• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-10 10:48:39 följande:
    Hej, nej jag kör långa metoden och håller på med nässpray just nu. På tisdag blodprov för att kolla så jag är nedreglerad. Sen börjar jag med sprutorna.

Har du fått veta vad orsaken är varför du måste ta så hög dos?
    Ja, jag har få ägg och låg tillväxt typ.. 

Nu får jag dock vänta en extra dag innan sprutorna. Skulle börja idag egentligen men fick en mindre blödning under dagen idag så nu blir det vul i morgon... En dag till med hög dos av sprayen alltså. Jag var så nöjd i morse att det var dags att halvera den idag, men men. Bättre att kolla så allt är ok. 
  • Bubby
    lucylight skrev 2014-09-10 16:22:31 följande:

Åh, nu är jag ruvare :) Vilken lättnad, va så orolig att vi inte skulle få något embryo tillbaka. Känns såå bra, men nu börjar väl nästa oro snart. Ska försöka fylla dagarna med saker att göra så vi kan tänka på annat. Några tips? Blir nog ett å& annat biobesök i alla fall.  Jobbet kommer bli värst :(

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 

Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 

lucylight - ET 10/9, TD 28/9

Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9

Lokattis - ÄP 15/9 

Speck - Spraystart 2/9 

trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 

Frugis- beräknad sprutstart 17/9 

MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38 

Gratulerar till ruvningen. Va härligt!

Själv är jag på RD 7 och jaa dagarna går lååångsamt.

Ja visst är det svårt å jobba med allt som man känner och oroar sig för kring allt. Va jobbar du med? Vet jobbet om va du går igenom?

Lycka till nu och ruva på:D
  • Bubby

Jo förresten apropå jobb. Hur gör ni allihopa kring det? Har ni jobbat som vanligt under hela behandlingen? Har ni underlättat jobbet? Och va jobbar ni med? Många frågor, hehe.

• Speck

Lucylight : gratulerar till ruvarstatus! :)

Mallan: ok, jag vet inte varför jag har så hög dos..

• Chasingdreams
    trex2013 skrev 2014-09-09 16:39:02 följande:

Samma här alltid kollat både blodprov och UL för kolla att man är nog nedreglerad.

Börjar också med sprutorna på torsdag! Vad har du puregon eller menopur?

Jag har gonal-f 900. Börjar känna mig lite smånervös och ledsen på samma gång (kan ju vara humörsvängningar pga nedregleringen). Men det känns så definitivt med sprutorna.
  • lucylight

Bubby, jaa känns som att dagarna kommer gå väääääldigt långsamt nu! :( Ingen på jobbet vet vad jag går igenom, finns ingen som jag skulle vilja öppna mig för gällande detta :/ Har du berättat? 

Jag har helt sonika fått sjukanmäla mig med hittepå-sjukdom! 

Speck, tack så mycket! :D 

• Chasingdreams
    trex2013 skrev 2014-09-09 16:39:02 följande:

Samma här alltid kollat både blodprov och UL för kolla att man är nog nedreglerad.

Börjar också med sprutorna på torsdag! Vad har du puregon eller menopur?

Jag har gonal-f 900. Börjar känna mig lite smånervös och ledsen på samma gång (kan ju vara humörsvängningar pga nedregleringen). Men det känns så definitivt med sprutorna.
    Mallan82 skrev 2014-09-09 16:41:53 följande:

Ja det känns lite märkligt. Jag ska göra blodrov och VUL, men båda efter sprutorna... och jag har bara fått sprutor för 6 dagar... men man kanske får fylla på. :) Vilken spruta ska du ha? Jag ska ha gonal-f denna gången, och härliga 450 IE. Hoppas på få sprutdagar, man är ju redan lite trött på hormoner nu, hehe.

Hittade till din blogg nu... känner igen mig i mycket.  Kommer läsa i den när jag behöver lite IVF-sällskap. 

Du är så välkommen att läsa :). Bloggen är mitt sätt att hindra mig från att bli galen av barnlösheten. Jag tar gonal-f 900 med 150 dos. Planeringen är äggplock den 22:a eller 23:e. Imorgon tar jag första sprutan. Det ska bli skönt att lämna klimakteriet :).
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-10 20:16:44 följande:
    Mallan82 skrev 2014-09-09 16:41:53 följande:

Ja det känns lite märkligt. Jag ska göra blodrov och VUL, men båda efter sprutorna... och jag har bara fått sprutor för 6 dagar... men man kanske får fylla på. :) Vilken spruta ska du ha? Jag ska ha gonal-f denna gången, och härliga 450 IE. Hoppas på få sprutdagar, man är ju redan lite trött på hormoner nu, hehe.

Hittade till din blogg nu... känner igen mig i mycket.  Kommer läsa i den när jag behöver lite IVF-sällskap. 

Du är så välkommen att läsa :). Bloggen är mitt sätt att hindra mig från att bli galen av barnlösheten. Jag tar gonal-f 900 med 150 dos. Planeringen är äggplock den 22:a eller 23:e. Imorgon tar jag första sprutan. Det ska bli skönt att lämna klimakteriet :).
    Hoppas du kan tänka på sprutorna som en hjälp och inte ett nederlag. Jag försöker se det som att jag faktiskt äntligen kan göra ngt konkret åt den här situationen. Innan kunde jag bara hoppas på någon typ av "tur" varje månad... Visst, det finns inga garantier att det kommer att fungera, men det gör det ju sällan i livet. 

Kanske vi kommer börja på samma dag ändå. Jag fick hoppa över sprutstart idag och ska in på VUL imorgon bitti pga en liten blödning idag. Så kanske kan jag börja imorgon jag med  
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-10 19:42:01 följande:

Lucylight : gratulerar till ruvarstatus! :)

Mallan: ok, jag vet inte varför jag har så hög dos..

Fråga! Ibland förklarar ingen alls om man inte frågar... kanske de tror att man inte vill veta detaljer och så vill de kanske inte att man ska oroa sig över saker. Jag vet inte. Men fråga om du vill veta! 
Svar på tråden IVF hösten 2014