• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • nevermind
    fluu skrev 2017-08-30 17:50:54 följande:

Jag var inte själv bjuden till bröllopet, men jag arbetade i kyrkan och var således på plats. Paret som gifte sig(och gästerna) var nudister och ville då gifta sig nakna, men det gick inte kyrkan(tack!) med på så under själva vigseln var alla utom prästen iklädda badrockar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Varför gifte de sig inte utanför kyrkan då..?
  • fluu
    nevermind skrev 2017-08-30 19:17:19 följande:
    Vet inte. Kanske var de religiösa eller så var det bara viktigt att ha vigseln i kyrkan.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LejonSa
    nevermind skrev 2017-08-30 19:17:19 följande:

Ja det undrar jag med?! :-/
  • Anonym (Jago)
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-28 14:24:41 följande:

Mitt mest konstiga minne är från då min dåvarande bästis gifte sig. Bröllopet var fint och även festen var lyckad tills dess att hennes pappa kommer fram och vill prata ut med  mig.

Till saken hör att jag blev misshandlad när jag var mindre av min styvfar

På bröllpsfesten berättar alltså hennes pappa att de visst känt till hur det var hemma och att de ibland pratat om att hjälpa till men att "det alltid rann ut i sanden".

Den informationen kände jag att jag kunnat vara utan, speciellt då den dagen. Mina tankar om att de skulle hjälpt till om de hade vetat var ju just det som gjorde att jag orkade så det finns ju kvar men att få veta att de ändå svek gör än idag ont.

Vilken jävla idiot rent ut sagt! Som bara inte fattade att han grävde graven djupare med det. 

Hoppas han går in på FL och läser här o ser vad andra människor tycker om vad han gjort. Skäms! Om du nu läser här som sagt.
  • Anonym (Kvinna30+)

Den mest absurda bröllopsfesten jag varit på var för ca 5 år sen. Själva vigseln flöt på, problemen började när folk (främst 50+are) fick i sig alkohol under kvällen. Det mest minnesvärda från kvällen är när brudens moster bråkade med brudens mamma, vin slängdes hejvilt och de skrek diverse okvädesord. Mosters man hamnade i slagsmål med en annan gäst, jag fick blod på min klänning för jag råkade stå för nära vid tillfället. Brudens svåger avrundade kvällen med att även han bråka, med sin bror som var brudgum. Slagsmål och tillbakablickar till barndomen som var tragisk. Ja och svågern kallade även bruden för massa olika smeknamn och bad henne suga av honom. Polis fick tillkallas och hämta honom. Det spårade ur totalt, värre än hemmafester jag varit på i tonåren!

• Anonym (S)
    Anonym (Kvinna30+) skrev 2017-09-15 11:31:27 följande:

Den mest absurda bröllopsfesten jag varit på var för ca 5 år sen. Själva vigseln flöt på, problemen började när folk (främst 50+are) fick i sig alkohol under kvällen. Det mest minnesvärda från kvällen är när brudens moster bråkade med brudens mamma, vin slängdes hejvilt och de skrek diverse okvädesord. Mosters man hamnade i slagsmål med en annan gäst, jag fick blod på min klänning för jag råkade stå för nära vid tillfället. Brudens svåger avrundade kvällen med att även han bråka, med sin bror som var brudgum. Slagsmål och tillbakablickar till barndomen som var tragisk. Ja och svågern kallade även bruden för massa olika smeknamn och bad henne suga av honom. Polis fick tillkallas och hämta honom. Det spårade ur totalt, värre än hemmafester jag varit på i tonåren!

Vilken landsända inträffade det här?

Södra delen av landet?

Småland?
  • Anonym (Kvinna30+)
    Anonym (S) skrev 2017-09-16 13:32:46 följande:

Vilken landsända inträffade det här?

Södra delen av landet?

Småland?

I Stockholms län!
  • Anonym (Jobbigt)
    Phalaenopsis skrev 2017-08-15 23:07:24 följande:
    Det är klart att man i fackspråk rätt ofta stjäl ord från allmänspråket och sedan ger det en lite annan betydelse. När jag spelar fel på en klaviatur så att disharmoni uppstår så brukar folk ändå kalla det just för "spela falskt". Att en musikteoretiker vill kalla det för disharmoni minskar inte de stackars bröllopsgästernas lidande, eller det faktum att oljudet faktiskt kan ha orsakats av organisten.

Tack. 

• Anonym (Jago)

Det här var ju inget bröllop, men inför ett bröllop tydligen. Läste om detta i Magdalena Ribbings (RIP) spalt för kanske nån månad sen; några gäster hade lämnat återbud till ett bröllop o då krävde brudparet pengarna tillbaka av dom för kuvertavgiften. Ett annat brudpar skickade påminnelse med inbetalningskort för att dom inte betalat in presenten (gåva i form av pengar) i tid innan bröllopet....

• schmetterling

Nu bumpar jag en gammal tråd utan att ha något att komma med. Lite fult, jag vet.

Men den här tråden har roat mig förr och kanske är det någon som hunnit med nåt märkligt bröllop under sommaren eller någon annan gång som kan dela med sig och ge oss andra ett skratt eller låta oss bli förfärade.

Jag har inte varit på något konstigt eller bisarrt bröllop. Möjligen lite långtråkigt men inte mer än så. Förra året när en vän gifte sig var vi några som körde lite efterfest på krogen efteråt. Skulle möjligen varit det enda konstiga, när vi kom ett gäng klädda på nivå mörk kostym till ett uteställe där folk vanligtvis är väldigt ledigt klädda.

Men, någon som inte redan skrivit i tråden kanske har en bättre historia Glad

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?