• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-18 13:03:39 följande:
    Ja men det är klart att de har koll! Attans då var jag inte till någon hjälp denna gång ;)

Ha ha joodå det är skönt att kunna bolla lite tankar :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-18 13:12:01 följande:
    Ha ha joodå det är skönt att kunna bolla lite tankar :)

:) :)
  • julii

Här kom mensen precis, med en fruktansvärd värk.. känns tråkigt som tusan. Blir ännu en kur pergotime med början på måndag :/

• Cina84
    julii skrev 2014-06-19 17:59:15 följande:
    Här kom mensen precis, med en fruktansvärd värk.. känns tråkigt som tusan. Blir ännu en kur pergotime med början på måndag :/

Åhnej :(. Jag tänkte när jag såg att där var ett nytt inlägg att nu så nu skriver du att det gick vägen! Skit också :( :(
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-19 18:14:08 följande:

Åhnej :(. Jag tänkte när jag såg att där var ett nytt inlägg att nu så nu skriver du att det gick vägen! Skit också :( :(

Ja känns riktigt tråkigt men det är väl bara att ta nya tag. jag har inte hunnit ringa gyn än så får göra det på måndag så då får jag en tid till vul och tänkte fråga då oxå om det finns något mer man kan göra plus fråga om sköldkörteln! :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-19 18:58:41 följande:
    Ja känns riktigt tråkigt men det är väl bara att ta nya tag. jag har inte hunnit ringa gyn än så får göra det på måndag så då får jag en tid till vul och tänkte fråga då oxå om det finns något mer man kan göra plus fråga om sköldkörteln! :)

Jag har hört att choklad är bra i såna här lägen ;). Ja kör hårt. Se till så mannen inte får en lugn stund när det väl gäller ;). Ha en trevlig helg!
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-19 20:38:06 följande:

Jag har hört att choklad är bra i såna här lägen ;). Ja kör hårt. Se till så mannen inte får en lugn stund när det väl gäller ;). Ha en trevlig helg!

Haha var nyss på affären o köpte 2 chokladkakor och jordgubbar så tycker faktiskt det känns lite bättre ;)

och nej mannen får inte ligga på latsidan nu inte, tur han har gått på semester när de blir dax ;) detsamma till dig, glad midsommar :D
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-19 21:02:31 följande:
    Haha var nyss på affären o köpte 2 chokladkakor och jordgubbar så tycker faktiskt det känns lite bättre ;)

och nej mannen får inte ligga på latsidan nu inte, tur han har gått på semester när de blir dax ;) detsamma till dig, glad midsommar :D

Åh jordgubbar och choklad! Finns det något bättre än det?!?

Ha ha, han kanske skulle behöva semester efter semestern sen ;) javisst ja, det är ju midsommar imorgon! Detsamma :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-19 21:10:06 följande:

Åh jordgubbar och choklad! Finns det något bättre än det?!?

Ha ha, han kanske skulle behöva semester efter semestern sen ;) javisst ja, det är ju midsommar imorgon! Detsamma :)

Nej de är bland de bästa här i livet ;)

haha precis, kanske blir långledigt :p
  • Cina84

Då vart det ny koll på cystorna. De har inte blivit fler eller större. Vi bestämde att jag ska avvakta några månader till för att se om de försvinner av sig själva. Det är inte att föredra att operera dem för det kan visst skada äggstockarna. Därför gör er inte det i onödan. Hon tror att det är stor chans att de försvinner nu när jag ska få rätt på sköldkörteln. Jag frågade om det är ett vanligt problem att sköldkörteln stör det hela och det är det. Så jag är nu än mer positiv till att det kommer fixa sig. Hur har det gått för dig? Fått några svar av gyn?

Svar på tråden Bollen är i rullning