• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • MonDieu
    eagle87 skrev 2014-07-10 21:26:30 följande:

Finns det någon chans att få inte gravid på bim+2 o ändå vara gravid.

Japp! Inte alls ovanligt enligt hälso- och sjukvården dessutom! Jag plussade ju på bim+15 men inte på +10 :)
  • Jessans
    eagle87 skrev 2014-07-10 21:26:30 följande:

Finns det någon chans att få inte gravid på bim+2 o ändå vara gravid.

Ja jag plussade inte då men däremot på BIM+ 14 tror jag det var. Så försök om några dagar igen. För mig var det så frustrerande att ingen trodde på mig när jag sa att jag var gravid trots allt...
  • Annette79

Hej alla :)

Var på UL i mån för att se att alt var ok efter mitt senaste mf... Har ju haft mf både maj och juni mån och aldrig tidigare så dr ville ta ett urinprov på mig som gav utslag på UVI, hon skickade dessutom en odling som jag fick svaret på idag. En kraftig UVI som jag troligtvis haft ganska länge och konstigt nog inte haft några symptom förutom stark urindoft som jag trodde berodde på vitaminerna jag äter!! Dr sa att detta faktiskt kunde vara anledningen till att jag fått två mf på raken... Nu en mega dos penicillin och sen hoppas på att det blir bebis :)) Så en liten "hint" till er som fått upprepade mf inom kort period, kan vara värt att kolla UVI :)

• Sandy90

Ingen mens här ännu, är bortrest denna helgen så avvaktar tills jag kommer hem och ser om mensen kommer. Annars blir det test på söndag/senast måndag

• NILE90

Ingen mens här heller. BIM+1 idag, är ganska inställd på att mensen kommer idag/inatt.

• Sandy90

Här kom den inatt aja det var de, bara att kämpa vidare. Tufft men värt det i slutet <3

• JhjärtaK
    Annette79 skrev 2014-07-10 23:57:45 följande:

Hej alla :)

Var på UL i mån för att se att alt var ok efter mitt senaste mf... Har ju haft mf både maj och juni mån och aldrig tidigare så dr ville ta ett urinprov på mig som gav utslag på UVI, hon skickade dessutom en odling som jag fick svaret på idag. En kraftig UVI som jag troligtvis haft ganska länge och konstigt nog inte haft några symptom förutom stark urindoft som jag trodde berodde på vitaminerna jag äter!! Dr sa att detta faktiskt kunde vara anledningen till att jag fått två mf på raken... Nu en mega dos penicillin och sen hoppas på att det blir bebis :)) Så en liten "hint" till er som fått upprepade mf inom kort period, kan vara värt att kolla UVI :)

Tack för tipset! Har också fått mf maj och juni. Jag har sådana där stickor man kan köpa på Apoteket för att kolla UVI, kanske skall ta en sådan. Vilken bra läkare du har som ville kolla, den gynekolog jag gick till bara sa att man inte gjorde något förrän tre mf i rad

Vilka veckor har du fått mf i?
  • NILE90
    Sandy90 skrev 2014-07-11 07:04:28 följande:

Här kom den inatt aja det var de, bara att kämpa vidare. Tufft men värt det i slutet <3

Attans också! 
Svar på tråden BIM Juli 2014