• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (hehe)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 01:39:37 följande:
    Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav. Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.
    Kanske är de starkt uppmuntrade av att fula kändisar får snygga playboybrudar. Fast de verkar ju ha missat att de har pengar och kändisskap Drömmer
  • Anonym (Anna)
    Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav. Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.
    Måste bara säga att jag har varit med om samma sak som du.

Hade några vänner förut som hängde på sidor på nätet för att hitta kvinnor. De var inte direkt några snyggingar själva men oj oj oj vilka krav de hade.
  • Anonym (Klorofyll)
    Anonym (hehe) skrev 2014-05-26 01:48:55 följande:
    Kanske är de starkt uppmuntrade av att fula kändisar får snygga playboybrudar. Fast de verkar ju ha missat att de har pengar och kändisskap Drömmer
    Ja så kanske det är. I detta fall gäller det helt vanliga medelsvenssons som varken är rikare eller fattigare än någon annan.
  • Anonym (willy)

Känner igen, har en polare som hela tiden klagar över att han har så svårt med tjejer och som konstant ska ragga på de snyggaste han hittar på internet och på krogen. Han klagar hela tiden på att han är så ensam och att jag som har tjej inte kan förstå alls hur han har det.
    Men han har just nu två tjejer som är intresserade av honom som han har nobbat, en som är riktigt kär i honom och en som vill ha sex med honom. Båda är jättesnälla och intressanta och trevliga som få, hon som är kär i honom har dessutom hur mycket som helst gemensamt med honom, intresses, livsstil, värderingar allt. Men ingen av dom är direkt snygga, inte så snygga ansikten, lite övervikt på ena och den andra har glasögon och lite nördigt utseende. Därför nobbar han dom.

Istället springer han efter någon modellsnygg tjej som är sjukt otrevlig mot alla och som han inte har något alls gemensamt med. Jag blir så trött.

• Anonym (Klorofyll)
    Anonym (Anna) skrev 2014-05-26 01:52:50 följande:

Hade några vänner förut som hängde på sidor på nätet för att hitta kvinnor. De var inte direkt några snyggingar själva men oj oj oj vilka krav de hade.
    Kanske inte så bra självinsikt hos dessa män? Kan rabbla upp flera som klagar över tjejers övervikt, att de ser slitna ut tidigt, osv. Men själva är dessa män omkring 40, har rejäla magar och flint, säger själva att de ser unga ut (det gör de inte).

Får som sagt bita mig i tungan för att inte säga nåt om detta...
  • MikNis
    Anonym (Anna) skrev 2014-05-26 01:52:50 följande:

Precis som när WT brudar efterlyser gentlemän... 
  • Anonym (Klorofyll)
    MikNis skrev 2014-05-26 02:20:31 följande:
    Mycket möjligt, men i den här tråden diskuterar vi männen.
  • Anonym (ha ha)
    MikNis skrev 2014-05-26 02:20:31 följande:

En gentleman behöver ju inte vara snygg utan ska kunna behandla sin kvinna som en kvinna. Män som söker snygga brudar vill ju ha en trofé att visa upp
  • Sensitiveguy

Någon kanske hoppas att den snygga tjejen nappar, vilket vore awesome.

• Anonym (Kärlek)

Känner igen fenomenet även om det inte handlar om it-dating. Flera manliga bekanta som gärna slänger sig med "kvinnor vill bara ha dåliga män, en snäll kille har ingen chans". Lite dumförklarar kvinnor för att de inte fastnar för dessa män. Vad de alla har gemensamt är att de inte är särskilt attraktiva (objektivt sett) och inte heller direkt framgångsrika. För den delen inte särskilt "snälla killar" heller, även om de inte heller är motsatsen. Alla kärar de förstås ner sig i de mest framgångsrika och attraktiva kvinnorna. Många gånger biter jag mig i tungan ja.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.