• Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 22:41:49 följande:
    Det gick inte att göra något sa hon, och läkaren sa att när man har tagit tabletten så är det gjort. Och jag sa att kanske klarar hon sig eendåför jag sa att vissa barn hade klarat detta utan att dö. Hon sa ja det händer och då får du typ hålla tummarna för det.

Kan man inte tillföra lite progesteron? Bättre än inget.
  • Anonym (ångra)

Är du i vecka 20. Då måste du sökt tillstånd hos socialstyrelsen för abort. Eller? Varför ville du göra abort?

• Anonym (vecka 20)

Hon sa nej finns inget att göra. Jag sa tablett eller nån kräm hon sa nää tyvärr

• Anonym (vecka 20)

Ja jag ansökte om tillstånd och jag orkar inte skriva ner allt.

• Anonym (ångra)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 22:59:12 följande:
    Hon sa nej finns inget att göra. Jag sa tablett eller nån kräm hon sa nää tyvärr

Okey, vad sorgligt. Jag har haft progesteron kräm till slidan men det är väl för liten dos så det inte gör någon skillnad kanske. Man tänker ju bättre än inget.
  • Anonym (Hmm)

Om du har tagit mifegyn är det möjligt att du får missfall även om du väljer att inte genomföra aborten, men mifegyn tas för att avstanna graviditeten och egentligen inte för att framkalla missfall. Även om du inte får missfall så finns en viss risk för missbildningar men det finns barn som fötts utan skador så det kan ju gå bra ändå. Jag ångrade mig också, men var inte så långt gången som du. Jag kände att jag fick stå mitt kast när jag svalt tabletten. Har ångrat mig sedan dess, men förhoppningsvis har jag snart ett nytt frö som gror inne i mig. 

Styrkekramar till dig! 

• Anonym (vecka 20)

Det står att det är armar och ben som drabbas men min bebis har ju redan det. Känner henne i magen och känner av lite mensvärk.

• Anonym (vecka 20)

Anonym hmm började du att blöda något innan steg 2

• Anonym (123)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-10 23:12:47 följande:
    Det står att det är armar och ben som drabbas men min bebis har ju redan det. Känner henne i magen och känner av lite mensvärk.
    Kan ju ge neurologiska skador o kanske hjärnskador.
  • Anonym (Hfs)

Det finns kvinnor som tagit Mifegyne och sen ångrat sig. I det svenska medicinska födelseregistret finns det 19 kvinnor som fött barn efter att ha tagit Mifegyne, inget barn hade någon missbildning. Prata med läkarna innan du ska ta Cytotec, om det nu är så att du har ångrat dig och vill behålla.

Svar på tråden kan man ångra sig