• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Inseminera2014
    Är också orolig då jag vet statistiken på missfall med äldre mammor (40 år), MEN man planerar ju barn så...
    Har bokat tid med min gyn 10/7 (8+2) för koll att det inte är utomkveds eller flerbörd iom hormonbehandling. Har bokat mvc första två träffar med (v 9 och 11, hälso- och inskrivningsträff).
  • tattines
    Magdalena88 skrev 2014-06-17 08:59:28 följande:
    Oj men det är väl inte så tidigt MF om det blev i vecka 12? Usch vad hemskt! Jag är verkligen livrädd för MF. Får man fråga vad du hade för symptom innan ditt MF? Kändes allt bra innan eller kom det som en chock?

Jag var vecka 11+5 och det kallas tidigt mf under de mest kritiska veckorna fram till v 12. Man vill ju inte ha mf öht men när det blir så hade det ju känts "skönare" att få det tidigare. Jag började blöda lite, lite på fredagen. Ringde BM men de trodde inte det var någon fara. Lördag ingenting men det kom tillbaka på söndagen. Hade inte ont och de trodde fortfarande inte att det var något eftersom jag inte blödde så mycket. De bad mig återkomma om det blev rikligare blödningar. Det fortsatte blöda och på onsdag morgon vaknade jag av att det hade kommit lite blod i sängen och sprang till toan och när jag satte mig slutade det inte blöda och sen ramlade allt ur. Det var verkligen hemskt. Skönt att sambon inte hade hunnit åka till jobbet så han kunde ta sonen som inte förstod varför mamma satt helt förtvivlad på toaletten. Barnmorskorna lugnade ner mig de gånger jag ringde men jag tror att jag innerst inne visste att det var på gång. Kvällen innan när jag skulle sova låg jag och funderade på vad som skulle vara värst, att det hände i sängen eller på toaletten. Det var i tankarna "när" det händer och inte "om" det händer. Tidigare graviditeter har jag ringt mvc kring vecka 6 men har nu avvaktat. Är så rädd att samma sak ska hända och då vill jag inte vara inskriven men funderar på att ringa idag, tror jag är v 7+1.
  • t123

Vad trist att höra om missfall! Jag är så nojig över det jag med… gick in i vecka 6 idag och än så länge mår jag inte illa eller något sånt. Men jag gissar att det är normalt, som allt annat ungefär Oskyldig Men det är inte utan att man funderar ständigt på om allt står rätt till! 

• Snartentrea

Jag är också orolig för missfall eftersom jag haft fler missfall än lyckade graviditeter. Fick mf i november 2012, och då hade jag massa gravtester, så jag testade varje morgon mest för att det var så roligt att se de där strecken :P Efter 2 dagar märkte jag att strecken blev svagare för varje morgon, och efter 6 dagar fanns där bara kontrollstrecket. Då förstod jag att det skulle bli mf, och nån dag senare kom blödningen. Hade mf i april i år också, och då fick jag bara svaga streck i flera dagar, och inget plus med CB. Blev också mf.

För mig har det varit skönt att få en förvarning för att kunna ställa in mig mentalt, och jag beställde ett 20-pack gravstickor strax innan jag plussade nu, så jag testar varje morgon nu med, och än så länge blir strecken starkare för varje dag :)

• Loncelot

Hej hej,
    Hoppar in här jag med, plussade idag, kommer att få kejsarsnitt
    runt 9 februari 2015, 3:e barnet 30år gammal :):) har en pojke på
    3år och en flicka på 2år.
    Skriv gärna in mig i listan :)

Svar på tråden BF Februari 2015