• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Bubby
    lucylight skrev 2014-09-10 20:14:44 följande:

Bubby, jaa känns som att dagarna kommer gå väääääldigt långsamt nu! :( Ingen på jobbet vet vad jag går igenom, finns ingen som jag skulle vilja öppna mig för gällande detta :/ Har du berättat? 

Jag har helt sonika fått sjukanmäla mig med hittepå-sjukdom! 

Speck, tack så mycket! :D 

Ja jag har berättat, jag jobbar som personlig assistent så det har nästan varit ett måste för att få lite förståelse. Men det är klart att det också är jobbigt emellanåt med frågor, fast det jobbigaste är nog ändå de välmenande kommentarerna som mest gör ont och blir fel.

Jag har en lite speciell jobbsituation också med gravid brukare, som om inte allt är jobbigt nog...

Men som jag känner nu så kommer jag inte orka jobba ifall det inte blir ett plus, då måste jag nog ta en paus och plocka ihop bitarna igen...
  • calabalic
    Bubby skrev 2014-09-10 18:56:03 följande:

Jo förresten apropå jobb. Hur gör ni allihopa kring det? Har ni jobbat som vanligt under hela behandlingen? Har ni underlättat jobbet? Och va jobbar ni med? Många frågor, hehe.

Jag har alla tre IVF jobbat på som vanligt för att tänka på annat och få tiden att gå, både under behandling och ruvning. Däremot har jag varit borta lite i samband med sorg efter att misslyckandet uppdagats. Jag har alltid blivit sjuk på riktigt i samband med det oxå.

Hur går det för er andra ruvare? Jag är på rd8 med tvådagars och har bim imorgon torsdag.. Känns väl lite som mensen är på g och jag har testat de senaste morgnarna och fått minus. Men än har jag inte gett upp iaf.
  • MiaMorot

Jag var arbetslös under förra behandlingen, men nu jobbar jag. Var bara hemma dagen för ÄP och ET. 
    Har några på jobbet som vet om det, men jag håller det hemligt för chefen ett tag till. Har ingen fast tjänst än.. tanken är att jag ska få det i mars nästa år, och även om de inte får - så är jag ju rädd att mista chansen om jag blir gravid.

Annars är jag på ruvardag 14 idag. Sparsam blödning igår.. verkar nästan avtagit nu. Vet inte alls vad det betyder. Men stickan visar minus (dock inte testat idag, men alla andra dagar sedan dag 9 :P

Antar att det ä kört, men jag ha inte testdag förän om ytterligare 5 dagar så jag fortsätter med mitt lutinus och testar igen nästa vecka.

• TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-11 06:13:33 följande:

Jag var arbetslös under förra behandlingen, men nu jobbar jag. Var bara hemma dagen för ÄP och ET. 
    Har några på jobbet som vet om det, men jag håller det hemligt för chefen ett tag till. Har ingen fast tjänst än.. tanken är att jag ska få det i mars nästa år, och även om de inte får - så är jag ju rädd att mista chansen om jag blir gravid.

Annars är jag på ruvardag 14 idag. Sparsam blödning igår.. verkar nästan avtagit nu. Vet inte alls vad det betyder. Men stickan visar minus (dock inte testat idag, men alla andra dagar sedan dag 9 :P

Antar att det ä kört, men jag ha inte testdag förän om ytterligare 5 dagar så jag fortsätter med mitt lutinus och testar igen nästa vecka.

Jag har berättat för min chef samt en kollega.

Min chef var toppen, sa att det här är ju jättestort, att han "nästan blev tårögd" som han sa! Samt att när jag är borta från jobbet på grund av IVF så gör jag det på arbetstid, jag behöver inte ta ledigt.

Tilläggas bör är att hans liv förändrades totalt (till det positiva) sedan han fick barn så tror det är därför han är så stöttande!

Här har det också kommit lite blödning! Blää! Testade igår morse - minus. Ska även testa på TD lördag!
  • Chasingdreams

Jag berättade för samtliga på jobbet i maj. Det var strax efter det att vi hade fått besked om att vi troligtvis inte kommer kunna få barn på det vanliga sättet.
    Jag tyckte mest att det var skönt att slippa frågor om när det är dags för syskon eller om inte jag längtar efter fler barn. I samband med utredningen hade jag hittat på diverse ursäkter till min ledighet, men blev sen trött på att försöka vara positiv när alla frågade om jag hade haft en skön ledig dag och om jag hade gjort något särskilt. Jag tar semester samt ev. obetald ledighet i samband med äggplock och insättning. Det är ganska skönt att de flesta vet om vår situation. Dock är det bara chefen samt en nära kollega som vet om att vi faktiskt påbörjat behandlingen.

• Niisan

Nu ligger man i sängen på Carl von Linné kliniken och väntar på att gubben ska komma tillbaka ;)

Snart blir det äggplock :)

• TreTriss
    Niisan skrev 2014-09-11 09:26:58 följande:

Nu ligger man i sängen på Carl von Linné kliniken och väntar på att gubben ska komma tillbaka ;)

Snart blir det äggplock :)

Lycka till!!
  • dots85

Hej!

Jag hoppar in här jag oxå! :)

Kör behandling nu med nässpray & Gonal-F.. Äggplock nån gång under början av nästa vecka! Ska in på ultraljud, blodprov & utvärdering imornbitti.. Fick veta på senaste träffen i måndags att jag hade 9 äggblåsor som var synliga men

endast 1 hade växt till sig ordentligt så för att de resterande 8 skulle komma igång fick det bli höjning från 175 till 225 i sprutorna.. Börjar känna mig mer svullen nu så det ska bli intressant & se om det funkat till imorn! :)

Jag går & min karl går i Linköping på RMC.

• Niisan

Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.

Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D

• Moolie
    Niisan skrev 2014-09-11 11:21:54 följande:

Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.

Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D

Jisses!! Grattis!! :D
Svar på tråden IVF hösten 2014