• Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Kontra

Oj, din stackare . Hoppas du får bra stöd genom det här ❤️

• Kriya

TS, jag har inte riktigt förstått av Din svar om Du bara pratat i telefon med läkare eller besökt någon vårdinrättning? Om Du inte har gjort ett "fysiskt" besök så borde Du göra det. Jag tänker så här - dels kan det finnas någon form av fara för barnet och risk för missfall, dels måste Du ju ha många frågor kring detta som behöver besvaras för att inte öka Din oro och stress inför att få barn och dels tyder Din handling på att Du är i obalans just nu och kanske behöver STÖD och hjälp att hantera läget på ett psykologiskt plan. Rent hypotetiskt finns ju en risk att Du får en ny "svacka" och inte känner annan utväg än att "ta saken i egna händer".

Det finns många "drop-in" möjligheter - allt från husläkaren, akuten, mvc osv. Var Du än går så kommer de ta hand om läget och se till att Du hamnar hos rätt expertis och får den hjälp Du behöver. 

• Anonym (vecka 20)

Kriya

Jag ringde bara och fick ett sånt tråkigt besked att det inte finns något att göra gjort är gjort. Jag har kontakt med kuratorn.

Idag ska vi till katolska kyrkan och tända ett ljus för bebisen och be om att hon ska må bra oavsett hur allt slutar.

• Anonym (Juni)

Håller tummarna för er!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 23:13:31 följande:
    Anonym hmm började du att blöda något innan steg 2
    Jag började blöda rätt mycket två dagar efter att jag tagit mifegyn (alltså dagen för abort men innan jag tagit cytotec). Så för min del så kanske det inte fanns någon återvändo iaf.

Jag minns att de sa till mig att ifall jag tar tabletten så kan jag inte ångra mig. Men ändå när man läser på nåtet så förstår man att det finns kvinnor som inte genomför aborten och senare föder ett friskt barn. Så du kan ju avvakta och se vad som händer. Jag vet inte exakt hur stora riskerna är för att barnet får någon skada, men det borde du kunna fråga någon läkare och dessutom bli undersökt. 
  • Anonym (vecka 20)

Vill bara meddela att bebis rör på sig och jag mår oki, har inte ont eller blöder något

• Ciliaja

Hoppas bebis mår bra där inne.

• Anonym (Juni)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-11 22:43:22 följande:
    Vill bara meddela att bebis rör på sig och jag mår oki, har inte ont eller blöder något

Skoj att höra!
  • Anonym (Ina)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-11 22:43:22 följande:

Jag blir glad att höra det!
Svar på tråden kan man ångra sig