• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • jessi84
    Milie skrev 2014-05-17 20:23:27 följande:
    Jag la till dig i listan. Jag känner igen mig lite på det där med bristande engagemang från sambon. Jag vet ju även att min sambo verkligen vill ha barn, men ja. Ibland kommer kommentarer gällande hur väldigt engagerad jag är. Det kanske har något att göra med att de inte riktigt tänder på att allt ska vara så genomtänkt? Jag spånar bara. Jag personligen har inget problem med att planera sex. Jag tycker det är lite småroligt faktiskt, hehe.

Min sambo vill också ha barn men har sagt att det blir när det blir men har nämnt att man har störst chans kanske 4-5 dagar i månaden (om jag nu inte räknar fel). Just nu vill jag "planera" att vi ialla fall ska ha sex då (myser ju till det annars också), men kanske lite mer runt datumet vid ÄL. Jag hoppas det tände en gnista hos honom nu när jag nämnde när ÄL är =)
  • Kissekatten2014
    eagle87 skrev 2014-05-17 20:28:21 följande:
    Ja kör på. Jag e på dag 10 nu hade sex imorse. Undra om de gör ngt om de blir 2 ggr per dag? Min man gillar inte alls de här upplägget :/ men han ska göra de iaf. Han vill typ bara köra på när man har lust. Men jag vill verkl prova. Vill verkl inte få mens igen i juni

Vill heller inte ha mens i juni, se om man kan köra på ikväll hoppas. Men ändå skönt att din man vill ge det ett försök iaf jag tror inte det är hela världen att det blir 2 ggr en dag.
  • viljan90
    Milie skrev 2014-05-17 20:23:27 följande:
    Jag la till dig i listan. Jag känner igen mig lite på det där med bristande engagemang från sambon. Jag vet ju även att min sambo verkligen vill ha barn, men ja. Ibland kommer kommentarer gällande hur väldigt engagerad jag är. Det kanske har något att göra med att de inte riktigt tänder på att allt ska vara så genomtänkt? Jag spånar bara. Jag personligen har inget problem med att planera sex. Jag tycker det är lite småroligt faktiskt, hehe.
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer...

Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...
  • jessi84
    viljan90 skrev 2014-05-17 20:48:31 följande:
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer... Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...

Min sambo att jag inte ska tänka på allt runt omkring när man har saker och att jag var fundersam när mensen skulle komma. Han vill inte att jag funderar en massa så man blir stressad över saker och sätter en spärr för sig själv (men känner inte att jag stressar över detta, visst var lite fundersam om när mensen skulle komma men den kom till slut).
  • Madelen b

När ni säger att ni är på " dag 8" hur räknar ni ut dessa dagar? Min sambo är ganska på, jag sa att han skulle ladda nu i veckan för till helgen ska vi sexa loss;) han skrattade bara o vart nyfiken på just varför denna helg! Vänner frågade även idag " är de inte dax för tvåan snart" och han svarade innan mig att jo det var det, känns skönt då 1an var som sagt helt oplanerad,!, Tror annars att de är typiskt manligt att att som de kommer:)

• Snigelkott

Nu är det typ två veckor till BIM. Mycket spännande! Har bim 1 juni, första försöket, andra barnet. Skulle vara så coolt om det funkade eftersom ettan kom till med fertilitetsbehandling.

• Milie
    Madelen b skrev 2014-05-17 21:28:55 följande:
    När ni säger att ni är på " dag 8" hur räknar ni ut dessa dagar? Min sambo är ganska på, jag sa att han skulle ladda nu i veckan för till helgen ska vi sexa loss;) han skrattade bara o vart nyfiken på just varför denna helg! Vänner frågade även idag " är de inte dax för tvåan snart" och han svarade innan mig att jo det var det, känns skönt då 1an var som sagt helt oplanerad,!, Tror annars att de är typiskt manligt att att som de kommer:)
    Dag 8. Alltså det är väl bara cykeldag 8? Då mensen börjar är ju dag 1. Om man nu inte pratar om dagar efter ägglossning. Det kan ju vara lite besvärligare då det är svårt att exakt veta vilken dag det sker.
  • Madelen b

Tack så mycket:) anade det;)

Snigelkott skrev 2014-05-17 21:56:16 följande:
    Nu är det typ två veckor till BIM. Mycket spännande! Har bim 1 juni, första försöket, andra barnet. Skulle vara så coolt om det funkade eftersom ettan kom till med fertilitetsbehandling.

Håller tummarna! :)
  • eagle87
    viljan90 skrev 2014-05-17 19:48:31 följande:
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer...

Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...
    Min man är likadan. Vi kör just nu ett upplägg med varannan dag Osen 3 dagar i rad vid ÄL. Han hatar oxå planerat. Han vill liksom ha ett kärleksbarn som bara blir till. Inte sexschema. Men de är ju inte så enkelt, han tycker de händer när de hönder men jag vill bli gravid NU. Jag hatar när mensen kommer. O blir så ledsen. För honom är de mer såhär aja de va väll inte menat.
  • viljan90
    eagle87 skrev 2014-05-18 00:19:00 följande:
    Min man är likadan. Vi kör just nu ett upplägg med varannan dag Osen 3 dagar i rad vid ÄL. Han hatar oxå planerat. Han vill liksom ha ett kärleksbarn som bara blir till. Inte sexschema. Men de är ju inte så enkelt, han tycker de händer när de hönder men jag vill bli gravid NU. Jag hatar när mensen kommer. O blir så ledsen. För honom är de mer såhär aja de va väll inte menat.
    Ja. och ååå vad jag hatar den kommentaren " det händer när det händer" ush, den får man höra allt för ofta! Haha..

Nä men har man bara spontant sex, ja då är väl kul om det lyckas pricka in ÄL, men det gör det ju ALDRIG! haha, jag får hoppas att min sambo mognar mer i detta och slutar tänka på ödet o slumpen...
    Men måste faktiskt få planera lite...
Svar på tråden BIM Juni 2014