• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • goaround
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 15:51:52 följande:
    Har heller ingen erfarenhet själv men har hört många andra som fått max fertilitet på de lila flera dagar för tidigt när de samtidigt testat med stickor och de rosa. Så skit i de lila och gå på stickor eller de rosa tycker jag.
    ja jag testade med ett rosa CB nu, Det var negativt, lila var också negativt,  men RFSU stickan var lika stark som på stickan längst ner... vad betyder det då? :(
  • Pyret 85

Jag har en skum grej. Dagarna innan mens kan det göra riktigt ont i äggstockarna (mest höger) när jag nyser. Jag nös nyss och det gjorde ont så in i bomben i höger äggstock, men mensen ska ju inte komma ännu.

• Evening primrose

JhjärtaK

Om spottings beror på lågt progesteron kan d i sin tur betyda att man inte haft äl, vad jag förstått.

D är ju där ägget släppt som progesteronet sen utsöndras, enkelt uttryckt

♡ Lilla E ♡
  • JhjärtaK
    goaround skrev 2014-07-11 15:07:06 följande:
    sagt och gjort. Jag köpte CB rosa, när ja kom hem testade jag alla tre på samma urin, alltså CB rosa, CB lila och RFSU stickor.
    Resultatet blev:
    RFSU: lika starkt som förra gången, ser positivt ut (nedersta stickan på bilden jag la upp )
    CB lila: blinkande gubbe nu, vilket betyder östrogen ökning ( hade ju glad gubbe(positivt) för 3 dagar sen ? 
    CB rosa: visade ingen glad gubbe, alltså negativt. 

vad betyder detta ???? 

Idag är 17 i menscykeln fick positivt med CB lila dag 12.. suck
    Men så konstigt! Har du något kort på stickan på det rosa testet? Kanske blev det precis inte positivt. Hur starkt var teststrecket i förhållande till kontrollstrecket?
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-07-11 15:58:38 följande:

JhjärtaK

Om spottings beror på lågt progesteron kan d i sin tur betyda att man inte haft äl, vad jag förstått.

D är ju där ägget släppt som progesteronet sen utsöndras, enkelt uttryckt

? Lilla E ?
    Aha, då var det säkert den kopplingen jag hade läst om. Jag har ju inte spottings längre sedan jag fick tillbaka min mens efter dottern så då kanske mina progesteronnivåer blivit högre trots att jag blivit äldre?
  • eagle87

hej kopierar ett inlägg som jag skrev i en annan tråd.
    där hela historien är med.

Hoppas någon kan hjälpa mig här. Är jätte orolig över detta. Jag testade med cb lila, fick blinkande gubbe 21 och 22 juni. Fick fast gubbe 23 juni. Kände på min livmoder tapp den va öppen mjuk centrerad. Den 1 juli gjorde jag ett blodprov alltså 8 dagar efter glad gubbe på cb. Läkaren ringde o sa att allt såg bra ut o äl har skett. Den 5 juli fick jag massa bruna slemmiga flytningar med lite mörkbruna trådar i. 12 dagar sen pos äl test och 3 dagar innan bim. De kom inget i trosorna bara på papper, höll i sej 2 dagar sen dess ingenting, bara tjocka genomskinliga vita flytningar ibland brukar annars vara torr o ha sticky innan bim. Gjorde ett cb digital Igor bim+2 eftermiddags urin. Inte gravid. Är på bim+3 o inga tecken på mens. Har en konstant luteal fas på 15 dagar. Har haft längre cyklar tidigare men då har äl varit senare. 

Vad kan de vara?

• Lollipoppan

Min enda mysdag denna cykeln lär bli idag. Tror inte jag ska ha ÄL på några dagar, inga tecken och inga ÄL flytningar. Därför har jag hoppat till aug tråden trots att jag hinner med en BIM eller BM som det blir nu ;) till denna månaden.

Drar på resa nu en vecka. Lycka till alla! Hoppas se många plus när jag kommer hem!

• Evening primrose

Eagel

Om fl var en nidblödning fäste kanske ägget så sent att du inte får plus än

Hur känsligt är ditt test? 10 eller 25?

♡ Lilla E ♡
  • eagle87
    Evening primrose skrev 2014-07-11 17:02:14 följande:

Eagel

Om fl var en nidblödning fäste kanske ägget så sent att du inte får plus än

Hur känsligt är ditt test? 10 eller 25?

25.. testade cb digital.
Svar på tråden BIM Juli 2014