• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • acea

Jag har bf 1/2 nu är dock mina symtom som bortblåsta förutom att jag är så frusen då. Hoppas allt är som det ska bara. Jag ska på personalfest i morgon och kommer skylla på att jag ska på bröllop dagen efter ( vilket jag ska) och vill vara fräsch då, plus att jag bor ute på landet så måste kunna ta mig hem ;) får köra på det med att vi bor långt bort hela sommaren. ;)

• Reflexen

Hej!

Om allt går bra så kommer ett lillasyskon till dottern i början av februari.

Har molvärk morgon o kväll, annars mår jag som vanligt.

• KnytetsMamma
    acea skrev 2014-06-04 09:45:18 följande:
    Jag har bf 1/2 nu är dock mina symtom som bortblåsta förutom att jag är så frusen då. Hoppas allt är som det ska bara. Jag ska på personalfest i morgon och kommer skylla på att jag ska på bröllop dagen efter ( vilket jag ska) och vill vara fräsch då, plus att jag bor ute på landet så måste kunna ta mig hem ;) får köra på det med att vi bor långt bort hela sommaren. ;)
    Jag har inte heller några som helst symtom så jag hoppas att det är bra där inne i alla fall. Men det är ju ganska tidigt ännu när man är i vecka 5-6. Längtar till vul den 1/7 och då hoppas jag på att få se ett tickande hjärta :)
  • KnytetsMamma
    Reflexen skrev 2014-06-04 10:01:34 följande:
    Hej!
    Om allt går bra så kommer ett lillasyskon till dottern i början av februari. smile1.gif
    Har molvärk morgon o kväll, annars mår jag som vanligt.
    Grattis!! Hur gammal är dottern? Har själv BF 3/2 och dottern blir 2 år nu på fredag så hon kommer vara ca 2 år och 8 månader när bebisen kommer, blir nog en bra åldersskillnad tror jag.
  • Reflexen
    KnytetsMamma skrev 2014-06-04 10:32:27 följande:
    Grattis!! Hur gammal är dottern? Har själv BF 3/2 och dottern blir 2 år nu på fredag så hon kommer vara ca 2 år och 8 månader när bebisen kommer, blir nog en bra åldersskillnad tror jag.

Här blir det längre åldersskillnad, dottern hinner bli sex år innan hon blir storasyster.
  • KnytetsMamma
    Reflexen skrev 2014-06-04 11:40:59 följande:

Här blir det längre åldersskillnad, dottern hinner bli sex år innan hon blir storasyster. smile1.gif
    Fast det kan ju ha många fördelar också, hon klarar sig själv på ett annat sätt, hon kan känna sig stolt och delaktig när hon får hjälpa till m.m.. Visst det dröjer kanske innan de kan leka med varandra men syskon tror jag alltid har glädje av varandra :) 

Har ni försökt länge till syskon eller ville ni ha många år emellan?
  • Armadillo
    BustersTjej skrev 2014-06-04 09:25:01 följande:
    Se till att du eller din man "blandar" dina drinkar, säg att du kör, äter penicillin. Jag har inte heller svårt att avstå men har vissa kompisar som gärna ska trycka på lite med att man ska dricka. Så det gäller att vara snabb att fylla på sin egna dricka. Och har läst många som skrivit äppeljuice för att låtsas dricka vin.

Jo, jag får väl försöka med det. Knepigast blir det väl till midsommar när vi ska vara hemma hos oss... Vi dricker inte jätte mycket i vår familj men på tex högtider så brukar det bli några glas vin iaf. Men men.. fattar folk så får det väl vara så antar jag.
  • minelina

Jag går också med här, plussade i morse med andra barnet, bf (enl FL) 5/2. Det blir andra barnet, dottern kommer att vara drygt 2,5 när bebis kommer. Tror som många andra att det blir svårt att hålla hemligt över sommaren, iaf för mina föräldrar. Ska tillbringa en vecka med dem i deras stuga runt midsommar och de kommer garanterat märka om jag aldrig tar ett glas vin till maten/på kvällen. Ska ju liksom ingenstans, dottern sover och barnvakterna sitter där bredvid... Å andra sidan blir de nog bara glada Glad

• Armadillo
    Reflexen skrev 2014-06-04 11:40:59 följande:
    Här blir det längre åldersskillnad, dottern hinner bli sex år innan hon blir storasyster.

Vår dotter hinner fylla fyra innan det här lilla riskornet är beräknat att komma ut.
  • KnytetsMamma
    Armadillo skrev 2014-06-04 09:12:28 följande:
    Jag funderar på att berätta för min mamma nu i helgen. Skulle vara kul om någon mer än min man och jag viste om vad som håller på att växa i magen...

Hur har ni tänkt komma runt alkoholen i sommar? Jag har inget problem att avstå alltså men folk kommer ju undra varför jag inte dricker...
    Dricker aldrig alkohol så för min del blir det inga problem att dölja det så det är skönt :)
Svar på tråden BF Februari 2015