• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • themia
    Anonym (XX) skrev 2014-06-01 21:01:02 följande:
    Problemet är väl att du och dina feminstsystrar stämplar alla svenska män med asiatisk kvinna som att mannen är en slusk och kvinnan inte är en "vuxen självständig kvinna".

SD kan slänga sig i väggen, här är den riktiga svenska rasismen. Dock känner jag en rätt snygg svensk tjej som erkände att hon kände sig hotad varje gång hon såg en "thailändska", att de skulle ta "hennes" killar. Så det är nog mycket avundsjuka också.
    Nej, problemet är att du inte kan läsa.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Anonym (XX)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-06-02 16:33:44 följande:
    Kära du, kallar du mig rasist? Jag är inte ens svensk. smile5.gif Jag har väl rätt till en åsikt.
    Bara svenskar kan vara rasister? Det var nog det dummaste jag läst på länge...
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-02 16:57:39 följande:
    Nej, men om man syftar på thailändskor sk importfruar, så är det ju en fördel om man kan se skillnad på en thailändska och en koreanska, då det är uppenbara fysiska skillnader. Inte dra alla kvinnor från Asien över en kam.
    Jo det är ju en fördel men det löser ju inte grundproblemet,
  • Umekillej
    Anonym (XX) skrev 2014-06-02 21:56:48 följande:
    Bara svenskar kan vara rasister? Det var nog det dummaste jag läst på länge...

Jo det är ju en fördel men det löser ju inte grundproblemet,
    Hur vore det om man skötte sig själv och inte fördömda andra?

Om det kommer hit en kvinna från något annat land och får det bättre samtidigt som en ensam människa här får någon att älska så vinner båda på det. Att man måste vara upp över öronen förälskad för att kunna leva med någon är ett nytt påfund och det finns många helsvenska par som lever i förhållanden som är mer praktiska än kärleksfulla. Jag förstår inte varför man ska se att det är ett problem. Låt folk bestämma själva, de är ju vuxna.
  • Anonym (Klumpen)

För att återgå till trådstarten. Hanna Fahl: "Vittnesmålen belyser med all önskvärd tydlighet att en kultur där män uppfostras till att tro att kvinnor är en rättighet och att ett nej, när man till och med tagit på sig en lustig hatt och följer alla raggningens regler, är en oförlåtlig oförrätt, är en fruktansvärd kultur för alla att leva i, oavsett kön."

www.dn.se/kultur-noje/kronikor/hanna-fahl-att-saga-nej-till-en-man-som-raggar-kan-vara-forenat-med-livsfara/

• themia
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-06-03 12:26:21 följande:
    För att återgå till trådstarten. Hanna Fahl: "Vittnesmålen belyser med all önskvärd tydlighet att en kultur där män uppfostras till att tro att kvinnor är en rättighet och att ett nej, när man till och med tagit på sig en lustig hatt och följer alla raggningens regler, är en oförlåtlig oförrätt, är en fruktansvärd kultur för alla att leva i, oavsett kön."

www.dn.se/kultur-noje/kronikor/hanna-fahl-att.../
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-06-03 12:26:21 följande:

www.dn.se/kultur-noje/kronikor/hanna-fahl-att.../
    Kan det vara så att de har föräldrar som aldrig sagt nej för att det är jobbigt med gråtande och besvikna barn och därför aldrig fått lära sig att någon säger nej.
  • Elsa von Brabant
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-02 16:57:39 följande:
    Nej, men om man syftar på thailändskor sk importfruar, så är det ju en fördel om man kan se skillnad på en thailändska och en koreanska, då det är uppenbara fysiska skillnader. Inte dra alla kvinnor från Asien över en kam.
    Hmmm... kan DU se skillnad på svenskar och finländare..? JAG brukar oftast se skillnad på olika asiatiska nationaliteter (och likaså olika afrikanska nationaliteter), men det är nog ovanligt att västerlänningar kan det.
  • themia
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-03 17:16:48 följande:
    Hmmm... kan DU se skillnad på svenskar och finländare..? JAG brukar oftast se skillnad på olika asiatiska nationaliteter (och likaså olika afrikanska nationaliteter), men det är nog ovanligt att västerlänningar kan det.
    Detta är inbillning eftersom spridningen inom grupperna är större än den genomsnittliga skillnaden mellan grupperna.
  • Anonym (tål ej)
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-03 17:16:48 följande:
    Jag kan ofta se skillnad på en svensk och en finländare. Men det du skrev nyss tyder på¨att du inte vet ett skit om vad du pratar om. Det är betydligt större skillnad på en thailändare och en korean än en svensk och en finne! Det tar 9 timmar att fluga från Thailand till Sydkorea och de har helt olika klimat, miljö, folkslag och kultur. Det är som att säga, kan du inte se skillnad på en norrman och en libanes! 
  • Anonym (tål ej)
    themia skrev 2014-06-03 23:26:58 följande:
    Detta är inbillning eftersom spridningen inom grupperna är större än den genomsnittliga skillnaden mellan grupperna.
    Må så vara när det handlar om länder som är geografiskt nära varandra såsom i norra Europa, men när vi pratar om Thailand och Sydkorea så är det större skillnad mellan grupperna än inom grupperna. 
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.