• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (tål ej)
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-06 06:34:49 följande:
    Jag KAN som sagt se skillnaden på koreaner och thailändare, men jag tycker inte att det är så konstigt att medelsvensson inte kan det. För det första är det ju ingen skillnad alls i färgerna. Helt clear-cut är det för övrigt inte heller: jag har t.ex. stött på BÅDE sydkoreaner OCH thailändare som har haft väldigt breda ansikten, grova drag och satta kroppar... vilket ju inte stämmer med "drömbilden" av asiater som slanka och finlemmande med lång, smal hals och finskurna drag.
    Vad snackar du för skit? Thailändare och koreaner har visst skillnad i färgerna. Visst finns det ljusa thailändare och mörka koreaner, men generellt är thailändare mörkare vilket inte är konstigt med tanke på att Thailand ligger vid ekvatorn. Men framförallt har tgailändare och koreaner olika fysiska ansiktsdrag. Din skit om någon drömbild finns inte. Den existerar i ditt huvud, ingen annan har den sk drömbilden, men du kan inte förneka att östasiater generellt är mindre och mer finlemmade än västerlänningar. Åk till Sydkorea så ser du det. Bara för att du sett enstaka adopterade koreaner i Sverige som råkat vara mer satta i kroppen säger inte ett skit.
  • eniway
    Jag KAN som sagt se skillnaden på koreaner och thailändare, men jag tycker inte att det är så konstigt att medelsvensson inte kan det. För det första är det ju ingen skillnad alls i färgerna. Helt clear-cut är det för övrigt inte heller: jag har t.ex. stött på BÅDE sydkoreaner OCH thailändare som har haft väldigt breda ansikten, grova drag och satta kroppar... vilket ju inte stämmer med "drömbilden" av asiater som slanka och finlemmande med lång, smal hals och finskurna drag.
    Men snälla, barta för att du sett enstaka asiater i Sverige som inte stämmer in med någon sk drömbild? så säger inte det mycket. Miljoner människor bor i Asien och alla ser olika ut. Finns långa, korta, tjocka, smala, satta, slanka, finlemmade etc. Men att asiater är mindre överlag är ju vedertaget. Mycket lustig slutsats av dig. 
  • Benepee
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-07 20:48:09 följande:
    Vad snackar du för skit? Thailändare och koreaner har visst skillnad i färgerna. Visst finns det ljusa thailändare och mörka koreaner, men generellt är thailändare mörkare vilket inte är konstigt med tanke på att Thailand ligger vid ekvatorn. Men framförallt har tgailändare och koreaner olika fysiska ansiktsdrag. Din skit om någon drömbild finns inte. Den existerar i ditt huvud, ingen annan har den sk drömbilden, men du kan inte förneka att östasiater generellt är mindre och mer finlemmade än västerlänningar. Åk till Sydkorea så ser du det. Bara för att du sett enstaka adopterade koreaner i Sverige som råkat vara mer satta i kroppen säger inte ett skit.
    Ingen annan har den sk drömbilden att asiater är finlemmade, men man kan inte förneka att östasiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar...?
  • eniway
    Jag har givetvis sett korta, satta och mycket oattraktiva svenskar som inte stämmer in på "drömbilden" som vissa utlänningar har om att alla svenskar är långa, ståtliga med vackra kvinnor överallt. Men det säger inte något alls ju, lika lite som att bara för att du i Sverige sett några asiater som varit satta med breda ansikten, som inte stämmer in med någon "drömbild" som jag inte tror folk har. Det finns korta svenskar och det finns långa östasiater, men överlag så är svenskar längre och större och östasiater kortare och mer finlemmade. 
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:06:15 följande:
    Ingen annan har den sk drömbilden att asiater är finlemmade, men man kan inte förneka att östasiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar...?
    Ja var säger jag emot mig själv? Bara för att asiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar så är det ingen DRÖMBILD! Kolla medellängden och medellvikten bara. Bara för att afrikaner generellt sett är svartare än västerlänningar så är det ingen drömbild heller. Finns nog fakta på det med.
  • Benepee
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-07 21:09:47 följande:
    Ja var säger jag emot mig själv? Bara för att asiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar så är det ingen DRÖMBILD! Kolla medellängden och medellvikten bara. Bara för att afrikaner generellt sett är svartare än västerlänningar så är det ingen drömbild heller. Finns nog fakta på det med.
    Vad tror du Elsa menade med drömbild?
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:13:46 följande:
    Vad tror du Elsa menade med drömbild?
    Att det är en drömbild, en påhittad föreställning som inte har verklighetsförankring. Lätt att få det om folk som bor längre bort i världen.
  • Benepee
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-07 21:16:43 följande:
    Att det är en drömbild, en påhittad föreställning som inte har verklighetsförankring. Lätt att få det om folk som bor längre bort i världen.
    Det tror jag inte hon menade. Jag tror hon menade att asiater generellt är finlemmade, men inte alltid. Och att de som inte är det bryter mot hur vissa fått för sig att alla asiater måste se ut. 
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:21:36 följande:
    Det tror jag inte hon menade. Jag tror hon menade att asiater generellt är finlemmade, men inte alltid. Och att de som inte är det bryter mot hur vissa fått för sig att alla asiater måste se ut. 
    Är det någon stor nyhet att det även finns asiater som inte är finlemmade??? Vore ju helt befängt om det inte fanns större, mer satta och grova asiater. Läser man vad hon skrev så låter det som att bara för att hon sett asiater som inte stämmer in med någon stereotypisk drömbild så motbevisar det något.
  • Benepee
    Anonym (tål ej) skrev 2014-06-07 21:29:54 följande:
    Är det någon stor nyhet att det även finns asiater som inte är finlemmade??? Vore ju helt befängt om det inte fanns större, mer satta och grova asiater. Läser man vad hon skrev så låter det som att bara för att hon sett asiater som inte stämmer in med någon stereotypisk drömbild så motbevisar det något.
    Hon tar satta asiater som ett exempel på att det inte är en exakt vetenskap att se vilken nationalitet någon har: "Helt clear-cut är det för övrigt inte heller"

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.