha. Vet ej när äggplock blir. Gissar i slutet av nästa vecka eller början på veckan efter om allt ser bra ut på UL på måndag. Gissar att det beror på hur min kropp reagerar på hormonerna.
  • Linda8110

Karro: jag läste på Gonal-F att cystor är en ganska vanlig biverkning. Lät ju inte så uppiggande direkt! Hur mår du?

• Karriärskvinna
    Linda8110 skrev 2014-09-24 07:03:21 följande:
    Japp första försöket! Livrädd och superglad i ett haha. Vet ej när äggplock blir. Gissar i slutet av nästa vecka eller början på veckan efter om allt ser bra ut på UL på måndag. Gissar att det beror på hur min kropp reagerar på hormonerna.
    Nu har jag fått tid en vecka tidigare, känns jättebra :)
Svar på tråden IVF 2014