• IiIlenora

Ramadan 2014

Nu är ramadan på intrång och snart är det dags för muslimernas fasta. Jag vill med den köpa dadlar till mina muslimska arbetskamrater och en av dem älskar Israeliska sådana. Han säger att dem är bäst så jag vill försöka få tag i sådana. Sen har jag en annan som inte är så glad i judar och jag vet inte om det är lämpligt att köpa Israeliska till just han. Smaken kanske påverkar. Vilka typer, sorter, märken rekommenderar ni som vet?

Alltså dadlar som inte är från Israel?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-13 15:52
    Eller kan man köpa Israeliska dadlar till någon som inte gillar judar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-13 16:31
    För övrigt kan ju denna tråd vara FL's ramadan tråd för 2014 och bygga en bro i förståelse och tålamod. Trots våra olikheter. Men håll god ton. Dela recept på kakor, maträtter och annat gott man äter under denna fastetid när man tänker på de fattiga.

• Svar på tråden Ramadan 2014
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-06-15 12:39:01 följande:
    Att du ifrågasätter mina motiv och har invändningar mot vad jag gör tyder ju på att du inte tycker om det. Dina åsikter om "vad" jag gör, hur jag tänker, var jag söker eller hur jag gör det har inte med "dadlar" att göra. Så var så snäll och sluta.

Klart man undrar eftersom de flesta helt klart själva skulle kunna luska ut hur de ska få reda på vad en person tycker om, så svårt är det ju inte menar jag.
  • IiIlenora

Puffar på här i tråden, tips på dadlar?
    Recept på goda maträtter, någon?

• IiIlenora

Puffar, vore kul att få lite tips från hjälpsamma muslimer. Finns det någon?

• Skyfall

När börjar  Ramadan, någon som vet det exakta datumet?

Att kriga för fred är att som att ha sex för att förbli oskuld
  • IiIlenora
    Skyfall skrev 2014-06-21 11:19:34 följande:

När börjar  Ramadan, någon som vet det exakta datumet?

Den 28 Juni, hoppas att det är okey att en icke-muslim hoppar in och ger dig svar. Det verkar som att dem som praktiserar denna fest inte är intresserade att hjälpa till med frågor kring deras matkalas.
  • Rataxes
    IiIlenora skrev 2014-06-21 11:33:47 följande:
    Den 28 Juni, hoppas att det är okey att en icke-muslim hoppar in och ger dig svar. Det verkar som att dem som praktiserar denna fest inte är intresserade att hjälpa till med frågor kring deras matkalas.
    Ska de praktisera det seriöst i år (och de närmast kommande åren) lär det inte bli något matkalas. I synnerhet inte i norra Sverige.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • IiIlenora
    Rataxes skrev 2014-06-21 11:59:52 följande:
    Ska de praktisera det seriöst i år (och de närmast kommande åren) lär det inte bli något matkalas. I synnerhet inte i norra Sverige.
    Jag vet inte hur dem gör, rent traditionellt sätter dem ju upp egna människoregler för att kunna äta, det är ju igen riktig fasta dem håller på med. Jag vet inte om du kommer ihåg förra årets kalas, men muslimerna på FL delade friskt med sig av recept och talade om vad dem köpte och åt. Vem vet, kanske blir det försäljningsrekord på matinköp i år också.
  • Skyfall
    Rataxes skrev 2014-06-21 11:59:52 följande:
    Vår nya kollega på jobbet är muslim. Hon har precis börjat jobba och bär inte slöja. Vet inte riktigt "hur troende" hon är men hon dricker inte alkohol, äter inte gris och bär som sagt inga religiösa symboler. Får se hur hon gör nu under Ramadan
  • Skyfall
    IiIlenora skrev 2014-06-21 11:33:47 följande:
    Ganska snart alltså
  • IiIlenora
    Skyfall skrev 2014-06-21 12:52:13 följande:
    Ganska snart alltså
    Ja, och du ser att dem inte är det minsta hjälpsamma, det är bara ett sken och dem vill att folk skall tro att det är tvärtom, men det är bedrägeri.
Svar på tråden Ramadan 2014