themia skrev 2014-06-01 20:48:43 följande:
Om du hade läst inlägget från Elsa av Brabant, som jag svarade på, så hade du kanske förstått min synpunkt i stället för att läsa in åsikter jag helt tar avstånd ifrån!
Jag är feminist och har verkligen inget förakt för några kvinnor, oavsett varifrån de kommer, tvärtom!
Men jag känner stort förakt för de män som reser till östra Asien för att skaffa kvinnor, män som lever med en myt att alla asiatiska kvinnor är undergivna och bara lever för att behaga sin man.
Det handlar om män som inte klarar av att hantera en vuxen självständig kvinna.
Jag har aldrig mött någon kvinna som hyser förakt mot asiatiska kvinnor, som du påstår. Kanske har du haft otur, vilket jag beklagar.
Du har all rätt att känna dig lika hemma här som alla dina svenska systrar, oavsett var i världen de är födda.
Problemet är väl att du och dina feminstsystrar stämplar alla svenska män med asiatisk kvinna som att mannen är en slusk och kvinnan inte är en "vuxen självständig kvinna".
SD kan slänga sig i väggen, här är den riktiga svenska rasismen. Dock känner jag en rätt snygg svensk tjej som erkände att hon kände sig hotad varje gång hon såg en "thailändska", att de skulle ta "hennes" killar. Så det är nog mycket avundsjuka också.