BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Hej har ett problem... Både jag o min man vill verkligen ha barn.. Han e 34 o jag fyller 27 i maj. Vi har vart tillsammans i 3 år. Gifta i 7 mån. Vi pratade igår om allt o nu börjar han känna sig oroliga för de ekonomiska. Han har fast jobb, jag var egen företagare i Sverige men flyttade till honom här i England i oktober. Jag har inte lyckats få heltids jobb här bara extra. Har startat upp ett företag jag gör hår smink naglar men de har inte börjat rulla igång. Tar ju liksom tid att börja om i ett nytt land. Just nu lever vi på hans inkomst så nu börjar han tänka att de kommer bli svårt med barn men han vill verkligen och jag vill mer ån allt. Jag orkar inte vänta mer. Vi ville ha barn ganska snart efter vi träffades men vi väntade tills jag flyttade hit. Jag vet att det kommer bli svårt ekonomiskt. Men jag känner för de första vet jag inte hur long tid de kommer ta innan de tar sig, för de andra e man gravid 9 månader o for de tredje är de ju inte så stora kostnader förräns barnet börjar dagis. Blöjor etc är ju inte så dyrt o barnvagn säng skötbord etc är ju engångskostnader. Dagis kostar runt 6 tusen här i månaden. Men då har jag ju tid o jobba när barnet börjar på dagis. Men hur skulle ni resonera?
Ser jag på min förra grav hade jag inte haft 9 mån på mig att jobba, jag var sjukskriven mellan 100 och 25% hela grav. Blev också gravid på försök ett. Så det kan gå fort å du kan må så dåligt att du inte kan jobba nåt el bara lite under din graviditet.
Vi la kring 20000 på grejer, allt man behöver från vagn till kläder hygienartiklar mm. Blandar beg o nytt. Dagis är ju inte alls lika dyrt som i England, men eftersom vi inte vill att vårt barn börjar så tidigt snålar vi på dagarna från Försäkringskassan så tiden fram till dagis är ju den "fattiga" sen vill vi inte köra långa dar på dagis så jobba heltid blir d inget med närmaste åren... Det är mycket att överväga
inte bara vad man betalar för grejer utan även ev sjukskrivning under graviditeten, deltidsjobb m småbarn osv
Vi har pratat igenom allt nu o skrivit listor på alla kostnader etc o vägt alla fördelar o nackdelar o kommit fram till att vi ska köra. 4 försöket denna månad :) hoppas hoppas hoppas de tar sig.
Mensen kom idag och var punktligheten själv denna månad. Visste ju att det inte tagit sig denna månad så jag gick ju med i denna grupp i förväg.
Eftersom mensen kom prick på dagen så kvarstår BIM i juni iaf till den 10:e.
Nu är det bara ladda för äl och hoppas att det tar sig. Tänkte köra all in denna månad - äl-tester och clearblues fertilitetsglidmedel. Funderar även på att börja med röd grapefruktjuice som ska tydligen ska öka älflytningarna.
Mensen kom idag och var punktligheten själv denna månad. Visste ju att det inte tagit sig denna månad så jag gick ju med i denna grupp i förväg.
Eftersom mensen kom prick på dagen så kvarstår BIM i juni iaf till den 10:e.
Nu är det bara ladda för äl och hoppas att det tar sig. Tänkte köra all in denna månad - äl-tester och clearblues fertilitetsglidmedel. Funderar även på att börja med röd grapefruktjuice som ska tydligen ska öka älflytningarna.
Idag tänker jag sätta igång med äl-tester. Äl kommer förhoppningsvis till helgen eller i början av nästa vecka. Inga symtom än så länge, förutom att jag känner mig extra kär och sugen på sex =).