• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-12 09:36:11 följande:

Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:

14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D

Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)

Wow grattis! Vad härligt!
  • Speck

Nissan : wow grattis, härligt!

Karro : jag hade sökt ledigt. Dragit en nödlögn om tex kusinen ligger på sjukhuset och du vill gå o hälsa på eller något annat som inte bjuder in till för mycket frågor.

Miamorot : va tråkigt :( ska ni byta klinik nu?

Monsan : jag hade lätt valt att ta via landstinget då.

• karro 2014
    Speck skrev 2014-09-13 08:06:35 följande:

Nissan : wow grattis, härligt!

Karro : jag hade sökt ledigt. Dragit en nödlögn om tex kusinen ligger på sjukhuset och du vill gå o hälsa på eller något annat som inte bjuder in till för mycket frågor.

Miamorot : va tråkigt :( ska ni byta klinik nu?

Monsan : jag hade lätt valt att ta via landstinget då.

Tack för tipset:)
  • Niisan

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Dagen efter hade 11 ägg blivit befruktade av dessa 12.

Idag på dag 2 var det 6 av dom 11 som var toppembryo!

Så det blev ett till oss och 5 toppembryo till frysen på vårt första försök :)

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

• Niisan

De andra 5 befruktade äggen hade även dom börjat dela på sig men avstannat eller avvikit och därför kasserats.

• Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-13 14:04:11 följande:

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

Underbart! Grattis!
  • Lokattis

Så skönt att allt gick bra Niisan! Lycka till med rivningen!

Nu har jag precis tagit Ovitrellen, och på måndag blir det ÄP för vår del! Jag har väldigt mycket att göra på jobbet just nu så det känns som dålig tajming... Men vad ska man göra? Det är bara att köra på.

• MissEmman
    Niisan skrev 2014-09-13 14:04:11 följande:

Oj, gött! Grattis! :) 
  • Saturnus

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

• Bubby
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

Vilken fantastisk nyhet! Gratulerar! Nu håller vi tummar och tår! Weeihoo!
Svar på tråden IVF hösten 2014