• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-23 19:12:00 följande:

Då vart det ny koll på cystorna. De har inte blivit fler eller större. Vi bestämde att jag ska avvakta några månader till för att se om de försvinner av sig själva. Det är inte att föredra att operera dem för det kan visst skada äggstockarna. Därför gör er inte det i onödan. Hon tror att det är stor chans att de försvinner nu när jag ska få rätt på sköldkörteln. Jag frågade om det är ett vanligt problem att sköldkörteln stör det hela och det är det. Så jag är nu än mer positiv till att det kommer fixa sig. Hur har det gått för dig? Fått några svar av gyn?

Men va skönt ändå att de inte blivit större, det är ju positivt! Hoppas att det går fort att få ordning på sköldkörteln, vad har de sagt om det?, hur lång tid kan det ta?

Jag tog första tabletten pergo idag men jobbade natt så imorse när jag slutade glömde jag bort att ringa dom så ska ringa imorgon så får vi se :)
  • julii

Hej igen:) nu har jag pratat med min gyn och bokat tid för vul, blir på tisdag nästa vecka. Hon sa då att hon läste i min journal att jag har svarat på båda kurerna pergotime och har med all sannolikhet haft äl men att slemhinnan är för tunn och växer inte, därav att det kan bli svårt att bli gravid för är slemhinnan för tunn så kan inte ett befruktat ägg fästa!!?? Ska prata med henne mer på tisdag när jag ska dit. Har ingen aning om vad man gör åt det, så blir "spännande" att se va de säger. Där kanske förklaringen är varför det inte blir något. Kram

• Cina84

Kolla upp vetegroddsolja. Ska ha hjälpt n del med tunn slemhinna. Kanske något att prova?!?

• Cina84
    julii skrev 2014-06-24 12:30:12 följande:

Hej igen:) nu har jag pratat med min gyn och bokat tid för vul, blir på tisdag nästa vecka. Hon sa då att hon läste i min journal att jag har svarat på båda kurerna pergotime och har med all sannolikhet haft äl men att slemhinnan är för tunn och växer inte, därav att det kan bli svårt att bli gravid för är slemhinnan för tunn så kan inte ett befruktat ägg fästa!!?? Ska prata med henne mer på tisdag när jag ska dit. Har ingen aning om vad man gör åt det, så blir "spännande" att se va de säger. Där kanske förklaringen är varför det inte blir något. Kram

Hej! Skickade ett snabbt svar innan så nu får du ett längre ;). Jag har bara läst mig till hur låg tid det kan ta och det kan ta allt från någon månad och uppåt. Men eftersom jag vet att jag bara haft högt värde max 1 år ( fick mina provsvar ju senast från förra årets koll) så tänker jag att det inte ska behöva ta så lång tid.

Men då är ni något nytt på spåret, det måste väl kännas ok. Kollar man upp slemhinnan med vul eller hur får man veta det? Som jag skrev tidigare så skulle oljan ev kunna hjälpa. Hur den påverkar slemhinnan har jag igen aning om men den ska visst kunna göra det.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-24 16:56:08 följande:

Hej! Skickade ett snabbt svar innan så nu får du ett längre ;). Jag har bara läst mig till hur låg tid det kan ta och det kan ta allt från någon månad och uppåt. Men eftersom jag vet att jag bara haft högt värde max 1 år ( fick mina provsvar ju senast från förra årets koll) så tänker jag att det inte ska behöva ta så lång tid.

Men då är ni något nytt på spåret, det måste väl kännas ok. Kollar man upp slemhinnan med vul eller hur får man veta det? Som jag skrev tidigare så skulle oljan ev kunna hjälpa. Hur den påverkar slemhinnan har jag igen aning om men den ska visst kunna göra det.

Men om du har tur så kanske det går ganska snabbt då att åtgärda, vore ju toppen! Hoppas hoppas.

Ja man kollar det på vul, där ser man hur många mm den är och när jag vart där har de sagt som hastigast att slemhinnan är för tunn men jag visste inte att det hade sån stor betydelse! Den ska vara ganska tjock för att ett ägg ska kunna fästa.. okej, vetegroddsolja alltså, vart hittar man det? :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-24 17:38:31 följande:

Men om du har tur så kanske det går ganska snabbt då att åtgärda, vore ju toppen! Hoppas hoppas.

Ja man kollar det på vul, där ser man hur många mm den är och när jag vart där har de sagt som hastigast att slemhinnan är för tunn men jag visste inte att det hade sån stor betydelse! Den ska vara ganska tjock för att ett ägg ska kunna fästa.. okej, vetegroddsolja alltså, vart hittar man det? :)

Okej. Då ska jag nog be att få kollat det nästa gång jag ska dit. Bara för att kunna bocka av det. Konstigt att de inte sagt något då och ev satt in någon åtgärd just eftersom det verkar vara en viktig del i det hela.. Du hittar det på hälsokosten :).
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-24 17:55:57 följande:

Okej. Då ska jag nog be att få kollat det nästa gång jag ska dit. Bara för att kunna bocka av det. Konstigt att de inte sagt något då och ev satt in någon åtgärd just eftersom det verkar vara en viktig del i det hela.. Du hittar det på hälsokosten :).

Ja men du måste kolla det ett par dagar innan äl för slemhinnan växer olika under cykeln, vid äl ska den va runt 8 10 mm om jag inte missminner mig. Ska kolla vetegroddsolja :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-24 18:35:33 följande:

Ja men du måste kolla det ett par dagar innan äl för slemhinnan växer olika under cykeln, vid äl ska den va runt 8 10 mm om jag inte missminner mig. Ska kolla vetegroddsolja :)

Tack, det ska jag ha med i tankarna när jag bokar tid för vul nästa gång :).
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-24 20:37:47 följande:

Tack, det ska jag ha med i tankarna när jag bokar tid för vul nästa gång :).

:)
  • Cina84

Fick svar på mina senaste prover idag. Alla såg bra ut förutom tpo. Det visar sig att jag har antikroppar som jobbar mot sköldkörteln därav problemen om jag förstått rätt. Han rekommenderade mig att ta kontakt med en endokriolog. Så på måndag blir det att ringa till Ängelholm och boka tid eller höra hur jg ska göra. Känns bra att han skickade mig vidare till experter. Känns som om att det känns säkrare och att det lättare blir rätt då. Nu får jag bara hoppas att jag kommer till inom rimlig tid.

Svar på tråden Bollen är i rullning