• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Monsan
    TreTriss skrev 2014-09-11 20:48:34 följande:
    Hej :)

Jag gjorde min utredning hos min gynekolog. Gjorde sen inseminationer på Sophiahemmet och när vi sen nu gör IVF på Huddinge så ser de utredningen. Jag fick även med mig pappren från Sophiahemmet!
    Låter ju hoppfullt... Bara att hålla tummarna att man kan köra igång redan på nästa mens.. Kanske är lite väl önsketänkande när den kommer om endast tre veckor..:)..
  • Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-11 12:23:15 följande:

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

Grattis! Håller tummarna för många bra ägg!
  • MiaMorot
    Saturnus skrev 2014-09-11 22:33:24 följande:

MiaMorot, Tre triss: Håller tummarna för att det är en nidblödning! Kram

Tack!

Dessvärre är det nog kört nu för min del.. Blöder massor och minus på stickan.  Men tar väl ett test på tisdag som planerat ändå, och sen slutar jag med de där jäkla vagitorierna!   :P  Hoppas på bättre lycka nästa gång! 
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-11 22:11:15 följande:

Mallan : gissar att ultraljudet gick bra idag? :)

Ja, det gick bra. Det var dock det virrigaste läkarbesöket jag varit på hahaha. jag fick vänta 50 min för läkaren hade glömt mig, sen hade han typ ingen koll. Men barnmorskan redde ut allt sen. knasigt! Men men, allt verkade normalt så nu är jag igång. Skönt att det inte blev ngn mer fördröjningen aller avbrytning av det hela :D
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-11 21:56:34 följande:

Mallan82: Yes! Första sprutan är avklarad här också. Känner mig oövervinnerlig. Nu fixar vi resten :).

Visst gör vi! Skönt att du känner dig bra efter sprutan. Jag ska ta blodprov igen på tisdag och troligen vul på fredagen den 19e. Hoppas det inte blir så många fler dagar än så.. men jag har förstått att det ofta krävs fler dagar med den långa metoden än den korta. Korta hade jag bara 8 sprutdagar. 

Wiiiii snart är det vår tur!
  • Niisan

Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:

14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D

Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)

• karro 2014

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

Svar på tråden IVF hösten 2014