• Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 14:14:38 följande:
    Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

Ring genadr gynakut förlossning eller liknande så du kan gå svar.
  • Kriya

Kära Du så svårt för Dig! Hur långt har graviditeten gått? Kram

• NaCl
    Kriya skrev 2014-05-10 18:24:46 följande:
    Kära Du så svårt för Dig! Hur långt har graviditeten gått? Kram
    TS nick är nog en ledtråd där!
  • Kriya

Tack NacI!

TS, om Du är i 20:e veckan är det viktigt att Du omgående kontaktar sjukhus. Mifegyn bör inte användas om menstrautionen uteblivit mer än 63 dgr (ca 9 veckor). Tänk på Din och barnets hälsa framför alla som tycker saker omkring Dig. Berätta i tråden hur det går. Oki?
    kram

• Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 14:14:38 följande:

Jag läste i fass att den medicinen gör att progesteronet minskar.Du kanske kan tillföra tillräckligt mycket igen. Om du gör det direkt. Jag utgår från att du kontaktat sjukvården. förlossningen
  • Anonym (vecka 20)

Hur kan man tillföra progesteronet

• Anonym (vecka 20)

Jag har frågat 1177 och dem vet inget. Frågade på akuten då jag var där med min dotter. Dem visste inget om sånt, ringde gyn och dem säger inget och man kan inget göra sa hon

• Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 21:02:55 följande:
    Jag har frågat 1177 och dem vet inget. Frågade på akuten då jag var där med min dotter. Dem visste inget om sånt, ringde gyn och dem säger inget och man kan inget göra sa hon
    Ring igen till förlossningen och kräv att få prata med en läkare. Man kan ju tillföra progesteron genom kräm i slidan i varje fall. Finns kanske några tabletter också.Ring genast igen. Du kan inte vänta. Om du var på akuten skulle de ha ringt en gynekolog. Gå till akuten igen om du inte får hjälp av förlossningen. NU om du ska ha någon chans.
  • Anonym (vecka 20)

Kan man ringa förlossningen fast man är vecka 20

• Anonym (123)

Nej det är gynakuten som gäller då.

Svar på tråden kan man ångra sig