• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Armadillo

Va bra att ni tog upp ämnet kring träning. Jag är en riktig latmask men skulle helt klart behöva göra nått under graviditeten. Förra gången körde jag gravidyoga och det var jätte skönt men tror inte jag ska gå igen.. Någon som har tips? För min del får det bli till hösten dock, fram tills dess får kroppen klara sig med promenader. Sist spydde jag ju i 15 veckor och droppade en del i vikt så jag misstänker det blir detsamma nu :(

Har ni tänkt berätta för någon redan nu eller kommer ni vänta till efter 12e veckan?

• BustersTjej
    Armadillo skrev 2014-06-03 15:18:18 följande:
    Va bra att ni tog upp ämnet kring träning. Jag är en riktig latmask men skulle helt klart behöva göra nått under graviditeten. Förra gången körde jag gravidyoga och det var jätte skönt men tror inte jag ska gå igen.. Någon som har tips? För min del får det bli till hösten dock, fram tills dess får kroppen klara sig med promenader. Sist spydde jag ju i 15 veckor och droppade en del i vikt så jag misstänker det blir detsamma nu :(

Har ni tänkt berätta för någon redan nu eller kommer ni vänta till efter 12e veckan?
    Vi har berattar for pojkvannens foraldrar och for min mamma och mormor. kanns skont att ha berattat men visst blir man lite nojig over att nagot kan handa och man maste beratta det.Men skont samtidigt att dom vet om det skulle handa natt, nan som kan stotta en lite.
  • JJF

BF i februari 2015, om allt går väl :) hur tidigt har ni berättat för när o kära?

• BustersTjej
    JJF skrev 2014-06-03 16:52:45 följande:
    BF i februari 2015, om allt går väl :) hur tidigt har ni berättat för när o kära?
    Vi berattade nar jag va 4+5. Men det va bara for det absolut narmsta, hans foraldara och min mamma och momor. Skont med nan som veet vad som pargar om det skulle handa nagot, Men vi haller det hemligt for resten av familj och slakt haha.
  • Evening primrose

Cookie Jag var sjukskriven på heltid från v 6 å 6 v framåt sen på 50 ett tag sen 25, sen fick jag fogproblem å fick 50 igen sen 100. Lergigan tog inte helt bort spykänslan på mig tyvärr, finns ännu starkare grejer men lite olika om de vill skriva ut sånt el ej, vissa läkare e väl mer mot än andra. Hade heller inte velat ha starkare. Take care!

♡ Lilla E ♡
  • Stephi

Det är så märkligt om jag nu inte är gravid. Har nämligen haft de mesta symptomen till det. Stickningarna i magen, hugget i sidan, tyngden i magen, bröst som blir större, trött, osv osv. Det kanske är så att jag vill det så innerligt så kroppen blir så ändå fast det inte är något.. Lurare där :P

BIM-2 idag.
    Fortfarande för tidigt att få resultat eller?

• JJF
    BustersTjej skrev 2014-06-03 17:51:58 följande:
    Vi berattade nar jag va 4+5. Men det va bara for det absolut narmsta, hans foraldara och min mamma och momor. Skont med nan som veet vad som pargar om det skulle handa nagot, Men vi haller det hemligt for resten av familj och slakt haha.
    Ok, är själv troligen på 4+2 men sambon tycker vi väntar med att berätta, det är svårt att hålla sig :) testade plus idag så har inte träffat mina närmaste än, få se om jag kan hålla masken.
  • Killerhillary

Hej, jag plussade den 1:a juni och vill jättegärna vara med!

Är "gammal" i sammanhangen (39) och vi har varit oroliga att vi inte ska få till någon nummer två. Nr 1 blir snart tre. Vi har gjort en misslyckad IVF, sedan blev jag spontangravid medan jag nedreglerade för nästa IVF, men fick missfall tidigt. Detta är direkt efter missfallet så jag har inte någon riktig aning om vilken dag jag befinner mig på - hade ingen mens emellan graviditeterna. Tog ett CB-test i förrgår och det sade 1-2, dvs vecka 3-4. 

Det gör mig lite tokig att inte veta exakt. Är kontrollfreak

Är orolig att få missfall igen, stirrar ner i trosorna ungefär hundra gånger per dag. Och är ÖVERlycklig om jag känner att det spänner i brösten eller om jag känner en tendens till illamående (kan inte säga att jag gör det på riktigt än). Tycker jättesynd om dig Cookie som mår så himla dåligt, någon måtta får det gärna vara. 

Kram alla testomaner och trostittare

• Killerhillary
    Imsdal skrev 2014-06-03 11:33:13 följande:
    Nää nu kom tant röd:(
    Usch, nä vad himla himla tråkigt . Lider med dig!
  • Killerhillary
    Magdalena88 skrev 2014-06-03 14:17:16 följande:

Vad roligt att du tränar på!

Själv så är jag ett riktigt träningsfreak om jag själv får säga det. Tränar normalt 5 ggr i veckan. Kampsport och crossfit. Detta är min första graviditet så blev ju såklart konfundersam över hurvida jag kan fortsätta. Kampsporten får det bli paus med men crossfit ska jag fortsätta köra på som vanligt. Min tränare sa att det inte var några som helst problem att springa/hoppa/styrketräna som gravid. Speciellt inte i början. Och han är utbildad i gravidträning så jag kommer fortsätta som jag gör. Låt dig inte avskräckas av en graviditet :) Lycka till!

Roligt att höra om er träning. Jag har sedan nyår kommit igång med träningen, men känner nu en sådan ORO över att träna så jag vet inte om jag vågar. Mitt intellekt säger mig att det inte är farligt på något vis, utan tvärtom bra, men jag är så jäkla rädd för att framkalla ett missfall (även om det inte går till så). Få se om jag tar tag i min mentala spärr. Känner att jag kanske kanske bara ska vänta liiiiiite längre
Svar på tråden BF Februari 2015