• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (XX)
    themia skrev 2014-06-01 20:48:43 följande:
    Om du hade läst inlägget från Elsa av Brabant, som jag svarade på, så hade du kanske förstått min synpunkt i stället för att läsa in åsikter jag helt tar avstånd ifrån!

Jag är feminist och har verkligen inget förakt för några kvinnor, oavsett varifrån de kommer, tvärtom!

Men jag känner stort förakt för de män som reser till östra Asien för att skaffa kvinnor, män som lever med en myt att alla asiatiska kvinnor är undergivna och bara lever för att behaga sin man.
    Det handlar om män som inte klarar av att hantera en vuxen självständig kvinna.

Jag har aldrig mött någon kvinna som hyser förakt mot asiatiska kvinnor, som du påstår. Kanske har du haft otur, vilket jag beklagar.
    Du har all rätt att känna dig lika hemma här som alla dina svenska systrar, oavsett var i världen de är födda.
    Problemet är väl att du och dina feminstsystrar stämplar alla svenska män med asiatisk kvinna som att mannen är en slusk och kvinnan inte är en "vuxen självständig kvinna".

SD kan slänga sig i väggen, här är den riktiga svenska rasismen. Dock känner jag en rätt snygg svensk tjej som erkände att hon kände sig hotad varje gång hon såg en "thailändska", att de skulle ta "hennes" killar. Så det är nog mycket avundsjuka också.
  • Anonym (000)
    Anonym (Arne Anka) skrev 2014-06-01 12:29:03 följande:

De som håller på så är bra avundsjuka för att det flesta kvinnor från asien (oavsett land) är snyggare än de själva.
    Jag kan inte tala för andra män men jag tycker personligen om små nätta kvinnor. Jag tycker att kvinnor från Thailand, Kina, Japan, Korea mm. ofta är sjukt snygga. De få thailänskor jag känner till tycker jag inte verkar särskillt undergivna heller så det känns mer som en myt.
    Oj, jag känner ingen man som tycker thailändskor är fina. Tror det är ganska ovanligt att svenska män gillar asiater?

Personligen har jag en thailändsk tjejkompis som är ett undantag - hon är nämligen ganska söt.
  • Anonym (Arne Anka)
    Anonym (000) skrev 2014-06-01 21:08:31 följande:
    Oj, jag känner ingen man som tycker thailändskor är fina. Tror det är ganska ovanligt att svenska män gillar asiater?

Personligen har jag en thailändsk tjejkompis som är ett undantag - hon är nämligen ganska söt.

Jasså?

Jaha, då är jag väl ovanlig då
  • Anonym (anonym)

Jag har sällan sett en attraktiv svensk man med en asiatisk kvinna, de enda jag sett är överviktiga/feta män i övre medelåldern.

• Anonym (Sur Puppa)

Vilken utspårad diskussion, det gäller väl de flesta adopterade att de ibland kan råka ut för den rasism som finns i Sverige och det är väl trist oavsett om man är uppväxt i Sverige eller inte. I övrigt är det som med allt annat vissa föredrar en typ av utseende och andra inte, men det största är personlighet eller en generell skönhet

• Anonym (Klorofyll)
    Anonym (anonym) skrev 2014-06-01 22:41:04 följande:

Jag har sällan sett en attraktiv svensk man med en asiatisk kvinna, de enda jag sett är överviktiga/feta män i övre medelåldern.

Jag har sett en. EN. Han ser ut som en livs levande Kendocka, är superintelligent och har ett välbetalt jobb. Den tjejen (kinesiska) raggade upp honom på en klubb. Han är jätteblyg, så där har vi förklaringen till att han nappade. (Detta vet jag eftersom han har sagt det till mig personligen.)
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-06-01 22:55:28 följande:
    Jag har sett en. EN. Han ser ut som en livs levande Kendocka, är superintelligent och har ett välbetalt jobb. Den tjejen (kinesiska) raggade upp honom på en klubb. Han är jätteblyg, så där har vi förklaringen till att han nappade. (Detta vet jag eftersom han har sagt det till mig personligen.)
    Det är konstigt att man inte ser en massa män som ser bra ut tillsammans med asiatiskor det borde man rimligtvis se om så många helt vanliga män som kan välja hellre väljer en kvinna från Thailand som inte kan språket eller från något annat land långt bort som de mer eller mindre åkt på semester och hämtat. Att människor som arbetar med diverse projekt i Asien, Afrika eller någon annanstans träffar någon och blir förälskat är däremot inte speciellt konstigt.
  • Anonym (Arne Anka)
    Anonym (anonym) skrev 2014-06-01 23:02:38 följande:
    Det är konstigt att man inte ser en massa män som ser bra ut tillsammans med asiatiskor det borde man rimligtvis se om så många helt vanliga män som kan välja hellre väljer en kvinna från Thailand som inte kan språket eller från något annat land långt bort som de mer eller mindre åkt på semester och hämtat. Att människor som arbetar med diverse projekt i Asien, Afrika eller någon annanstans träffar någon och blir förälskat är däremot inte speciellt konstigt.

Jag tycker som jag skrev att asiatiska tjejer är snygga men jag skulle aldrig kunna skaffa en sk. 'importfru' då känslorna ändå är det viktigaste. Jag tror de som skaffar sig en tjej på det sättet ser det som en sista utväg för att slippa vara ensamma resten av livet.

Jag tycker naturligtvis att Svenska tjejer är snygga också så det är inte något problem

Faktum är att jag tycker att tjejer från hela världen är fina på olika sätt. Alla har sin charm.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (anonym) skrev 2014-06-01 23:02:38 följande:

Eller att de träffas här i Sverige där båda bor är inte heller konstigt.

Män som är ihop med Thailändska brukar tyvärr inte ha så mycket social kompetens som leder till att de inte kan få en svensk kvinna.
  • Anonym (XX)
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-01 23:19:44 följande:

Eller att de träffas här i Sverige där båda bor är inte heller konstigt.

Män som är ihop med Thailändska brukar tyvärr inte ha så mycket social kompetens som leder till att de inte kan få en svensk kvinna.
    Precis som svenska tjejer med afrikanska eller arabiska killar då?
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.