• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • desperatehousewife

Ja så klart tråkigt men vet hur mycket jobb det är med tvillingar då mina små syskon är det, men självklart gör de ont men nu är ju en kvar iallafall. Blev så otroligt glad!

lillaskräp skrev 2014-06-18 15:09:36 följande:
    Oj, vilken överraskning!

Måste kännas skönt? Även om det såklart är tråkigt att du förlorade tvillingen..

• desperatehousewife

Kan nån lägga in mig ?:)bf 12/2-14 andra barnet 23 år

RaraS skrev 2014-06-18 10:45:20 följande:
    BF Februari 2015 

1/2, LucyS, första barnet 24 år 

1/2, kärleksblomman tredje barnet 31 år 

1/2, Endo87, första barnet, 27 år 

1/2, iceage, andra barnet, 32 år 

1/2 BustersTjej, första barnet. 26 år 

1/2, acea, andra barnet, 29 år 

2/2, blåblomman, första barnet 36 år 

2/2, Magdalena 88, första barnet, 25 år 

2/2 Cookie85, första barnet 29 år 

2/2 mcmf, första barnet 29 år 

2/2 MarielleLisa, första barnet 24år

3/2 RaraS, andra barnet 33 år

3/2 CarolineLisa, första barnet, 24 år 

3/2, Knytetsmamma, andra barnet, 33 år

3/2, mabib, andra barnet, 26 år 

4/2, Hemmakatten, andra barnet, 30 år 

4/2, Jordgubb93, andra barnet, 21 år 

5/2, Ellen Dellen, tredje barnet, 37 år 

5/2, 3oyo, tredje barnet, 33år

5/2, Amilo, andra barnet, 33 år 

5/2 sonjaN, första barnet :), 27 år 

5/2 Kräfta83, första barnet, 30 år 

7/2 TheElfa, tredje barnet, 42 år 

8/2 Lovee, andra barnet, 24 år 

8/2 JJF, första barnen 27 år 

8/2, Mymlisen, andra barnet, 32 år 

8/2 sinilam andra barnet 23år 

9/2 Jenny8686, första barnet 28 år

9/2 Blanka av Namur, första barnet, 22 år

11/2 ChristinaSofia första barnet 24 år 

11/2 boppa85, femte barnet 28 år 

11/2 idorina, första barnet, 24 år 

11/2, manza, andra barnet, 23 år

11/2, Bullbak, tredje barnet, 28 år

12/2, Boots, andra barnet, 22 år

12/2, Armadillo, andra barnet, 31 år 

12/2, Åsa 1982, första barnet, 32 år 

12/2 SkogsstjärnN, andra barnet, 28 år 

12/2 längtan09 tredje barnet, 25 år 

15-16/2 Sandra8686, tredje barnet, 27år

16-17/2 t123, första barnet, 24 år 

18/2 Annemi, 32 år, 3:e barnet

18/2 Hjortron, första barnet, 33 år

19/2 Mariiiah, andra barnet, 27 år 

19/2 Anli84, 3:e barnet, 30år

19/2 gabriellap,andra barnet, 25 år

19/2 idiis, andra barnet, 26 år

22/2 våratpyre, tredje barnet, 30 år

22/2, Bowser Schnauzer första barnet, 28år

22/2 Johanna1988, andra barnet, 26 år 

23/2 Sötnöten, andra barnet, 29 år 

23/2 Annette79, fjärde barnet, 34år

23/2 Inseminera2014, tredje barnet, 40 år

24/2 vädurtjejen, andra barnet,34 år 

25/2 BinniBoo, andra barnet (sambons första) 26 år

• Annette79
    desperatehousewife skrev 2014-06-18 14:55:37 följande:

Var på ultraljud idag och till min stora förvåning fanns det ett litet foster kvar. Var tydligen gravid med tvillingar men fick missfall med den ena men en är fortfarande kvar och allt såg jätte bra ut :D ska tillbaka om en vecka för att göra ett nytt ultraljud för att se hur det ser ut då! Wiiiieeee!!!!! Kan någon lägga till mig på bf 12/2?

Härligt att höra!! Tråkigt med den ena men lycka att den andra mår bra!
  • Emmask

Jag hör till september-gruppen men smygläser andra trådar emellanåt. Är det något jag önskar att jag inte gjort i början av graviditeten så var det att...

- Noja så som jag gjorde över små blödningar som jag nu i efterhand förstått är oerhört vanliga och ofarliga, och...

- Noja över att jag mådde 'för bra'. Jag har mått toppen genom hela graviditeten (inget illamående, periodvis inga känningar över huvud taget, sprang långt in i graviditeten etc.) och har likväl en stor och till synes fullt frisk unge i magen. Det kunde vara så enkelt att bära ett barn de första månaderna.

- Googla så mycket. Genom att googla kan du få bekräftat att varje litet tecken är början på missfall. Nätet är fullt av människor med sorger att bearbeta vilket gör att de syns betydligt mer än de genomsnittliga graviditeterna. Kom ihåg det.

NJUT!

• t123
    Emmask skrev 2014-06-18 16:23:30 följande:

Jag hör till september-gruppen men smygläser andra trådar emellanåt. Är det något jag önskar att jag inte gjort i början av graviditeten så var det att...

- Noja så som jag gjorde över små blödningar som jag nu i efterhand förstått är oerhört vanliga och ofarliga, och...

- Noja över att jag mådde 'för bra'. Jag har mått toppen genom hela graviditeten (inget illamående, periodvis inga känningar över huvud taget, sprang långt in i graviditeten etc.) och har likväl en stor och till synes fullt frisk unge i magen. Det kunde vara så enkelt att bära ett barn de första månaderna.

- Googla så mycket. Genom att googla kan du få bekräftat att varje litet tecken är början på missfall. Nätet är fullt av människor med sorger att bearbeta vilket gör att de syns betydligt mer än de genomsnittliga graviditeterna. Kom ihåg det.

NJUT!

Tror du har rätt i alltihop! Särskilt de två sista punkterna! :)
  • JJF

Var på ultraljud idag och till min stora förvåning fanns det ett litet foster kvar. Var tydligen gravid med tvillingar men fick missfall med den ena men en är fortfarande kvar och allt såg jätte bra ut :D ska tillbaka om en vecka för att göra ett nytt ultraljud för att se hur det ser ut då! Wiiiieeee!!!!! Kan någon lägga till mig på bf 12/2?

Nämen tänka sig! Grattis och beklagar på samma gång. Hoppas allt går bra!
  • Snartentrea

Angående VUL så har jag gått privat med mina tre tidigare och gjort VUL varannan vecka fram till v. 14, detta för att jag under min första grav fick MA som upptäcktes först v. 14 men graviditeten hade stannat i v. 7-8.

• Killerhillary

Men herregud vad fantastiskt!!! Heja heja lilla pyret som är kvar!!! Tänk vad härligt
  • Killerhillary
    lillaskräp skrev 2014-06-18 12:04:37 följande:

Det gick bra!! :D

Fick se en liten klump som var exakt så stor som den ska vara med ett hjärta som tickade på så fint!

Läkaren sa att nu har missfallsrisken sjunkt drastiskt och att v 12 inte längre spelar lika stor till.

Grattis!!!

Längtar tills nästa onsdag då jag äntligen får se hur det går där inne. Och är samtidigt jätterädd. Har varit och tagit blodprover för hCG i torsdags förra veckan och denna måndag, och tyvärr hade de inte stigit riktigt så mycket som förväntat, så jag är nervös för ultraljudet. Hoppas!
  • Vårtpyre

Nu har jag fått känna på humörsvängningar som heter duga!! Fyyyfan, och stackars min son som fått sig en utskällning:(

Skällde på han, grät, skällde lite till...sen grät vi tillsammans!

Alltså hur tusan förklarar man något sådant för honom?!:/ skäller ut honom för att han inte somnar! Usch, nu mår jag så dåligt, gör ont i hela mig!!:(

Sambon jobbar till sent och jag år så trött men kan verkligen inte somna om kvällarna!

Någon fler som har svårt med sömnen?

För några dagar sedan var jag så trött så jag bara sov hela dagarna oxh somnade jättetidigt på kvällen!

Helt plötsligt blev jag piggare, känner mig fortfarande trött, men inte på samma "dåsiga" sätt!

Nu kan jag verkligen inte somna på kvällarna, vaknar tidigt på mornarna(jag som annats är så galet morgontrött) och sen är jag jättetrött runt kl 16! Fattar inge ting!

Svar på tråden BF Februari 2015