• Anonym (Vila)

Sjukskriven åka utomlands?

Någon som åkt en vecka utomlands när de varit gravida trots foglossning? Jag och sambo funderar på att åka på en veckas resa till solen med all inclusive för att bara få vila och njuta av solen, alltså inte tänkt att utforska eller så utan enbart på vilosemester!

Jag är sjukskriven pga foglossning bör väl nämnas.

• Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?
  • Anonym (Fick godkänt)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:13:07 följande:

Så du har avbrytit sjukskrivningen under den veckan och har tagit semester istället? Så bra, varför frågar du isåfall. ..
    Men igen, varför skulle FK lägga sig i vilket land hon spenderar sin ersättning??
  • Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:20:11 följande:
    Va?

1. Jag har inte åkt.

2. Har inte ens bokat en resa.

Jag har inte nämnt något om att ta ut semester, och NEJ varför betalar Fk min resa???

Då antar jag att du avbryter din sjukskrivning under den veckan.
  • Anonym (Vila)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:24:03 följande:

Då antar jag att du avbryter din sjukskrivning under den veckan.
    Hade de varit mer okej om jag rest till kiruna och hälsat på familjen eller ska jag avbryta min sjukskrivning då också? Och hur avbryter man sjukskrivningen ?
  • Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:26:33 följande:
    Hade de varit mer okej om jag rest till kiruna och hälsat på familjen eller ska jag avbryta min sjukskrivning då också? Och hur avbryter man sjukskrivningen ?

Man talar om för fk att man under denne veckan inte behöver sjukskrivning efterdom man ä såpass frisk att msn kan åka utomalnds.
  • Gen88

Tycker du ska åka och ha kul med din sambo innan bebis kommer sjukskriven eller inte! Åk bara lyssna inte på dessa moraltanterna!

• Anonym (Vila)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:27:46 följande:

Man talar om för fk att man under denne veckan inte behöver sjukskrivning efterdom man ä såpass frisk att msn kan åka utomalnds.

Men snälla vad är de som gör dig så upprörd? Har du själv blivit nekad sjukpenning?

Det är en himla skillnad på att bli bjuden på en viloresa än att jobba på mitt arbete som är tungt.

• Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:27:46 följande:

Men kära nån vad är det du inte förstår? Om du är sjukskriven och inte klarar dina arbetsuppgifter men ansöker om att åka utomlands en veckan (eller vad det nu är) är man frisk då? 
  • Anonym (Vila)
    Gen88 skrev 2014-05-18 19:28:23 följande:
    Tycker du ska åka och ha kul med din sambo innan bebis kommer sjukskriven eller inte! Åk bara lyssna inte på dessa moraltanterna!
    Tack Gen88!
  • Sweet Sofia
    Anonym (M) skrev 2014-05-18 19:30:41 följande:
    Men kära nån vad är det du inte förstår? Om du är sjukskriven och inte klarar dina arbetsuppgifter men ansöker om att åka utomlands en veckan (eller vad det nu är) är man frisk då? 

Sjuk är man ju inte iallfalö....
  • Anonym (Vila)

Sweet sofia: Sjuk, skadad, smärta. Så folk med ledbesvär, hudsjukdomar m.m som är sjukskrivna pga smärta men blir bättre utomlands ska inte heller få åka då?

Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?