• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • mared
    Malinka87 skrev 2014-06-09 23:14:40 följande:
    okej, vi började också våran utredning i januari så vi har väl haft tur ändå. Många som får vänta väldigt länge har jag förstått.
    Nu i sommar har vi försökt i 3 år , och det är väl av lite olika anledningar som det blev att vi valde att vänta. Men nu känns det ändå skönt att veta att vi kommer få hjälp. Och sen om det lyckas orkar jag inte ens tänka på nu. Också skönt att kunna njuta utav sommaren och att  veta attI IVF kommer igång i höst.
    Aah okej, Så känner jag med, att vi har haft tur.. Men sen är jag väldigt noga med att påpeka det här med vårdgarantin.. :p 

Har dom sagt att ni kommer börja med ivf i höst? Trodde det var lång väntetid.. Jag har typ räknat med att vi ska börja med ivf om typ 1 år.. Men då kanske vi inte behöver vänta så länge ändå :) 
  • Malinka87
    mared skrev 2014-06-11 19:23:22 följande:
    Aah okej, Så känner jag med, att vi har haft tur.. Men sen är jag väldigt noga med att påpeka det här med vårdgarantin.. :p 

Har dom sagt att ni kommer börja med ivf i höst? Trodde det var lång väntetid.. Jag har typ räknat med att vi ska börja med ivf om typ 1 år.. Men då kanske vi inte behöver vänta så länge ändå :) 
    Ja enligt våra läkare som gjorde utredningen i Skövde kommer vi komma in i Göteborg "tidig" höst. Precis som du skrev så är det ju vårdgarantin som gäller där också. Men sen det klart man vet aldrig hur många som står i kö just nu. Tänkte ringa och kolla läget någon gång i augusti.
    Men känns skönt att det snart är på gång. Jag känner mig piggare bara av tanken :)
  • mared
    Malinka87 skrev 2014-06-16 21:00:03 följande:
    Ja enligt våra läkare som gjorde utredningen i Skövde kommer vi komma in i Göteborg "tidig" höst. Precis som du skrev så är det ju vårdgarantin som gäller där också. Men sen det klart man vet aldrig hur många som står i kö just nu. Tänkte ringa och kolla läget någon gång i augusti.
    Men känns skönt att det snart är på gång. Jag känner mig piggare bara av tanken :)
    Aah okej! :) Jaa det förstår jag att du gör! Jag fick veta idag att sambon kommer få göra biopsin i augusti.. Så det känns bra :) Sen tänker jag att efter det är det 3 månader till vi får börja med ivf försöken.. Börjar se ljuset i tunneln nu. Känns ändå skönt att ha sommarn fri, så man slipper tänka på massa läkarbesök och sånt. 
  • Chiagave

Jag och min man ska troligen bli remitterade till ivf i aug (eftersom de håller sommarstängt på rmc i juli) så vi hoppas på ivf till hösten eller vintern, troligen nov/dec. Jag räknar med 3 månaders väntetid...

Lågt spermaantal även här. Jag ska även äta medicin för något lågt prolaktinvärde fram till dess. 

• Tiger201008

Skall med föra IVF nu till höstenpå Sahlgrenska Göteborg:) jag bärare på ett kromosomfel som bara drabbar pojkar.

• Linda8110
    Tiger201008 skrev 2014-08-22 19:11:26 följande:

Skall med föra IVF nu till höstenpå Sahlgrenska Göteborg:) jag bärare på ett kromosomfel som bara drabbar pojkar.

Välkommen till tråden Insemination hösten 2013. Den är mycket mer aktiv :)
  • Tiger201008
    Linda8110 skrev 2014-08-24 08:50:20 följande:
    Välkommen till tråden Insemination hösten 2013. Den är mycket mer aktiv :)
    Tack:) har skrivit där nu
Svar på tråden IVF 2014