• Anonym (J)

Alla tycker jag är snygg

Många människor är svartsjuka och avundsjuka på mig. Jag är en väldigt snygg man (vill inte skryta) men alla säger det. Alla är efter mig och vill ha mig. Jag har haft både kvinnor och män efter mig. På gymmet brukar kvinnor titta på mig. Ibland kommer de fram och känner på mina muskler. Många av dessa kvinnor är gifta och jag vägleder dem då genom att tala om meningen med äktenskapet och att man ska hålla sig trogen. De blir väldigt fascinerade.

I och med mitt utseende avundas folk mig. Ibland kastar folk saker på mig i syfte att förstöra mitt ansikte. Igår köpte jag en burk tomatpuré och blev behandlad om som en böna kassörskan. Hon vill ha mitt nummer men jag förklarade då att jag inte avsåg att meddela detta. Det kändes väldigt jobbigt!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra...?

• Svar på tråden Alla tycker jag är snygg
  • Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2014-05-12 11:18:21 följande:

Ja, det känns väldigt omanligt faktiskt. Håller med dig fullständigt att de snyggaste manskropparna är de som fått musklera naturligt,
    Däremot kan det tränas på gym för att kunna underhålla kroppen, t.ex de som har ett tungt arbete i vardagen kan behöva kompensationsträna andra muskelgrupper för att orka med längre.
    Ja, eller någon som inte har möjlighet att röra på sig annars kan behöva lite allroundträning för att stärka kroppen. Men många tränar ju musklerna på ett helt bisarrt sätt och det blir inte en fin kropp när man håller på med maskiner som bygger specifika muskler (om man inte är superproffs). Det blir liksom "den här muskeln som man får av att dra en stång två decimeter åt höger har växt jättemycket!" vilket inte direkt ger schyssta proportioner. 
  • Anton Chigurh
    sextiotalist skrev 2014-05-12 11:18:21 följande:

Ja, det känns väldigt omanligt faktiskt. Håller med dig fullständigt att de snyggaste manskropparna är de som fått musklerna naturligt,
    Däremot kan det tränas på gym för att kunna underhålla kroppen, t.ex de som har ett tungt arbete i vardagen kan behöva kompensationsträna andra muskelgrupper för att orka med längre.
    Nu är jag, som bekant, väldigt ödmjuk av mig så jag skall ta det så beskedligt så möjligt, men...jag har tränat till mig den kroppen jag har, arbetat till viss del, men mest hård och regelbunden träning på gymmet, under många år, och jag har en förbannat snygg kropp, och så är jag ändå 50 +, men iaf, jag har lagt ner en helvetes massa timmar på gymmet och jag har sett till att lära mig hur stor betydelse kosten har för att jag skall få den kropp jag eftersträvar, så jag tränar hårt, målmedvetet, och äter på ett balanserat och hyfsat korrekt sätt, ser till att röra på mig mycket även utanför gymmet, dvs långa promenader, 2-3 mil...ja..mil, men så har jag kropp som en grekiskt gud också. 

Nu tog jag det ganska lugnt här, med beskrivningen av min lekamen, men ni fattar nog....Glad

Det går att vara snygg. Även utan att ha arbetat sig till det. 

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • sextiotalist
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 11:59:48 följande:
    Nu är jag, som bekant, väldigt ödmjuk av mig så jag skall ta det så beskedligt så möjligt, men...jag har tränat till mig den kroppen jag har, arbetat till viss del, men mest hård och regelbunden träning på gymmet, under många år, och jag har en förbannat snygg kropp, och så är jag ändå 50 +, men iaf, jag har lagt ner en helvetes massa timmar på gymmet och jag har sett till att lära mig hur stor betydelse kosten har för att jag skall få den kropp jag eftersträvar, så jag tränar hårt, målmedvetet, och äter på ett balanserat och hyfsat korrekt sätt, ser till att röra på mig mycket även utanför gymmet, dvs långa promenader, 2-3 mil...ja..mil, men så har jag kropp som en grekiskt gud också. 

Nu tog jag det ganska lugnt här, med beskrivningen av min lekamen, men ni fattar nog....Glad

Kram //Anton

Tja, det må så vara, men en man som tillbringar timmar i gymet, inte kan äta vad som helst pga ha den perfekta kroppen, i mina ögon är det omanligt.
    Ja, jag är också 50+, den enda träning jag gör, är löpträning sedan ett par år tillbaka och ja, jag kan också gå flera mil utan problem.
    Jag har inte en kropp som en grekisk gudinna, men strävar inte efter det heller (men jag har av naturen fått snygga ben som hellre få muskler än fett)
    Jag tycker det inte är något fel att träna i någon form, att försöka hålla sig igång, absolut inte, men jag har väldigt svårt för män som för kvinnor, som tränar på gym för att få den perfekta kroppen.

Du kan se ut som en grekisk gud, men så fort du skulle nämna att du sliter på ett gym för att få den kroppen, så hade du direkt blivit ointressant för mig.
    Hade du fått den kroppen genom att du var bergrklättrare, allroundtränare, simmare eller grävt upp din trädgård, då hade jag inte brytt mig, men just för att du medvetet arbetat fram den kroppen som gör dig osexig i mina ögon.

• Anonym (Linda)
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 11:59:48 följande:

Kram //Anton
    Hm... nä, det låter sannerligen inte som att du har arbetat dig till din kropp.

Förövrigt så håller jag med de som skriver att de snyggaste kropparna är de som är naturligt framkomna - sedan är det högst individuellt hur mycket eller lite muskler man fördrar, eller för den delen; om man föredrar muskler alls.

Så, Anton: jag tror att du har missförstått litet: det handlar inte om huruvida man kan få en snygg kropp genom att arbeta för just det, utan att det finns en uppsjö med kvinnor (och män) som föredrar män som är snygga utan att försöka som fan.

/Linda
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Linda) skrev 2014-05-12 12:16:26 följande:
    Hm... nä, det låter sannerligen inte som att du har arbetat dig till din kropp. smile1.gif

Förövrigt så håller jag med de som skriver att de snyggaste kropparna är de som är naturligt framkomna - sedan är det högst individuellt hur mycket eller lite muskler man fördrar, eller för den delen; om man föredrar muskler alls.

Så, Anton: jag tror att du har missförstått litet: det handlar inte om huruvida man kan få en snygg kropp genom att arbeta för just det, utan att det finns en uppsjö med kvinnor (och män) som föredrar män som är snygga utan att försöka som fan.

/Linda
    Huvudet på spiken!
  • sextiotalist
    Hm... nä, det låter sannerligen inte som att du har arbetat dig till din kropp. smile1.gif

/Linda
    Exakt
  • Mandi74
    Anonym (J) skrev 2014-05-12 08:35:11 följande:

I dina ögon? Har du ens sett mig? Det verkar som att du är en av de som är avundsjuka på mig
    Har någon här sett dig? Vill oxå se, vart finns bild? Om inte, får du tar att folk skriver både det ena och andra, svårt att bedöma nått man inte sett. '

Övrigt... smaken är som baken, vissa gillar gubbar med ölmage, vissa gymkillar, jag gillar de med stora .... 
  • Anton Chigurh
    sextiotalist skrev 2014-05-12 12:10:56 följande:

Tja, det må så vara, men en man som tillbringar timmar i gymet, inte kan äta vad som helst pga ha den perfekta kroppen, i mina ögon är det omanligt.
    Ja, jag är också 50+, den enda träning jag gör, är löpträning sedan ett par år tillbaka och ja, jag kan också gå flera mil utan problem.
    Jag har inte en kropp som en grekisk gudinna, men strävar inte efter det heller (men jag har av naturen fått snygga ben som hellre få muskler än fett)
    Jag tycker det inte är något fel att träna i någon form, att försöka hålla sig igång, absolut inte, men jag har väldigt svårt för män som för kvinnor, som tränar på gym för att få den perfekta kroppen.

Du kan se ut som en grekisk gud, men så fort du skulle nämna att du sliter på ett gym för att få den kroppen, så hade du direkt blivit ointressant för mig.
    Hade du fått den kroppen genom att du var bergrklättrare, allroundtränare, simmare eller grävt upp din trädgård, då hade jag inte brytt mig, men just för att du medvetet arbetat fram den kroppen som gör dig osexig i mina ögon.

Fast jag äter vad som helst, jag älskar glass, speciellt min egentillverkade ( på riktig vispgrädde, den kryllar av kalorier, tro mig)...jag äter en hel del choklad, mm mm, men, 60-talisten, jag ser tamejfan till att göra av med kalorierna jag stoppar i mig. Det är skillnaden mellan mig och många andra, jag är ingen fanatiker på något vis, men jag har en förbannat snygg kropp för det. Om jag nu skall uttrycka mig försiktigt....

Japp.
  • Anton Chigurh

/Linda
    "att de snyggaste manskropparna är de som fått musklerna naturligt"

Hmm, ovanstående citat ser jag som att 60-talaren inte anser att det går att träna sig till en vacker kropp !!!

Är det förresten nåt som är fel med att "försöka som fan" för att få till en kropp du är nöjd med, Linda ???
  • sextiotalist
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 13:47:58 följande:
    "att de snyggaste manskropparna är de som fått musklerna naturligt"

Hmm, ovanstående citat ser jag som att 60-talaren inte anser att det går att träna sig till en vacker kropp !!!

Är det förresten nåt som är fel med att "försöka som fan" för att få till en kropp du är nöjd med, Linda ???
    Det har jag inte skrivit, utan det omanliga, är att man tränar sig till en vacker kropp, så än en gång. Om jag (nu är jag en lycklig sambo) skulle träffa en man, så skulle attraktionen av mannen försvinna direkt om man var en sådan som gick på gymet för att få en snygg kropp.
    Hade han tränat för att hålla sig i form, eller för att han tyckte det var kul, en sak. Men för att få en snygg kropp, det är väldigt mycket tummen ner. Jag har väldigt svårt för fåfänga män.
    Som vänner, inga problem, men som partner, ett oattraktivt drag
Svar på tråden Alla tycker jag är snygg