• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Emmli

Grattis Saturnus!!! Roligt och peppande att lösa. STORT grattis!

Jag har en liten fråga som någon säkert kan hjälpa mig besvara... Jag började med nässpray den 7 september ( i söndags) vilket tillhör vårt första ivf försök. Idag, en vecka senare har jag fått början till en blödning. När jag pratade med Rmc i vecna sa de att blödningen bör komma ca10 dagar efter spray start. Känns lite gör tidigt att den kom idag, en vecka efter starten. Detta innebär att den har kommit enligt vanlig menstruation. Betyder det att sprayen inte gjort någon verkan? Någon som vet?

• Speck

Saturnus: grattis!! Vilket försök var detta, första?

Emmli: min klinik sa att mensen ska komma ca 7-10 dgr efter spraystart, dvs som vanlig mens. Förutsatt att du startade på cykeldag 21? Min mens kom exakt 7 dgr efter spraystart.

• Mallan82
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

GRATTIS!!! 
  • Saturnus

Tack! Det är mitt första ivf försök och jag fick endast fyra äggblåsor och två befruktades men bara ett guldägg blev dugligt! Känner mig lyckligt lottad! Min resa har ändå inte varit lätt, försökt få ett syskon i ett år. Jag har fått ett missfall och ett utomkveds på sex inseminationer. I och för sig blivit gravid men ändå. Hoppas att pyret vill stanna och är friskt. Stor kram och tack för alla grattis, det värmer. Stort lycka till till alla er andra.

Speck skrev 2014-09-14 08:11:20 följande:

Saturnus: grattis!! Vilket försök var detta, första?

Emmli: min klinik sa att mensen ska komma ca 7-10 dgr efter spraystart, dvs som vanlig mens. Förutsatt att du startade på cykeldag 21? Min mens kom exakt 7 dgr efter spraystart.

• Emmli

Speck: Tack för svar. Ja jag startade sprayen på dag 21. Har regelbunden mens, men hade väntat mig att mensen skulle utebli och en annan blödning skulle komma 10 dagar efter spraystart. Detta är ju helt nytt för oss och dessutom är vi nu utomlands. Känner mig nu lugnare sedan ditt svar!!

Saturnus: Håller tummarna att allt ska gå bra!

• calabalic

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

• Saturnus
    calabalic skrev 2014-09-14 11:39:55 följande:

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

Ledsen för er skull! Skönt att ha några i frysen det förenklar ju processen! Önskar er all lycka vid nästa försök! Skickar en kram
  • Längtan74

Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning

Svar på tråden IVF hösten 2014