• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • lovley00

Skulle ha haft bim igår tor 10/7. Tog ut spiralen i juni för vi tänkte det kan ju ta ett tag att bli gravid igen (nr4). brukar alltid känna min ägglossning men inte denna gång så känner mig jätte osäker så testar nog först i veckan.

• eagle87
    Pyret 85 skrev 2014-07-11 12:09:00 följande:

är du säker på att du hade ÄL när du tror?

Ja jag testar plus fick de bekräftat via blodprov.
  • ramada

Blir spännande att ta ett ÄL test ikväll för dessa är från de senaste 3 dagarna, överst från den 8:e, 9:e och 10:e så vi får se om det var så att jag kanske missade stegringen med testen med ngr timmar för normalt tar jag dem vid 5 på eftermiddagen å det mittre blev inte förrän kl 7 så... Morgonens temp. var 36,9 så vi får se vad kvällens test och morgondagens temp säger men jag tycker inte att min ÄL värk är lika jobbig denna gång men men vad säger att den måste va de
  • goaround
    plopp76 skrev 2014-07-11 12:46:26 följande:
    Jag skulle lita på stickorna, mest för att jag är mest van vid dem. Men köp ett rosa och se. Jag tror det kommer visa glad gubbe. Och framför allt... mys på!
    sagt och gjort. Jag köpte CB rosa, när ja kom hem testade jag alla tre på samma urin, alltså CB rosa, CB lila och RFSU stickor.
    Resultatet blev:
    RFSU: lika starkt som förra gången, ser positivt ut (nedersta stickan på bilden jag la upp )
    CB lila: blinkande gubbe nu, vilket betyder östrogen ökning ( hade ju glad gubbe(positivt) för 3 dagar sen ? 
    CB rosa: visade ingen glad gubbe, alltså negativt. 

vad betyder detta ???? 

Idag är 17 i menscykeln fick positivt med CB lila dag 12.. suck
  • mandalii
    Evening primrose skrev 2014-07-11 11:13:21 följande:

Kan ha med ålder å göra, spottings kan bero på mindre progesteron vilket minskar med åldern.

Har jag hört iaf

För långt före mens vill man inte se spottings

Sen är d ju olika för olika, 30 är ju ingen gräns för alla

Jag är äldre å spottar inte

Jag brukar få mina spottings omkring fyra dagar innan mens. Hoppas att det är lugnt. Är absolut inget jag störs av, men vore väldigt tråkigt om de skulle innebära minskad fertilitet.
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-07-11 11:17:51 följande:
    Hej!

Ja jag känner igen mig. Jag har precis på samma sätt, jag är väl lite äldre än du men upplever precis det du beskriver.

Min gyn sa att i mitt fall så är det lite låga progesteronnivåer som ställer till det. Inte så låga att det är nån "fara", men tillräckligt låga för att slemhinnan inte riktigt orkar hålla ända tills mensen ska komma.

Jag äter progesterontillskott mellan ÄL och mens, fått det utskrivet av gyn. Det råder delade meningar om huruvida det hjälper eller inte, men i mitt fall så får jag lite mindre spottings iallafall så det hjälper lite grann.

Det första tecknet på att man blir äldre sägs vara just att progesteronet blir lite lägre. Så kanske det kan vara en idé att få det kontrollerat?
    Skönt att höra att man inte är ensam. Hur många dagar innan mens får du spottings? Jag får dem alltid  ca fyra dagar innan mens, så hoppas inte att det ska vara någon fara. Har du barn sedan tidigare?
  • JhjärtaK
    Annette79 skrev 2014-07-11 09:45:19 följande:
    Hej. Ja hon var riktigt bra faktiskt... Jag frågade om "doften" från urinet och hon ville direkt ta test, inte som när jag ringde för ca fem v sedan då dom sa att det beror på vad jag ätit typ...punkt :(( Jag har fått mf v 5 båda gångerna men den här gången blev plussen jätte tydliga för att sedan på loppet av två dgr slå över till "ej gravid" då jag hoppades på 2-3 på CB. Ja ta ett test, det är det absolut värt, jag hade dessutom bara hållt mig i 1 1/2 timme hos dr och det gav starkt utslag. Fy vilken skillnad det är på folk ock folk...hur svårt är det som dr att ta sig tiden och kolla ev enkla förklaringar till varför det kan ha blivit mf om det nu är så enkelt och vanligt att det beror på UVI? Hoppas det tar sig denna månad för dig :) Jag har precis haft ÄL i sön-tis så nu hoppas jag på bebis i mars :)
    Jag tog ett imorse på morgonurin och det visade inga nitrater så antingen hade jag en UVI och kroppen har läkt själv eller så har jag inte haft det. Hade nämligen också väldigt illaluktande urin men inte längre.
  • JhjärtaK
    goaround skrev 2014-07-11 10:45:11 följande:

Kan någon hjälpa mig?! 
    Fick mens 24 juni, Borde haft ägglossning ca de 8 juli enligt min cykel. 
    Den 6 juli (morgonurin) fick jag positivt (maximal fertilitet) på Clearblue digitalt (lila) (ägglossningstest) SÅ enligt CB borde jag haft ägglossning 8 juni som min cykel. 
    Sen den från den 9 juli tills idag 11 juli har jag testat negativt på CB ägglossningstest MEN jag har testat med RFSU ägglossningstest samtidigt som CB testen, och NU börjar RFSU-stickorna bli positiva, starkare sträck än under min ägglossning ( 8 juli) Fattar ingenting? Varför börjar RFSU stickorna bli positiva medans CB digitalt - stickorna visar negativt????? All test är på morgonurin, Har detta hänt någon av er eller vet ni vad det kan bero på ? Skickar en bild på rfsu testen.

Har heller ingen erfarenhet själv men har hört många andra som fått max fertilitet på de lila flera dagar för tidigt när de samtidigt testat med stickor och de rosa. Så skit i de lila och gå på stickor eller de rosa tycker jag.
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-07-11 10:48:41 följande:

Någon som känner igen sig?

Ungefär ett halvår efter att jag fyllt 30 började jag få skl spottings innan mens, ngt som jag ALDRIG tidigare haft. I samband med det slutade mina bröst ömma mellan ÄL och mens, vilket de ALLTID gjort innan. Tänkte först att det kanske var tillfälligt, men nu har det pågått i ett halvår, samma varje månad, spottings ett par dagar innan mens och känner ingenting i brösten.

Har det här med åldern att göra, eller vad kan det vara? Har definitivt inte med p-piller att göra för det slutade jag med för tre år sedan.

Låter som något du kanske skall kolla upp. Vissa menar ju att spottings är en indikator på att ägget inte släppt när man skulle haft ÄL men vete sjutton om det stämmer. Jag hade spottings när vi försökte bli gravida förra gången och fick dem även den cykeln vi blev gravida så uppenbarligen hade jag ju haft ÄL. Men har du en bra gyn så kontakta denne och fråga.
  • Pyret 85
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 15:48:02 följande:
    Jag tog ett imorse på morgonurin och det visade inga nitrater så antingen hade jag en UVI och kroppen har läkt själv eller så har jag inte haft det. Hade nämligen också väldigt illaluktande urin men inte längre.
    skönt att det inte visade på något nu. Kan ju, som du säger, ha gått över av sig själv.
Svar på tråden BIM Juli 2014