• Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 22:15:40 följande:
    Kan man ringa förlossningen fast man är vecka 20
    Men snälla gör något om du vill rädda barnet. Eller har du blivit osäker igen. Du måste få tag på en gynekolog. De finns på förlossningen. Ring dit och kolla om de kan hjälpa dig. Annars får du gå till akuten igen och kräva en gynekolog. Det tror jag de tar på allvar om du vill rädda till barn.
  • Anonym (vecka 20)

Kan man ringa förlossningen och fråga om gynläkaren kan hjälpa mig på något sätt, de måste ju kunna veta det eller

• Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 22:27:23 följande:
    Kan man ringa förlossningen och fråga om gynläkaren kan hjälpa mig på något sätt, de måste ju kunna veta det eller
    JAAA ring NU! Kräv kontakt med en förlossningsläkare. De borde veta ja! Om det absolut inte går att få prata med någon läkare på förlossningen måste du till akuten.
  • Anonym (123)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 22:27:23 följande:
    Nej du ska ringa GYNAKUTEN eftersom du bara är i v 20 än. De har gynläkare där med.
  • Anonym (vecka 20)

Jag ringde och hon på förlossningen ska prata med läkaren och sen ringa upp mig

• Anonym (vecka 20)

Det gick inte att göra något sa hon, och läkaren sa att när man har tagit tabletten så är det gjort. Och jag sa att kanske klarar hon sig eendåför jag sa att vissa barn hade klarat detta utan att dö. Hon sa ja det händer och då får du typ hålla tummarna för det.

• Anonym (vecka 20)

Sen sa hon att är det så att man så gärna vill ha barn igen så får man försöka igen att bli gravid, och vill man inte ha barn så får man skydda sig

• Anonym (123)

Men ofta blir det grova skador har jag läst OM de överlever.

• Anonym (Ina)

Men kära du! Har du någon hos dig du kan prata med nu? Jag kan inte föreställa mig hur du känner det, men du behöver ju stöd! Kan du ringa någon vän?

• Anonym (ångra)
    Anonym (123) skrev 2014-05-10 22:44:03 följande:
    Men ofta blir det grova skador har jag läst OM de överlever.
    Hon har tagit mifegyn. Blir det skador av detta? Det stod inget om att det dödar barnet i fass utan att det minskar progesteronet i kroppen vilket gör att man framkallar missfall.
Svar på tråden kan man ångra sig