• Bebben84

BIM Juli 2014

Andra augusti skrev 2014-07-30 13:33:53 följande:

Inget plus idag, men det är ju som sagt bara dag tio efter ÄL så kanske är det för tidigt. Känner mig i alla fall lite gravid, men det kan ju vara önsketänkande eller någonting annat som spökar :)

Anette79: Tackar!

Bebben84: När vi blev gravida första gången så hade vi sex sex dagar runt ÄL och lyckades på första försöket så det finns det olika uppfattningar om :) Lycka till med plussandet!

Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök -15
    Jo alla säger olika men läst mycket om varannandag-metoden så vi provar det denna månad :). Förra månaden provade vi varje dag och det blev inget :/
  • Bebben84
    Andra augusti skrev 2014-07-30 21:44:15 följande:

Kom förresten på att det bara gick cirka tre timmar från det att jag kissade gången innan (vid halv fem) till att jag tog testet (vid kvart i åtta) imorse, kan det vara därför det blev negativt?

Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök -15
    Jo tre timmar är lite om du fortfarande har låga hormonnivåer i kroppen :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-30 21:11:37 följande:
    Håller tummarna! :)

Själv är man på BIM+4 idag. Ingen mens och inget plus..
    Så länge mensen lyser med sin frånvaro så finns det hopp! Håller tummarna :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-30 22:22:08 följande:
    Sant! Vågar inte ens tänka på hur lycklig jag hade blivit om jag plussat. Gubben är bortrest till på söndag och jag har redan börjat leka med tanken att det vore så underbart att överraska honom med denna nyhet när han kommit hem. haha Dock har jag ju inte ens plussat, så går ju händelserna LITE i förväg.. ;)
    Förstår precis vad du menar! Jag har denna månad möjlighet att plussa på mannens födelsedag. Fatta vilken grym present jag skulle ge honom då ;). Så leker lite med den tanken jag med :). Men men, en bit kvar dit för min del så tar bara en dag i taget just nu. Hoppas din tant röd fortsätter att hålla sig borta och att du plussar nu i dagarna :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-31 07:33:10 följande:
    Åh, snacka om världens finaste födelsedagspresent! Slå in en napp eller dylikt i ett fint paket med en lapp på; "Grattis till världens finaste blivande pappa!"

Är nog helt rätt inställning att ta en dag i taget. Försöker ha inställningen att "det händer när det händer", men kontrollfreak som man är så är det inte så lätt!

Heja oss!
    OM jag plussar slår jag nog in testet :) men det kluriga är att min dotter är hemma och det blir lite svårt att ge presenten utan att hon märker. Vill inte berätta för henne så pass tidigt. Aja, känns som ett lyxproblem om vi nu kommer dit :)

Jag är också jordens kontrollfreak men känner mig relativt avslappnad just nu. Även om både jag och min sambo längtar enormt efter plusset :). Men tills plusset dyker upp så njuter vi av varandra och livet och försöker tänka som er, det händer när det händer. Sen får det mer än gärna hända snart haha :).

Ja heja heja oss!!
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-31 08:09:26 följande:
    I så fall får du gömma den till dottern gått och lagt sig och då säga "älskling, jag har faktiskt en födelsedagspresent till" ;)

Håll mig uppdaterad!
    Åh! Bra idé! :) Så kommer jag få göra då :)

Absolut! Kommer testa dagen innan med sticka så då kommer nog en uppdatering :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-30 21:11:37 följande:
    Håller tummarna! :)

Själv är man på BIM+4 idag. Ingen mens och inget plus..
    Hur går det för dig? Har du testat nåt mer? :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-31 07:53:40 följande:
    Förstår verklig det! Vi har också försökt ett tag och jag har precis bokat tid hos privat gyn för att kolla upp hormonnivåer och dylikt för att börja nysta i ifall något kan vara fel. Inte minst är det skönt att få svart på vitt hur det ligger till. Håller tummarna för oss!
    Hur går det för dig Delinda? :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-08-04 17:29:39 följande:
    Mensen har kommit även denna gång.. Eftersom mina senaste cyklar varit runt 40 dagar och denna var 45 har jag nu varit hos doktorn. Har fått hormoner som förhoppningsvis skall hjälpa mig få bukt med menscykeln och därav även göra mig mer fertil. Misstänker att jag inte har ägglossning, men hormonerna skall förhoppningsvis hjälpa till att få igång det hela.

Fick i veckan reda på att en av mina bästa vänner är gravid. Så glad för hennes skull men kan inte låta bli att bli ledsen över att det inte kan få bli min tur. Och igår när ytterligare en vän till min kille meddelade att även de skall få barn kunde jag inte låta bli att bryta ihop. Sa till min kille att om det nu visar sig att jag faktiskt inte kan få barn, får han hitta någon annan för jag vet hur gärna han verkligen vill ha barn. Då kramade han mig och sa "skulle vi mot all förmodan inte kunna få barn skiter vi i det och köper en massa hundar istället". <3
    Men vilken skit! :(. Ledsen för din skull :(.

Jobbigt med så fruktansvärt lång cykel. Bra att du får hjälp!

Själv ska jag till läkaren pga att jag inte får ÄL-sekret som man "ska" få :/.

Förstår att det känns tungt att höra om andra :(. Jag har själv inte kommit till den punkten ännu men kan tänka mig att jag nog gör det om några månader. Hoppas att vi snart får vara dom som berättar om våra plus :)
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-08-05 17:29:50 följande:
    Jag har inte heller sån där ÄL-sekret som man "ska" få, så du får väldigt gärna uppdatera mig om vad de sa!

Jag hoppas också det. Håller tummarna stenhårt för oss!
    Absolut! Ska dit den 26/8. Beroende på vad som visas i undersökningen så blir det en utredning. Är ändå glad att dom redan tar emot mig trots bara 2 försök. Men dom kanske vet att utebliven ÄL-sekret betyder trubbel :(. Återstår att se! :)
Svar på tråden BIM Juli 2014