• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-04 20:57:50 följande:

Jo jag har lärt mig det ;). Ja jag får se om den kommer annars går jag ringa gyn och höra vad der tror det kan bero på.

Du kan inte ha sådan tur att du lyckats bli gravid trots allt?
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-04 23:01:58 följande:

Du kan inte ha sådan tur att du lyckats bli gravid trots allt?

Nej det tror och hoppas( konstigt att skriva) jag inte i och med röda hund vaccineringen.. Jag tror det är som när jag skulle till Ängelholm första gången. Då kom den på dag 42 och jag tror att orsaken var sen äl.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-05 09:15:50 följande:

Nej det tror och hoppas( konstigt att skriva) jag inte i och med röda hund vaccineringen.. Jag tror det är som när jag skulle till Ängelholm första gången. Då kom den på dag 42 och jag tror att orsaken var sen äl.

Okej, ja då förstår jag. Som vanligt med den där mensen så ska den alltid jävlas lite, :p
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-05 14:18:21 följande:

Okej, ja då förstår jag. Som vanligt med den där mensen så ska den alltid jävlas lite, :p

Exakt ;). Försökte locka fram den med alkohol nu ikväll får se om det ger resultat ;p
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-05 22:26:45 följande:

Exakt ;). Försökte locka fram den med alkohol nu ikväll får se om det ger resultat ;p

Haha ja man vet ju aldrig, värt att prova iallafall ;)
  • Cina84

Uppdatering :). Varit och tagit sista sprutan mot röda hund idag. Berättade att jag hade tittat på nätet och hittat på FASS' att de rekommenderade en att vänta 1 månad med att bli gravid. Hon kollade upp det och såg det också så då bestämde vi att det är det som gäller. Ska ta prover om två veckor för att kolla tsh värdet. Förhoppningvis är det på väg ner och har redan sjunkit så mycket så att vi kanske kan börja försöka igen i augusti.

Hur går det för er? Snart T day ( testdag ;)...) väl?

• julii
    Cina84 skrev 2014-07-11 13:15:48 följande:

Uppdatering :). Varit och tagit sista sprutan mot röda hund idag. Berättade att jag hade tittat på nätet och hittat på FASS' att de rekommenderade en att vänta 1 månad med att bli gravid. Hon kollade upp det och såg det också så då bestämde vi att det är det som gäller. Ska ta prover om två veckor för att kolla tsh värdet. Förhoppningvis är det på väg ner och har redan sjunkit så mycket så att vi kanske kan börja försöka igen i augusti.

Åhhh grattis va härligt, det går undan nu =) tänk va skönt om ni kan börja försöka i augusti, det är ju nästa månad :) va kul för dig, äntligen går det framåt!

Hur går det för er? Snart T day ( testdag ;)...) väl?

Här väntar vi bara men jag är osäker på om jag haft äl :/ de första 2 kurerna hade jag ju jätte stark äl och den här gången kände jag inget alls bara lite hugg o ilningar. Som vanligt var jag ju tvungen att googla på det och hittade då att de månader som folk inte känt någonting eller trott är gravida är just då de faktiskt blivit gravida så fick ju lite hopp där. Om jag hade äl så har jag bim runt nästa helg :) kram
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-11 15:25:07 följande:

Här väntar vi bara men jag är osäker på om jag haft äl :/ de första 2 kurerna hade jag ju jätte stark äl och den här gången kände jag inget alls bara lite hugg o ilningar. Som vanligt var jag ju tvungen att googla på det och hittade då att de månader som folk inte känt någonting eller trott är gravida är just då de faktiskt blivit gravida så fick ju lite hopp där. Om jag hade äl så har jag bim runt nästa helg :) kram

Vad skulle vi göra utan google ;). Då får du se om det stämmer. Vem vet kroppen är en lurig jäkel... ;)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-12 23:14:32 följande:

Vad skulle vi göra utan google ;). Då får du se om det stämmer. Vem vet kroppen är en lurig jäkel... ;)

Ja jag menar det. Efter allt jag googlar på så skulle jag kunna ha alla möjliga sorters sjukdomar haha livsfarligt, man kan söka på vad man ska göra åt halsont och när man går från datorn tror man att man fått cancer haha
Svar på tråden Bollen är i rullning