• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-26 22:55:43 följande:

Mensen behagade komma idag. Jo jag känner så också att det är en lättnad att vi vet att det fungerar men såklart tråkigt att det inte gick hela vägen. Jag hade nog varit mer ledsen om jag faktiskt visste om att jag var gravid, hade fått plus på stickan osv, nu visste jag ju inte och det var ju så tidigt att det inte än var ett foster. Nu är det bara på det igen. Denna gång utan vul då kliniken har sem.stängt. snart är det våra tur eller hur :)

Det var ju bra att den kom så snabbt så du slapp vänta en vecka eller så.

Det kan jag nog tänka mig att det hade varit värre, då har man ju hunnit glädjas åt det hela.

Ja du det bör det väl nästan vara tycker jag :). Tänk om vi lyckas samtidigt!
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-27 08:34:12 följande:

Det var ju bra att den kom så snabbt så du slapp vänta en vecka eller så.

Det kan jag nog tänka mig att det hade varit värre, då har man ju hunnit glädjas åt det hela.

Ja du det bör det väl nästan vara tycker jag :). Tänk om vi lyckas samtidigt!

Jag håller tummar och tår!!! :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-27 17:14:31 följande:

Jag håller tummar och tår!!! :)

Jag med! :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-27 23:48:45 följande:

Jag med! :)

• Cina84

Hej! Nu har jag fått tid hos endokriologen med min sköldkörtel. Om 2v ska jag dit så det var snabba pix :). Får i se vad som händer där.

• julii
    Cina84 skrev 2014-07-30 19:58:21 följande:

Hej! Nu har jag fått tid hos endokriologen med min sköldkörtel. Om 2v ska jag dit så det var snabba pix :). Får i se vad som händer där.

Härligt att slippa vänta, hoppas det går bra:)
  • Cina84

Värdet är på väg ner :). Det blev en ökning för att då ner det ytterligare. Läkaren jag pratade hade varit med om många som hade blivit gravida efter att ha rättat till sköldkörteln. Det fanns även de som inte hade fel på den men som tog medicin ändå för pressa värdet och förbättra chanserna ytterligare. Så innan vi la på önskade hon mig lycka till och sa att jag skulle tänka på att inte stressa upp mig kring det. Ska fortsätta att göra det.. Som är så lätt ;)

• julii
    Cina84 skrev 2014-07-31 19:41:10 följande:

Värdet är på väg ner :). Det blev en ökning för att då ner det ytterligare. Läkaren jag pratade hade varit med om många som hade blivit gravida efter att ha rättat till sköldkörteln. Det fanns även de som inte hade fel på den men som tog medicin ändå för pressa värdet och förbättra chanserna ytterligare. Så innan vi la på önskade hon mig lycka till och sa att jag skulle tänka på att inte stressa upp mig kring det. Ska fortsätta att göra det.. Som är så lätt ;)

Vilken lättnad! Va skönt.

Nej stress och "inte tänka på det" är mer eller mindre omöjligt!

Jag själv började med första tabletten pergo igår, denna gång utan vul då det är stängt. Har redan nu blivit inställd på att det inte blir något. Ger upp snart!
  • Cina84
    julii skrev 2014-08-01 00:11:57 följande:

Vilken lättnad! Va skönt.

Nej stress och "inte tänka på det" är mer eller mindre omöjligt!

Jag själv började med första tabletten pergo igår, denna gång utan vul då det är stängt. Har redan nu blivit inställd på att det inte blir något. Ger upp snart!

:( finns inget bra att säga, mer än håll modet uppe. Jag har en skylt där det står " Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid." Jag tycker den är fin och lite då och då kollar jag på den och tänker att " Ja, för mig tar det kanske tid men nog tusan ska det gå gör mig med" :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-08-01 21:00:20 följande:

:( finns inget bra att säga, mer än håll modet uppe. Jag har en skylt där det står " Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid." Jag tycker den är fin och lite då och då kollar jag på den och tänker att " Ja, för mig tar det kanske tid men nog tusan ska det gå gör mig med" :)

Ja fint text, ligger ju faktiskt sanning i det. Nu är iaf sista tabletten tagen. Och dum som jag är så glömde jag tabletten igår.. men nya tag, nu börjar väntan. .igen :p
Svar på tråden Bollen är i rullning